۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۰
کد خبر: 82602846
T T
۰ نفر
امارات،‌ بزرگترین همپیمان عربستان، ریاض را به حمایت مالی از تروریست ها متهم كرد

تهران- ایرنا- انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز سه شنبه عربستان،‌ بزرگترین همپیمان كشورش را به حمایت از تروریسم متهم كرد.

به گزارش شبكه خبری الجزیره، قرقاش طی سخنانی در موسسه سلطنتی مطالعات بین المللی در لندن گفت: باید اعتراف كنیم كه ما با كمك های مالی شخصی كشورهای خلیج (فارس) از
«تروریسم» مشكل داریم. امارات خواستار نظارت شدید بر این موضوع است.
وی ضمن متهم كردن عربستان به حمایت مالی شخصی از تروریسم،‌ گفت: سعودی ها خودشان این مشكل را می دانند.
اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه امارات انتقادهای در پی داشته و در شبكه های اجتماعی با بازخوردهای زیادی روبه رو شده است؛ به طوری كه هشتگ «قرقاش، عربستان را به حمایت از تروریسم متهم می كند» موضوع داغ توییتر شده است.
برخی از كاربران در واكنش به این اظهارات نوشتند كه مسئولان اماراتی «در عصر طلایی خیانت» هستند و برای تبرئه خود حتی نزدیك ترین همپیمان خود را به تروریسم متهم می كنند.
برخی دیگر این اظهارات را فریب سیاسی برای حمله به جلو دانستند و نوشتند كه قرقاش اشك تمساح می ریزد و می خواهد با این سخنان همدردی دیگران را به دست بیاورد و با متهم كردن همپیمان خود،‌ حمایت مالی امارات از تروریسم را توجیه كند.
كاربران قطری نیز با استفاده از فرصت به دست آمده، قرقاش را به تمسخر گرفته و‌ در پیام هایی خطاب به عربستان گفتند: عربستان باید بداند كه دشمن واقعی او،‌ ابوظبی است و هدفش متزلزل كردن و تضعیف عربستان است.
سعودی ها نیز در قبال اظهارات قرقاش سكوت خود را شكستند و ضمن انتقادهای تند و تیز از این مقام اماراتی و ابوظبی،‌ نوشتند كه اگر امارات و مقام های این كشور به سخنان سفیهانه خود پایان ندهند‌، پاسخ سختی به آن ها خواهند داد.
الجزیره در پایان نوشت:‌ وضعیت كشورهای خلیج (فارس) واقعا عجیب است. این كشورها همدیگر را به حمایت از تروریسم متهم می كنند و در عین حال هر یك داعیه مبارزه با تروریسم و حامیان مالی آن را دارند.
چهار كشور عربی عربستان،‌ امارات،‌ مصر و بحرین كه طی ماه اخیر با متهم كردن قطر با حمایت از تروریسم و افراط گرایی،‌ به اشكال مختلف این كشور را تحت فشار قرار دادند،‌ اكنون به جان هم افتاده اند.
خاورم**9329**1144 مترجم: ندا بهبودی** انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر