۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۹
کد خبر: 82641652
T T
۰ نفر

ارگان اسقف های ایتالیا: ایران دیده بان مسیحیت

۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۹
کد خبر: 82641652
ارگان اسقف های ایتالیا: ایران دیده بان مسیحیت

رم - ایرنا-روزنامه 'اونیره' ارگان اسقف های ایتالیا در مقاله ای زیر عنوان 'ایران، دیده بان مسیحیت' به حضور معنی دار اقلیت های مذهبی در كشورمان اشاره كرد و نوشت: به رغم تبلیغات منفی ، ایران كشوری سنتی بسیار كهن و پلورالیسم مذهبی است.

به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه ایتالیایی، ایران یك كشور خاورمیانه ای است كه در آن مسیحیت بطور معنی داری رشد كرده است. ایران یكی از آنهایی است كه دارای ریشه های قدیمی مسیحیت است. یهودیان نیز از دوران كورش كبیر در این سرزمین حضور داشته و بیشترین جمعیت را در خاورمیانه در این كشور دارند.
در ادامه آمده است: به رغم تبلیغات منفی علیه ایران كه به عنوان یك كشور افراط گرای دینی معرفی می شود، جمهوری اسلامی ایران كشوری با پلورالیسم دینی و با سنتی بسیار كهن است و برای درك بیشتر می توان به كتاب 'ایران راهنمای تاریخی-باستان شناسی' كه اخیرا منتشر شده است مراجعه كرد.
اونیره نوشت: ایرانیان نشانه های پرافتخار بسیاری در گذشته برجای گذاشته اند، از جمله بنای تخت جمشید در زمان كورش. این پادشاه كه دارای روحیه همیاری و فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز بود، به عنوان نمونه ای كمیاب در آن دوران، اقلیت های مختلف قومی و دینی را در حكومتش قرار داد و به عنوان مثال در برابر یهودیان تحت تعقیب حكومت بابل، خدمات ارزنده ای را ایفا كرد. لذا روابط ایرانیان و یهودیان سابقه طولانی ای دارد و منابع بسیاری نیز در این رابطه موجود است.
این روزنامه افزود: خوب است به یاد بیاوریم كه روحانیون زرتشتی در محل تولد حضرت عیسی حضور یافتند و نیز كتاب دانیال نبی از دو قرن قبل از حضرت عیسی در دربار ایران مورد توجه بوده است. در اصفهان مسیحیان حضور پررنگی دارند كه غالبا در منطقه جلفا زندگی می كنند و جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر در اصفهان با وجود سیزده كلیسا و ازجمله كلیسای وانك می باشند. مسیحیان توسط شاه عباس اول در اواسط قرن پانزدهم میلادی از ارمنستان جهت استفاده از توانمندی های هنری و صنایع دستی به اصفهان كوچ داده شدند. حضور مسیحیان نیز در ایران سابقه طولانی داشته و اولین كلیسای فارسی(ایرانی) بعد از میلاد مسیح در ایران بنا شده است.
اونیره نوشت: ایران فرای پیش قضاوتی های غرب، كشوری پیچیده با جمعیتی متنوع بوده و به رغم ظاهری بسیار دشوار، دارای مردمی بسیار آرزومند زندگی و در بسیاری از موارد دارای پختگی است.
شبك**اروپام**461 **1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

سرخط اخبار جهان