۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۴۵
کد خبر: 82623203
T T
۰ نفر
كواكبیان: مجلس پاسخی در شان اقدامات آمریكا علیه ایران خواهد داد

تهران - ایرنا - عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این كه مجلس پاسخ در شان اقدامات آمریكا علیه ایران خواهد داد، ناكید كرد: طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریكا در منطقه در جلسه علنی فردا - سه شنبه - مجلس تصویب می شود.

مصطفی كواكبیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار كرد: اقدام های آمریكا علیه ایران مصرف داخلی دارد اما مساله دیگر پیش بینی ناپذیر بودن ترامپ است كه ما پاسخ درخور را نیز در این زمینه خواهیم داد.
وی تصریح كرد: برجام مسیر خود را طی می كند و تحریم های آمریكا را نباید به برجام ربط داد.
وی به بندهای 26، 28 و 29 برجام اشاره كرد و یادآور شد: این مواد حسن نیت آمریكایی ها را در زمینه برجام زیر سوال می برد.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: برجام متعلق به یك كشور نیست بلكه 6 كشور جهان در آن دخیل هستند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیست و هفتم تیرماه 96 با 211 رای موافق با یك فوریت طرح قانونی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریكا در منطقه موافقت كردند.
كلیات این طرح در كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان كمیسیون تخصصی تصویب شده است.
این طرح برای مقابله با طرح سنای آمریكا با عنوان طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌كننده ایران- 2017» در مجلس شورای اسلامی تهیه شد.
چهارم خردادماه كمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریكا طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌كننده ایران- 2017» را (با 18 رای موافق در برابر سه رای مخالف) تصویب كرد.
به ادعای كنگره، آمریكا در طرح «S_722»، اعمال تحریم‌ها علیه ایران به سبب برنامه موشكی بالستیك این كشور، ادعای حمایت از فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی و همچنین ادعای نقض حقوق‌بشر و موارد دیگر را در نظر گرفته است.

**راه اتحادیه اروپا در نقض برجام متفاوت از آمریكاست
كواكبیان همچنین در خصوص حضور حضور مقام هایی از كشورهای مختلف جهان بویژه فرانسه، آلمان و نیز فدریكا موگرینی در آیین تحلیف رییس جمهوری و تاثیرات آن در زمینه برجام گفت: اعتقادم این است كه حضور نمایندگان برخی كشورها خصوصا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این آئین بیانگر آن است كه راه اتحادیه اروپا در نقض برجام متفاوت از آمریكاست.
وی افزود: اگر چه برخی سران اتحادیه اروپا حرف هایی هم زده اند اما نشان دادند كه راهشان از آمریكا در مساله برجام متفاوت است. همانطور كه در قرارداد توتال این مساله را دیدید.
به گزارش ایرنا، مراسم تحلیف دكتر حسن روحانی هفتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه با حضور مقامات و مسئولان كشوری و لشگری و 94 هیات عالیرتبه خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
سیام**6084** 1336 گفت و گو: امیر خان زاده*انتشار:
۰ نفر