۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۶
کد خبر: 82619858
T T
۰ نفر
امضای سه یادداشت تفاهم همكاری های رسانه ای میان رسانه های ایران و عراق

بغداد-ایرنا- نمایندگان رسانه های ایرانی متشكل در هیات رسانه ای ایران در سفر به عراق، پس از دیدار با رهبران سیاسی و رسانه ای و آشنایی با ظرفیت های رسانه ای این كشور، سه یادداشت تفاهم همكاری با رسانه های عراقی امضاء كردند.

به گزارش ایرنا، این هیات رسانه ای به ریاست علی رضا معزی دبیر شورای عالی اطلاع رسانی دولت ، دوشنبه این هفته وارد بغداد شد و ضمن دیدار و گفت وگو با موید اللامی رئیس سندیكای روزنامه نگاران عراق و همزمان رئیس سندیكای روزنامه نگاران جهان عرب، از تعدادی شبكه های تلویزیونی عراق، بازدید و با مدیران این شبكه ها بحث و تبادل نظر كرد.
اعضای این هیات رسانه ای همچنین با مقام های عالی عراق از جمله حیدرالعبادی نخست وزیر، فواد معصوم رئیس جمهور، نوری المالكی معاون رئیس جمهور و عمار حكیم رهبر ائتلاف ملی عراق و برخی دیگر از شخصیت های فرهنگی و رسانه ای بطور جداگانه دیدار كردند.
در پایان برنامه های كاری این هیات رسانه ای، سه یادداشت تفاهم همكاری جداگانه میان روزنامه الوفاق ، خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) و روزنامه 19 دی از جانب ایران با رسانه ها و مطبوعات عراقی به امضاء رسید.
تبادل تولیدات رسانه ای ، فراهم كردن زمینه های بهره مندی طرف مقابل از ظرفیت های و امكانات طرف مقابل و همكاری و مساعدت در تاسیس دفتر نمایندگی در كشور مقابل، ازجمله بندهای این تفاهم نامه هاست.
فعالیت های مشترك رسانه ای ، برگزاری كارگاه های آموزشی و نیز تبادل هیات های رسانه ای بویژه خبرنگاران با هدف آشنایی با ظرفیت های كشور مقابل در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و رسانه ای از دیگر بندهای یادداشت تفاهم های امضاء شده است.
روزنامه الوفاق، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و روزنامه 19 دی با خبرگزاری عراقی 'نینا' و روزنامه الزوراء یادداشت تفاهم خود را امضاء كرده اند.
سفر هیات رسانه ای ایران به عراق در زمانی كه عراقی ها سرگرم برگزاری جشن های ویژه آزادی موصل و پیروزی های جدید بر گروه تروریستی تكفیری داعش بودند، بازتاب گسترده ای در رسانه های عراق داشت. هیات رسانه ای ایران در دیدارها و برنامه های مختلف پیروزی های ملت عراق بر داعش را تبریك گفتند و مدیران ارشد رسانه های عراقی نیزآخرین دستاوردهای رسانه ای در جنگ علیه تروریسم را برای هیات ایرانی تشریح كردند.
خاورم*4*1770*

سرخط اخبار جهان