۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۸:۳۶
کد خبر: 82601892
T T
۰ نفر
تولید 90 مقاله ISI در دانشكده ریاضی و علوم كامپیوتر دانشگاه امیركبیر

تهران-ایرنا- معاون پژوهشی دانشكده ریاضی و علوم كامپیوتر دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت: طی سال تحصیلی گذشته 90 مقاله ISI در این دانشكده تولید شده است.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی امیركبیر، دكتر داریوش كیانی اظهار كرد: برگزار كردن كارگاه ها، كنفرانس ها و مدرسه های ملی و بین المللی از دیگر اقدامات این دانشكده در یك سال اخیر بوده كه یك مدرسه زمستانی و 8 سمینار و كنفرانس و كارگاه بین المللی برگزار كردیم.
به گفته وی، هشتمین سمینار هندسه و توپولوژی در سال گذشته توسط این دانشكده برگزار شد و 5 نفر از اساتید شاخص دراین سمینار حضور داشتند.
وی یادآوری كرد: این افراد زبده از آلمان، فرانسه،انگلیس و مجارستان و درزمینه هندسه و توپولوژی سرشناس هستند. همچنین نخستین كارگاه ریاضی و آمار مه داده ها (كلان داده ها) را برگزار كردیم كه 9 نفر از فرانسه و آلمان در این آموزشگاه حضور داشتند.
كیانی ادامه داد: اولین كارگاه دو روزه سالانه مهندسی مالی و بیم سنجی ایران نیز با حضور كارشناسانی از دانشگاه انگلستان برگزار شد و دبیر كارگاه نیز از این دانشگاه بود. 5 نفر از پژوهشگران شاخص در این زمینه نیز در این كارگاه حضور داشتند.
به گفته استاد دانشكده ریاضی دانشگاه امیركبیر، نهمین كنفرانس نظریه گراف و تركیبیات جبری نیز در یكسال اخیر با حضور 4 نفر از زبده ترین اساتید داخلی به عنوان مدعو، همچنین حدود 130 نفر شركت كننده از دانشگاه های بزرگ برگزار شد.
كیانی افزود: كارگاه آموزشی آمار و خوشه بندی به همراه پیاده سازی با حضور 2 مدعو آلمانی از دیگر برنامه های ما بود. نهمین مدرسه زمستانی در زمینه هندسه محاسباتی را برپا كردیم و 3 نفر از محققان زبده بین المللی در آن حضور یافتند.
وی گفت: همچنین دانشكده موفق شد كارگاه جبر جابجایی و تركیباتی را برگزار كند كه 80 نفر عضو هیات علمی در این كارگاه حضور داشتند و یك سخنران مدعو از اساتید زبده بین المللی از آلمان را نیز در این كارگاه داشتیم.
به گفته كیانی، همه گروه های دانشكده ریاضی و علوم كامپیوتر هر دوشنبه سمینارهای مختلفی را با حضور سخنرانان داخل و خارج دانشگاه برگزار می كنند.
وی عنوان كرد: گروه آمار این دانشكده یك دوره مشترك با دانشگاه پاریس 5 فرانسه با عنوان آمار كاربردی و محاسبات دارد كه هرسال دو كارگاه با چهار نفر از اساتید دانشگاه پاریس 5 برگزار می شود. همچنین گروه آمار مجری اولین كارگاه مه داده بوده است كه اكنون به صورت مشترك با دانشكده كامپیوتر و برق برگزار می شود.
وی با اشاره به پروژه های بین المللی دانشكده ریاضی و علوم كامپیوتر گفت: پروژه هندسه و معماری با شركت بین المللی ایرانی سوئدی انجام شده و در حال حاضر برای ادامه آن در حال مذاكره هستیم.
كیانی توضیح داد: همچنین این دانشكده با تخصص های منحصر به فردی كه در زمینه بهینه سازی، مدلسازی و تحلیل شبكه دارد، تاكنون توانسته نقش مهمی در پروژه های مربوط به طراحی شبكه حمل ونقل سریع در تهران و سراسر كشور بازی كند. تخصص های مختلف دانشكده در حوزه سیستم های هوشمند، تحلیل سیستم ها و داده كاوی نیز اثر خود را در طراحی سیستم های مناسب برای شهر هوشمند و كنترل ترافیك هوشمند به ظهور رسانده است.
این استاد علوم ریاضی افزود: همچنین همكاری بین اساتید این دانشكده با برخی همكاران دانشكده های مرتبط دانشگاه در قالب پژوهشكده حمل و نقل و سیستم های هوشمند نیز موجب موفقیت بالا در به ثمر رسیدن طرح كلان ملی مطالعه و طراحی سیستم های حمل و نقل هوشمند شده كه در نتیجه آن 9 سند ملی برای تعیین تكلیف در حوزه های مختلف مرتبط با حمل و نقل هوشمند استخراج و به سازمان های بهره بردار از جمله سازمان راهداری و حمل ونقل جاده های و سازمان شهرداری ها ارسال شده است.
علمی**9157
تنظیم: منصوره شوشتری* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر