ستایش همه طیف های سیاسی كشور از حمله موشكی سپاه به جنایتكاران تكفیری/در اصول انقلابی و امنیت ملی یكدل و یكصدا هستیم

تهران - ایرنا - مقام ها و فعالان سیاسی و حزبی از همه طیف های سیاسی كشور بطور یكپارچه حمله موشكی سپاه به مقر فرماندهی و مراكز تجمع و پشتیبانی داعش در منطقه دیرالزور سوریه را ستودند و آن را نشانه عزم جدی ایران در مبارزه با تروریسم و اقتدار نظام در مقابله با هر نوع تهدید دانستند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه یكشنبه مقر فرماندهی و مراكز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تكفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتكار، مورد حمله موشكی قرار داد.
در این عملیات تعدادی موشك میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشكی نیروی هوافضای سپاه در استان های كرمانشاه و كردستان، تروریست های تكفیری را هدف ضربات مهلك و كوبنده قرار داد.
سپاه پاسداران اعلام كرد كه «پیام این اقدام انقلابی و مجازات گونه كاملا روشن است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست های تكفیری و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان هشدار می دهد، در صورت تكرار اقدامات پلید و شیطانی علیه ملت ایران، خشم انقلابی و شعله های آتش انتقام پاسداران انقلاب، عاملین و مسببان آن را در بر خواهد گرفت و جنایتكاران را به جهنم رهنمون می سازد.»

** ولایتی: حمله موشكی سپاه به تروریست ها پاسخ مستقل‌ترین كشور جهان به بدخواهان است
علی اكبر ولایتی رئیس مركز تحقیقات استراتژیك گفت: مستقل ترین كشور جهان با اقتدار، پاسخ قاطع به بدخواهان، تروریست ها و دشمنان خود را در هر جایی كه باشند داده و خواهد داد
وی با تاكید بر این كه امنیت ایران اسلامی خدشه ناپذیر است، افزود: اقدام ارزشمند، با صلابت و نرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مواضع تروریست های داعش نمونه و بخشی از توان بازدارندگی و بالای دفاعی كشور، همه جانبه و پشیمان كننده است كه برای دشمنان می تواند بسیار كوبنده تر هم باشد.

**عملیات موشكی سپاه مطابق اصول بین الملل بود
عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات، عملیات موشكی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه داعش را نشان دهنده اقتدار كشور توصیف كرد و گفت: دستگاه های امنیتی برخورد خوبی با جریان كور داعش داشته اند.
وی افزود: عملیات موشكی سپاه كار مشروع و قانونی است، مخصوصا این كه این كار با هماهنگی كشورهای همسایه و خصوصا سوریه اتفاق افتاده است. در این موضوع ایران از آسمان عراق و سوریه استفاده كرده كه با هماهنگی این كشورها بوده است و نشان می دهد كه این كار مطابق اصول و قانون بین الملل بوده است.
رمضان‌زاده ادامه داد: این موضوع جزو دفاع مشروع محسوب می شود و هیچ منعی از نظر حقوق بین الملل ندارد. بنابر این به نظرم كار درستی انجام شده و باید اقتدار كشور نشان داده می شد.

** واكنش مقتدرانه سپاه در حمله به تروریست های تكفیری، ستودنی است
محمدرضا تابش نایب رئیس فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واكنش مقتدرانه نظام، از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حملات تروریستی اخیر داعش در تهران كه با موشك های میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشكی داخل خاك ایران، مقر تروریست ها در منطقه دیرالزور سوریه را هدف قرار داد، اقدامی ستودنی است كه عزم جزم نیروهای مسلح و ملت شریف ایران برای مقابله با تروریسم و هر آنچه امنیت ایران عزیز را به خطر بیندازد، نشان می دهد.
نماینده مردم اردكان در مجلس تصریح كرد: این اتفاق، پیام روشنی است به قدرت های پیدا و پنهان حامی تروریست ها و دنباله های حقیر و زبون منطقه ای آنها كه ناامن كردن جمهوری اسلامی امنیت آنها را نیز به خطر خواهد انداخت.

** حمله موشكی سپاه علیه تروریست ها بجا و متقابل بود
علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این كه این اقدام، عكس العملی نسبت به تحركات تروریست ها در تهران بود، اظهاركرد: ما این حق را داشتیم كه به مركز فرماندهی آنها حمله كنیم.
وی با بیان این كه حمله موشكی سپاه، پیام دیگری نیز به همراه داشت، تصریح كرد: پرتاب موشك از ایران به سمت تروریست ها این پیام را برای عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریكا داشت كه ما در صورت نیاز اقدام متناسب و بموقع كرده و از توان موشكی خود استفاده می كنیم و این گونه نیست كه در داخل ایران بخواهند اقداماتی انجام دهند و فرار كنند، بلكه ما در محل استقرار آنها، پاسخ خواهیم داد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد كه در مجموع این اقدام سپاه پاسداران ، اقدامی درستی بوده و بر اساس اخبار دریافتی عملیات با موفقیت همراه بوده است.
مطهری افزود: ادامه چنین اقداماتی از جانب ایران به طرف مقابل بستگی دارد، اما این عملیات پاسخ عملیات تروریستی در تهران بوده و ما حق داشتیم تروریست ها را در هركجای دنیا تعقیب كنیم.

** اقدامات ضد داعش سپاه مورد حمایت قاطبه ملت است
حسین مرعشی سخنگوی حزب كارگزاران سازندگی با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشكی به مواضع داعش در سوریه گفت:اقدامات ضد داعش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت قاطبه ملت است
وی افزود: با توجه به خیانت و جنایت داعش كه در حق بشریت به طور عام انجام می دهد و جسارتی كه اخیرا به ساحت و امنیت ملت ایران كرد، حتما لازم بود سپاه پاسخ مناسبی را به نیابت ملت ایران به این جنایتكاران بدهد.
مرعشی با بیان این كه من هم از دوستانمان در سپاه پاسداران تشكر می كنم، تاكید كرد پیام این پاسخ به دنیا این است كه ایران در مقابل تروریسم سد محكم و نفوذ ناپذیری در منطقه خاورمیانه و علیه هر گروهی از جمله داعش است.

** زور آزمایی با سپاه، آمریكا را پشیمان خواهد كرد
محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه در پیام خود به سردار محمدعلی جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: آمریكا باید بپذیرد كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سپر دفاع از حریم عزت و شرافت ملت ایران، تحریم ناپذیر است. آمریكا بهتر است سپاه را برای زور آزمایی برنگزیند چرا كه عواقبی پشیمان كننده در پی خواهد داشت.
وی تصریح كرد: غرش موشك‌های دلیر مردان سپاه اسلام، موجی از سرور و شادمانی در قلوب ملت قهرمان ایران و كابوسی سهمگین از رعب و وحشت در دل تروریست‌ها و حامیان آنان پدید آورد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اینجانب به وجود سردارانی افتخارآفرین چون شما و سردار حاجی‌زاده فرمانده هوا فضای سپاه كه با شلیك مقتدرانۀ موشك‌های نقطه زن، جهنمی از آتش را بر تجمع داعشیان فرو ریخت و سردار پاكپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، كه تروریست‌ها را در سیستان و بلوچستان، غافلگیرانه سركوب كرد، افتخار می‌كنم.

** حمله قدرتمندانه سپاه به داعش، قدرت سخت ایران را به جهانیان نشان داد
كمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمله قدرتمندانه سپاه پاسداران به داعش، قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد، داعش جنایت كرد و پاسخ اقدامات خود را گرفت
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مدت ها است با داعش مبارزه می كرد و ما تنها كشوری هستیم كه به صورت جدی از مدت ها قبل با تروریست های داعشی مبارزه می كنیم و بدون هیچ ملاحظه ای با آنان برخورد می كنیم و انتقاد ما همواره از دیگر كشورها این بوده كه چرا در مبارزه با داعش جدی نیستند.
عضو فراكسیون امید مجلس ادامه داد: سپاه بار دیگر با حمله قدرتمندانه به تروریست ها بخشی از قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد.
دهقانی افزود: موشك باران مراكز فرماندهی داعش نشان داد ما با قدرت توانستیم تروریست ها را صد ها كیلومتر دورتر از مرزهای كشورمان مورد هدف قرار دهیم و همچنین ما ثابت كردیم كه هنوز همه توان خود را برای برخورد با داعش به كار نگرفته ایم.
وی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران با این اقدام این پیام را داد كه اگر آنان بخواهند امنیت ایران را به خطر بیاندازند، بخش قابل توجهی از قدرت ایران را كه جزو توان بازداندگی ما است برای ضربه زدن به آنان به كار خواهیم گرفت.
وی با تاكید بر این كه حمله سپاه بسیار با وقت شناسی و موقع شناسی دقیق انجام شد، گفت: ما این پیام را به آنان دادیم كه ایران كشوری است كه در منطقه قوی و قدرتمند است، هم امنیت خود و هم امنیت كشورهای همسایه را حفظ می كند، هر ناامنی و هر حركت تروریستی بخواهد توسط آنان علیه ایران رخ دهد ما مراكز فرماندهی آنان را خواهیم زد.

** پاسخ موشكی سپاه نشان داد ایران در دفاع از امنیت ملی با كسی شوخی ندارد
احمد حكیمی پور دبیر كل حزب اراده ملت ایران پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داعش را اقدامی به جا و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران عنوان كرد و گفت: این اقدام نشان داد ایران كشوری نیست كه در دفاع از منافع و امنیت ملی با كسی یا كشوری شوخی داشته باشد
وی افزود: این حمله یك اقدام بجا و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات به خصوص جواب عملیات تروریستی اخیر به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل بود.
حكیمی پور ادامه داد: اگر دشمنان بخواهند برای منافع و امنیت ملی ایران توطئه و برنامه ریزی یا كشور را تهدید مستقیم كنند با جواب كوبنده روبه رو می شوند و در واقع دلاورمردان ایرانی منبع تهدید را درهم می كوبند.
دبیركل حزب اراده ملت همچنین گفت: این پاسخ پیامی به كشورهایی است كه در فكر تهدید منافع و امنیت ملی ایران هستند و متوجه شوند كه با جمهوری اسلامی ایران نمی توانند با زبان تهدید صحبت كنند.
** شلیك موشكی سپاه به داعش اقدامی هوشمندانه و كاربردی بود
حمیدرضا ترقی عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شلیك موشك‌های بالستیك سپاه پاسداران به مقر داعش در دیرالزور سوریه كه در پاسخ به اقدام تروریستی كور داعش در ایران انجام شد، اقدامی هوشمندانه، به موقع، موثر و كاربردی بود كه آثار و تبعات بسیار زیادی خواهد داشت.
وی افزود: نخستین پیام این اقدام به داعش بود كه در تهران و مركز قانون گذاری كشور عملیات كردند.
عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی همچنین گفت: همچنین این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخی به پشتیبانان و حامیان داعش به ویژه آمریكا و عربستان بود كه به قطری ها اعلام كرده بودند ارتباط قطر با ایران بخاطر این كه ایران نتوانسته امنیت خودش را تامین كند، كار درستی نیست.
ترقی افزود: ایران با این اقدام نشان داد امنیت كشور دست خود ایران است و می تواند در صدها كیلومتر دورتر نیز ضربه خود را با دقت و اثرگذاری بالا به دشمن وارد كند.
وی ادامه داد: پیام دیگر این بود كه باوجود این كه آمریكایی ها توانمندی موشكی ایران را تهدید كننده می دانند اما این عملیات موشكی نشان داد كه كاربرد موشكی ما بر خلاف نظر آمریكایی ها بر ضد تروریسم است بنابراین پروژه هایی كه آنها در ارتباط با تحریم های موشكی دنبال می كردند به شكلی خنثی كرد.
عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی تاكید كرد: با انتشار این خبر مهم در جهان ادعای آمریكایی ها مبنی بر این كه ایران حامی تروریست است رد شد.
وی ادامه داد: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند سیلی مهم جمهوری اسلامی ایران به داعش بود كه باید منتظر سیلی به پشتیبانان داعش نیز باشیم.

** توان موشكی ایران به رخ جهانیان كشیده شد
علیرضا رحیمی عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حمله موشكی ایران به تروریست های داعش را پاسخی كوبنده توصیف كرد و گفت: پیام این حمله آن است كه جامعه جهانی عزم خود را در مبارزه با تروریسم جزم كند.
وی ادامه داد: حمله موشكی سپاه پاسداران تنبیهی برای گروهك داعش بود و از سوی دیگر جهانیان نیز عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران را در دنبال كردن اهداف نظامی و غیر نظامی ملاحظه كردند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات اظهارداشت: این اولین باری است كه توان موشكی جمهوری اسلامی ایران در فضای منطقه ای به رخ جهانیان كشیده شد و دشمنان بدانند كه اگر به مرزهای كشور تجاوزی صورت گیرد و اصول بین المللی زیر پا گذاشته شود، قاعدتا پاسخ كوبنده دریافت خواهند كرد.

