۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82580961
T T
۰ نفر

وزير خارجه آلمان و پوتين مذاكره كردند

۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82580961
وزير خارجه آلمان و پوتين مذاكره كردند

مسكو - ايرنا - زيگمار گابريل وزير امور خارجه آلمان و ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه در كاخ كرملين مسائل مهم از جمله روابط دوجانبه و سرد اروپايي با مسكو و موضوعات مهم بين المللي مانند اوضاع خاورميانه و بحران سوريه را بررسي كردند.

به گزارش ايرنا، پوتين در اين ديدار آلمان را شريك مهم اروپايي روسيه خواند و بر توسعه روابط دو جانبه در عرصه هاي مختلف تاكيد كرد.
دفتر مطبوعاتي كاخ كرملين روز جمعه در گزارش اين ديدار اعلام كرد كه پوتين و گابريل به تفصيل در خصوص همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي مختلف گفت وگو كردند.
رئيس جمهوري روسيه گفت: همكاري هاي دو جانبه با وجود مشكلات كنوني در حال توسعه است. سال جاري شاهد افزايش قابل توجه حجم مبادلات بازرگاني هستيم و موارد مثبت ديگري نيز در روابط وجود دارد كه بايد تقويت يابد.
پوتين سپس به رياست آلمان بر گروه جي 20 يا كشورهاي داراي اقتصاد برتر اشاره كرد و افزود: روسيه اولويت هاي اعلام شده برلين را در دوره كنوني اين مسئوليت مي پذيرد و براي كمك به پيشبرد آنها تلاش مي كند.
گابريل وزير خارجه آلمان نيز ضمن اشاره به مذاكرات ديروز خود با سرگئي لاوروف همتاي روس، مباحث و مسائل مطرح شده را سودمند خواند.
وزير خارجه آلمان به برنامه اجلاس سران جي 20 در هامبورگ كه 16 تيرماه آغاز مي شود نيز اشاره و ابراز اميدواري كرد كه پوتين و دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا در حاشيه اين نشست ديدار كند.
گابريل همچنين براي كسب توافق در اين اجلاس براي مسائل مربوط به تغييرات جهاني اقليمي ابراز اميدواري كرد.
روابط مسكو با اتحاديه اروپا و واشنگتن از سال 2014 در چارچوب طرح اتهام ها مبني بر دخالت در درگيري هاي داخلي اوكراين و همچنين جدايي شبه جزيره كريمه از اين كشور به روسيه بشدت تيره شده است.
اتحاديه اروپا و آمريكا از سال 2014 مجموعه تحريم هاي گسترده اي در عرصه هاي مختلف از جمله اقتصادي و بانكي را عليه روسيه آغاز كرده اند كه هر شش ماه نيز يك بار تمديد مي كنند و دامنه هاي آن را هم گسترش مي دهند.
با توجه به روال كنوني غرب در ادامه اين رويكردها و حل نشدن مسائل اوكراين، انتظار نمي رود تحولي عمده در شرايط كنوني حتي با ديدار ترامپ و پوتين در هامبورگ حاصل شود، زيرا كاخ سفيد همان سياست هاي قبلي ضدروسي را اجرا و تحريم ها را بيشتر مي كند و اتحاديه اروپا نيز همين سياست را دارد.
روپام*391 انتشار دهنده: هادي مولوي نيا

سرخط اخبار جهان