مقام بانكی: برخی شایعه ها درباره نظام بانكی از خارج هدایت می شود

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره بانك پارسیان از آغاز تعیین تكلیف حساب های تعاونی منحل شده ثامن الحجج از اوایل تیرماه خبر داد و گفت: بخشی از شایعه ها از خارج كشور هدایت می شود كه هدف آن نه فقط شبكه بانكی و بانك پارسیان، بلكه كل نظام اقتصادی كشور است.

به گزارش ایرنا از تارنمای بانك پارسیان، «عباس خسروانی» امروز (دوشنبه) در آیین گشایش شعبه ای از این بانك كه ساماندهی سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج را پذیرفته است،‌ افزود: از محل سپرده گذاران (موسسه) تنش هایی به بانك وارد می شود اما ما با كمترین تنش، درصد زیادی از این سپرده ها را تعیین تكلیف كردیم و از اوایل تیرماه نیز سپرده های با رقم بالاتر آن تعیین تكلیف می شود.
خسروانی تاكید كرد شایعه درباره بروز مشكل برای فلان بانك یا موسسه مالی «از سوی مراجع ذیربط پیگیری شده است» و افزود: نگرانی سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج دستاویز و دستمایه برخی عناصر مخربی قرار گرفت كه در بستر احساسات مردم ورود پیدا كرده اند.
خسروانی گفت: هم بانك ها و هم مردم دوران سختی را پشت سر گذاشته اند و بعد از عبور از این گردنه های خطرناك امروز زمان تلاش، سازندگی و اعتماد به یكدیگر است.
این مدیر بانكی یادآوری كرد: اقتصاد كشور بعد از فشارهای بین المللی در قالب تحریم های ظالمانه زیر فشارهای زیادی قرار گرفت اما با همت و غیرت فرزندان ایران در گوشه و كنار كشور عزت خود را از دست ندادیم؛ به طوری كه با قبول برجام افق های روشن پیش روی اقتصاد كشور پیش بینی می شود و به نظر می رسد از دوران ركود عبور كردیم و تحقق دوران شكوفایی دور از دسترس نیست.
به گفته وی، با این همه هنوز بازارهای مالی در كشور به توجه به ملاحظات آیین نامه ای و قانونی به شكل شایسته ای به بلوغ و توسعه نرسیده و بازارهای دیگر مانند بازار سرمایه به آن درجه از توسعه یافتگی نرسیدند كه همه نیازهای سرمایه ای را تامین كنند.
عضو هیات مدیره بانك پارسیان افزود: در این شرایط بار بزرگ تامین مالی در كشور به عهده بانك هاست.
وی ادامه داد: دولت نیز در چهار سال گذشته بر كنترل تورم اراده كرده بود؛ به این معنا كه حجم نقدینگی در كشور مهار شود. با این همه آسیب هایی كه از محل تحریم به بخش مولد اقتصاد كشور وارد شد، سرعت گردش پول را كاهش داده و همه این موارد به شبكه بانكی فشار وارد كرده است.
به گزارش ایرنا، تعاونی اعتباری ثامن الحجج از موسسه های غیرمجاز پولی بود كه شهریور 1394 منحل و امور تسویه حساب سپرده گذاران آن از بهمن 1394 به بانك پارسیان محول شد.
تاكنون 90 درصد حساب ها كه زیر سه میلیارد ریال موجودی داشتند، تعیین تكلیف شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام*2025*1961* تنظیم: لیلا جودی* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر