۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴
کد خبر: 82602021
T T
۰ نفر
نخستین پیروزی شطرنج بازان ایران در برابر ستارگان جهان

انزلی - ایرنا - در ششمین دور از رقابت های شطرنج جام ستارگان و در بخش استاندارد، شطرنج بازان ایرانی موفق شدند ستارگان شطرنج جهان را با نتیجه 4 بر 3 شكست دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در هفتمین روز از برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان و در ششمین دور از این رقابت ها در بخش استاندارد از غروب دوشنبه، ستارگان جهان و ستارگان ایران با یكدیگر رقابت كردند.
در این مسابقات، رقابت بادور جوباوا استاد بزرگ شطرنج گرجستان با علیرضا فیروزجا از تیم ستارگان ایران به نتیجه تساوی ختم شد و لوك وان ولی استاد بزرگ شطرنج هلند نیز در برابر مسعود مصدق پور استاد بین المللی شطرنج كشورمان، با نتیجه تساوی متوقف شد.
همچنین آلكسی شیروف مرد افسانه ای شطرنج جهان از كشور لتونی در برابر پرهام مقصودلو پدیده این دوره از مسابقات شكست خورد و لازارو باتیستا بروزون استاد بزرگ شطرنج كشور كوبا توانست پویا ایدنی از تیم ستارگان شطرنج ایران را مغلوب كند.
همچنین رقابت سید خلیل موسوی استاد بین المللی شطرنج كشورمان با ایوان سوكولف هلندی سرمربی تیم ملی شطرنج ایران به نتیجه تساوی ختم شد و احسان قائم مقامی استاد بزرگ و كاپیتان تیم ملی شطرنج كشورمان نیز توانست التاج سفرلی استاد بزرگ شطرنج كشور آذربایجان را با نتیجه تساوی متوقف كند.
رقابت امیر رضا پوررمضانعلی استاد بین المللی شطرنج كشورمان در برابر ون یانگ استاد بزرگ شطرنج از كشور چین نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید تا تیم ستارگان شطرنج ایران موفق شود برای نخستین بار صاحب نام های شطرنج دنیا را با نتیجه 4 بر 3 شكست دهد.
تاكنون در این دوره از مسابقات، رقابت دو تیم منتخب شطرنج ایران و ستارگان جهان در نتایج تیمی با دو تساوی و سه پیروزی ستارگان شطرنج جهان و یك پیروزی ستارگان شطرنج ایران همراه بود و با به پایان رسیدن آخرین دور از مسابقات شطرنج جام ستارگان طی امروز (سه شنبه)، مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا دومین دوره از رقابت های بین المللی شطرنج جام ستارگان از 19 تیرماه در دو بخش ستارگان نوجوان شطرنج ایران و ستارگان شطرنج جهان آغاز شده است.
انزلی در 40 كیلومتری شمال غرب مركز استان گیلان واقع است.
خبرنگار : رضا اكبری ** انتشاردهنده: كبیری
7471/2007

سرخط اخبار استان‌ها