کد خبر: 82595546 (6072333) | تاریخ خبر: 21/04/1396 | ساعت: 9:28|
نسخه چاپی | ارسال به دوستان

بررسی چالش‌ها و چشم‌انداز رسانه در دیدار مدیرعامل ایرنا و استادان ارتباطات مالزی

تهران – ایرنا – جمعی از استادان رشته ارتباطات در دانشگاه‌های مالزی، ضمن بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی، چالش‌های رسانه‌ در عصر شبکه‌های اجتماعی را در دیدار با مدیرعامل و مدیران ارشد این خبرگزاری بررسی کردند.

'محمد خدادی' مدیرعامل ایرنا در این دیدار با اشاره به از بین رفتنِ انحصار رسانه‌های سنتی در انتشار خبر، تاکید کرد خبرگزاری‌ها باید بتوانند در تولید و انتشار اخبار، خود را با فضای جدید هماهنگ کنند.
خدادی حرکت از مخاطب به تولید را یکی از ضرورت‌های کار رسانه‌ای در عصر جدید برشمرد و گفت تولیدِ محصولات متنوع از خبر و گزارش تا پیام‌های کوتاه، داده‌نما، گرافیک متحرک، کلیپ‌های خبری و گزارش تصویری، سبب می‌شود مخاطبانِ گوناگون با سلیقه‌های متفاوت، جذب رسانه شوند.
مدیرعامل ایرنا انتشار «نظر» به جای «اطلاعات» را یکی از آسیب‌هایی دانست که حیات خبرگزاری‌ها را تهدید می‌کند و گفت: اطلاعات، برخلافِ نظر، شامل عدد، آمار، مصداق و قیاس است و نتیجه آن، باید منجر به تاثیر بر مخاطب شود. رسانه‌ها باید اثر خبرهایشان بر مخاطبان را ارزیابی و بر اساس بازخوردی که دریافت می‌کنند، عملکرد خود را اصلاح کنند.
خدادی همچنین پیدایشِ فضاهای نوین خبری از جمله گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در اینترنت را نه یک تهدید که فرصتی برای حضور فعالِ خبرگزاری‌ها دانست.
استادان رشته‌های ارتباطاتِ مالزی که به دعوت دانشگاه تهران به ایران آمده‌ بودند، روز سه شنبه همچنین از اتاق خبر ایرنا بازدید کردند و با مراحل تولید و انتشار اخبار در این سازمان خبری آشنا شدند.
آساق**9163**خبرنگار: زمان رضاخانی ** انتشار دهنده: مریم شفیعی

انتهای پیام /*

باشگاه مخاطبان ایرنا

برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
فرستنده: *  
پست الکترونیک:
نظر:
ارسال یادداشت:
 
کد امنیتی
ارسال