۸ تیر ۱۳۹۶، ۳:۳۵
کد خبر: 82580028
T T
۰ نفر
بازداشت مخالفان طرح بیمه ترامپ در ساختمان كنگره آمریكا

تهران- ایرنا- 40 نفر از كسانی كه در مخالفت با طرح بیمه «ترامپ‌كر» در ساختمان كنگره آمریكا تجمع كرده بودند، از سوی پلیس بازداشت شدند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، در پی بالا گرفتن تنش ها بر سر طرح بیمه ای كه از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا به كنگره ارائه شده، مخالفان این طرح در برابر دفتر نمایندگان در ساختمان كنگره تجمع كردند كه به دنبال آن 40 نفر بازداشت شدند.
بر اساس این گزارش،پلیس گفت كه در پاسخ به تماس هایی كه از دفتر سناتورها در ساختمان اداری كنگره گرفته می شد، تعدادی از تجمع كنندگان بازداشت شدند.
پلیس همچنین افزود: در پی هشدار به تجمع كنندگان برای ترك محل یادشده، كسانی كه مقاومت كردند بازداشت و به اداره پلیس كنگره منتقل شده اند.
تاكنون 19 مرد و 21 زن به اتهام تجمع غیرقانونی و ایجاد اخلال بازداشت شده اند.
به گزارش هیل، فیلم های ویدیویی كه از این تجمع منتشر شده؛ نشان می دهد كه بیش از 100 نفر اقدام به نشستن یا ایستادن در دفتر برخی سناتورها كرده اند.
به گزارش ایرنا، بازنگری قانون بیمه خدمات درمانی دولت پیشین آمریكا موسوم به «اوباماكر» یكی از اولویت‌های جمهوریخواهان از زمان روی كار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این كشور بوده است.
با این حال برخی ابعاد این طرح كه موجب قطع بیمه میلیون‌ها نفر از مردم آمریكا می شود، سبب شده تا گروهی از سناتورهای میانه روی جمهوریخواه با آن مخالفت و این طرح تا به امروز در سنا مسكوت بماند.
اكنون دفتر تنظیم بودجه كنگره آمریكا تخمین زده است كه در صورت تصویب این طرح، نزدیك به 49میلیون آمریكایی در سال 2026 توان پرداخت هزینه بیمه درمانی را نخواهند داشت؛ این رقم در مقایسه با 28 میلیونی كه امروز در این كشور تحت پوشش بیمه نیستند، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد كه مخالفان و موافقان این طرح در جامعه آمریكا نسبت تقریبا برابری دارند.
شبد**9416**1953** 1010
مترجم:علیرضا آقازاده**انتشار دهنده:حسن معظمی
۰ نفر

سرخط اخبار جهان