۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱:۳۹
کد خبر: 82612466
T T
۰ نفر
خادم:تیم ملی كشتی آزاد وفرنگی در رقابت های جهانی فرانسه جوان می شود/شناسایی استعدادها برای المپیك توكیو

تهران-ایرنا- رئیس فدراسیون كشتی كشورمان گفت: ایران با تیمی جوان در رقابت های جهانی كشتی آزاد و فرنگی فرانسه 2017 حضور می یابد و نگاه ما انتخاب استعدادها برای حضور هرچه بهتر در رقابت های المپیك 2020 توكیو است.

به گزارش ایرنا، رسول خادم روز جمعه به خبرنگاران افزود: برای انتخاب نفرات اعزامی به پیكارهای قهرمانی سال 2017 جهان در فرانسه، مرحله نهایی انتخابی تیم های ملی كشتی طی روزهای 15 و 16 تیرماه به صورت قانونمند برگزار شد و تیمی جوان هم در كشتی آزاد و هم در فرنگی راهی این مسابقات خواهد شد.
وی اظهار داشت: در سال بعد از المپیك باید به جوانان و مدعیان بیشترین فرصت را داد و می توانستیم مسابقات انتخابی را به شكل محدودتری برگزار كرد اما برای ورود كشتی گیران مستعد قهرمانی های كشور در گروه های الف،ب و ج، مسابقات اوپن، مسابقات جوانان جهان، استعدادهای برگزیده شورای فنی، مدال آوران المپیك و مدال آوران جهانی در اوزان غیر المپیكی راه را باز گذاشتیم.
عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی كشتی بیان كرد: به این ترتیب فرصت حضور در مسابقات جهانی را برای جوانان و باتجربه ها، حتی استعدادهای ناشناخته ای كه عنوان برتر را در مسابقات انتخابی كسب كردند فراهم كردیم و شاید در این بین بسیاری از چهره های شاخص و باتجربه نتوانند عناوین برتر را كسب كنند اما نگاه ما باید به المپیك 2020 باشد.
خادم تاكید كرد: شاید برگزاری مسابقات انتخابی برای فدراسیون پرهزینه و یا حتی در این راه قربانی شود اما برای موفقیت در المپیك 2020 توكیو باید این جسارت وجود داشته باشد و این جسارت ورزی را در سال های قبل تا حدودی و نه بطور كامل تجربه كردیم و خیلی از كشتی گیران باتجربه را در انتخابی تیم ملی از دست دادیم ، اما در مقابل استعدادهایی را شناسایی كردیم كه این استعدادها، خودشان اسباب آبرو و افتخار برای كشتی ایران شدند. فدراسیون كشتی باید جسارت به خرج بدهد و این فراز و نشیب را بپذیرد.
رئیس فدراسیون كشتی تصریح كرد: زمانی كه می پذیریم كمیل قاسمی پرافتخارترین سنگین وزن تاریخ ایران با وجود آسیب دیدگی در مسابقات انتخابی شركت كند، به این معنی است كه به كسب افتخار كشتی در المپیك ٢٠٢٠ می اندیشیم و نمی خواهیم كشتی فقط در اختیار چند ستاره خاص قرار گیرد. البته تا جایی كه امكان دارد از قهرمانانی كه سال ها افتخارآفرینی كرده اند،حمایت و مراقبت می كنیم.
خادم خاطرنشان كرد: وقتی قهرمان المپیك ما به لحاظ فرهنگی خودش این موضوع را پذیرفته كه باید در هر شرایطی در انتخابی تیم ملی شركت كند و برتری اش را به جوان ها ثابت كند حتی به قیمت شكست، این بزرگترین پیروزی كشتی ایران است. وقتی چنین فرصتی در كشتی بوجود آمده این فرصت فرصتی است كه باید تهدیدهای احتمالی آن را هم پذیرفت.
وی اظهار كرد: تهدید احتمالی این است كه ما نتوانیم در فرانسه نتایجی را كه می خواهیم بگیریم، اما پذیرفتن مسابقات انتخابی منافعی كه برای كشتی دارد این خواهد بود كه ما استعدادهای برتر و شایسته خودمان را برای المپیك 2020 شناسایی می كنیم مسابقاتی كه احتمال دارد خیلی از چهره های باتجربه امروز ما در آنجا حضور نداشته باشند.از همه مهم تر ما در چند سال گذشته از دل انتخابی تیم ملی توانستیم شرایطی داشته باشیم كه بتوانیم هم زمان دو تیم مجزا به مسابقات آسیایی و كشورهای اسلامی بفرستیم.
خادم گفت: من مطمئنم اگر مسابقات انتخابی تیم ملی در ساختار فرآیند انتخابی ادامه پیدا كند ما در المپیك 2020 در هر وزن بطور متوسط سه كشتی گیر داریم كه هر كدامشان می توانند مدعی درجه یك پیراهن تیم ملی باشند و هر كدامشان در صورت حضورشان در مسابقات بین المللی، نتایج نزدیكی نسبت به یكدیگربرای كشتی كشور كسب كنند. این یعنی بزرگترین سرمایه فنی است كه در قالب یك ساختار جدید تعریف شده برای كشتی ایجاد شده است.
وی در پایان خاطرنشان كرد: ساختاری كه خیلی هم به زحمت جا افتاد و مقاومت های سنگینی را به لحاظ فرهنگی و فنی در چند سال گذشته كه فرآیند انتخابی تیم ملی پیاده شده در بین عوامل مختلف شاهد بودیم. این ساختار با جا افتادنش حركت جدیدی در حوزه فنی را شروع می كند كه شاید شروعش خیلی به مزاق برخی ها خوش نیامده باشد، اما در نهایت منافع ملی كشتی كشور را به عنوان ورزش ملی ایران در رقابت های بزرگ المپیك تضمین می كند.
شبك**1983**1392**دریافت كننده: مرتضی رنجبران**انتشار: ابوالفضل بابایی
۰ نفر