۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82580425
T T
۰ نفر
تركان: دهكده المپیك در منطقه آزاد چابهار ساخته می شود

چابهار- ایرنا - مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سازمان منطقه آزاد در حال آماده سازی زیرساخت های ورزشی شهرستان ساحلی چابهار است و بزودی دهكده المپیك در محدوده این منطقه ساخته می شود.

اكبر تركان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهار كرد: ورزشگاه 2 هزار نفری ورنا با زیربنای پنج هزار و 757 مترمربع و با اعتبار 170 میلیارد ریال افتتاح و راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: قرار است در نزدیكی این ورزشگاه بیش از 20 هزار مترمربع فضای ورزشی نظیر كریكت، زمین فوتبال، استخر چند منظوره و سالن های ورزشی ساخته شود تا بتوان یك مجموعه كامل شبیه دهكده المپیك در محدوده منطقه آزاد چابهار ایجاد كرد.
تركان بیان كرد: چابهار از استعدادهای درخشانی در رشته های مختلف ورزشی برخوردار است به طوری كه یكی از قطب های اصلی رشته ورزشی كریكت كشور محسوب می شود.
وی گفت: مناطق آزاد كشور حمایت های ویژه ای برای اعزام ورزشكاران به رقابت های مختلف ورزشی، برگزاری رقابت های ملی و بین المللی در رشته های مختلف و تامین تجهیزات ورزشی را انجام می دهند.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: تاكنون رقابت های بین المللی كشتی فرنگی در آبادان، كشتی آزاد در خرمشهر و كشتی جام یادگار امام(ره) در چابهار به میزبانی مناطق آزاد كشور برگزار شده است.
تركان ادامه داد: برگزاری سومین دوره رقابت های بین المللی كشتی آزاد جام یادگار امام (ره) با شركت 18 تیم از 15 كشور در منطقه آزاد چابهار می تواند این منطقه محروم را به دنیا معرفی كند.
به گزارش ایرنا مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین از طرح های اقتصادی و اشتغالزا نظیر فولاد مكران، پتروشیمی و قسمت های مختلف منطقه آزاد چابهار بازدید كرد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكیل شده است.
3043/1354
خبرنگار: رستم كریمی نژاد ** انتشار دهنده : پروانه امانی
۰ نفر