۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82639469
T T
۰ نفر
انتخاب سرپرست وزارت علوم از ميان معاونان وزير انتخابي سنجيده بود

تهران- ايرنا- رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير با سنجيده خواندن انتخاب معاون فرهنگي وزارت علوم در مسئوليت سرپرستي اين وزارتخانه گفت: براي سرپرستي يك وزارتخانه، بهتر است از معاونان همان نهاد، ارگان و يا سازمان بهره مند شد چرا كه آنان در جريان مسائل جاري هستند.

سيداحمدرضا معتمدي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ايرنا اظهار داشت: به طور طبيعي و با توجه به اينكه رئيس جمهوري، فردي را براي تصدي كرسي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري دولت دوازدهم معرفي نكرد، لازم بود تا فردي به عنوان سرپرست عهده دار اين سمت باشد.
وي افزود: سيدضياء هاشمي يكي از معاونان خوب وزارت علوم در دولت يازدهم بود و به عنوان يك دانشگاهي، نظر و ديدگاه مثبتي نسبت به وي دارم.
دكتر حسن روحاني، رئيس جمهوري در تاريخ 17 مردادماه امسال در نامه اي، فهرست اعضاي كابينه دوازدهم به جز وزير علوم را به مجلس شوراي اسلامي تقديم كرد.
رئيس‌ جمهوري روز يكشنبه، 29 مردادماه، بر اساس اصل 135 قانون اساسي، در حكمي، دكتر سيدضياء هاشمي را به سرپرستي «وزارت علوم، تحقيقات و فناوري» منصوب كرد.
سيد ضياء هاشمي داراي مدرك دكتراي جامعه شناسي از دانشگاه تهران و دانشيار دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران است.
وي در آذر سال ۱۳۹۲ با حكم رضا فرجي دانا وزير علوم وقت به سمت معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم منصوب شد.
هاشمي در سال ۱۳۶۹ با كسب رتبه اول در رشته علوم اجتماعي كنكور سراسري وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۷۲ با كسب دانشنامه كارشناسي علوم اجتماعي، فارغ التحصيل شد.
وي در سال ۱۳۷۳ با رتبه اول كنكور كارشناسي ارشد در رشته علوم اجتماعي به ادامه تحصيل پرداخت و در سال ۱۳۷۵ از رساله كارشناسي ارشد خود با موضوع «تغييرات اجتماعي در نهج البلاغه» دفاع كرد.
هاشمي كه تحصيلات حوزوي نيز دارد، مدتي بعد وارد دوره دكتري علوم اجتماعي در دانشگاه تهران شد و سال ۱۳۸۳ از رساله دكتري خود به موضوع «گروه‌هاي مرجع جوانان در تهران» دفاع كرد.
وي پيش از اين، رياست موسسه مطالعات و تحقيقات اجتماعي دانشگاه تهران را برعهده داشته است؛ عضويت در شوراي پژوهشي دانشگاه تهران، رياست گروه علوم اجتماعي شوراي بررسي متون و كتب علوم انساني، عضويت در كميسيون تخصصي شوراي عتف و عضويت در كميسيون اجتماعي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي از ديگر سوابق وي به شمار مي‌رود.
فراهنگ ** 9187 **1055
خبرنگار: حميدرضا بازگشا **انتشار: زينب كارگر
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