** پاسخ موشكی به مواضع داعش مورد حمایت همه اقشار است
مجید فراهانی دبیركل حزب ندای ایرانیان گفت: پاسخ موشكی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در سوریه مورد حمایت همه اقشار جامعه است چرا كه همه خواهان پاسخ مناسب به حملات تروریستی اخیر بودند.
وی افزود: این پاسخ پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود كه ما درباره امنیت خود ما با هیچ كسی شوخی نداریم و هر زمانی كه امنیت داخلی كشور تهدید شود، بدون تعارف از تمامیت كشورمان دفاع می كنیم.
فراهانی با بیان این كه هر اقدام تروریستی هزینه های خاص خود را دارد، اضافه كرد: این حمله در عین حال نشان دهنده این بود كه داعش و تروریست در امان نیستند و اگر كاری انجام دهند پاسخ آن را كوبنده دریافت خواهند كرد.
دبیركل حزب ندای ایرانیان تصریح كرد: در شرایط فعلی نیازمند انسجام و یكپارچگی ملی هستیم چرا كه حكام بی عقلی در راس دولت آمریكا نشسته اند كه نه تنها ایران بلكه دنیا احساس خطر كرده است.
وی بر لزوم پایان یافتن تسویه حساب های انتخاباتی تاكید كرد و گفت: باید به شكل یكپارچه از دولت منتخب حمایت و دفاع كنیم چرا كه دشمنان ریز و درشت ما با هدایت آمریكا در حال برنامه ریزی و تلاش برای صدمه زدن به منافع و امنیت ملی كشورمان هستند كه نمونه بارز آن هم در حملات اخیر تروریستی به مجلس و حرم امام راحل بود.

** حمله موشكی سپاه هشداری به داعش و حامیان آن بود
آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینكه عزیزان سپاه ما بخواهند تیری به موضع داعش شلیك كنند، چیز جدیدی نیست. ما مدت ها است در جبهه مقابله با داعش حضور جدی داریم. امروز به خاطر اینكه ناز شصتی به داعش نشان دهد كه ما توان دسترسی به پایگاه شما را داریم، این شلیك این پیام را به شكل جالب و زیبا برای جهانیان داشت.
وی ادامه داد: ضمن اینكه آن عربده مستانه ای كه در حال حاضر آمریكا علیه جمهوری اسلامی در ایجاد تحریم های جدید سر می دهد و می خواهد محتوای برجام را به هوا دهد، نشان دادیم برای مقابله با استكبار در هر كجا آمادگی داریم.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان وبلوچستان اضافه كرد: پرتاب این موشك به پایگاه داعش می تواند اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارد و دسترسی به كانون های اصلی فساد را نیز مطرح كند.

** در برابر تجاوز كوتاه نمی آییم
ابوالفضل حسن بیگی عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اقدام سپاه پاسداران را در دفاع از امنیت ملی، مرزهای داخلی و بین المللی گفت: درسطح امنیت ملی نشان داد كه هر جا فردی هر نوع چشم داشتی به منافع ملی، انسانی و سرزمینی داشته باشد با پاسخ محكم مواجه خواهد شد .
وی افزود: این اقدام سپاه پاسداران به آمریكا و هم پیمامانش اعلام كرد كه دست بسته نیستیم و سكوت نمی كنیم و تا جایی كه به ملت و كشور آسیب نرسد، تلاش خواهیم كرد تا با مذاكره وحسن همجواری موضوعات را به پیش ببریم اما برای رفع هر گونه تجاوز كوتاه نخواهیم آمد .
حسن بیگی تاكید كرد: این اقدام سپاه نشان داد هر كشوری اگر احساس كند كه می تواند به منافع ملی لطمه ای وارد كند از تیررس موشك های جمهوری اسلامی ایران در امان نخواهد بود .
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: آمریكا بداند كه بسیار ضعیف شده و دنیای تك قطبی به سر آمده است. جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در مقابل هر تجاوزی ایستادگی می كند و در برابر تهدیدها ساكت نمی نشیند.

**حمله موشكی به داعش رونمایی از صلابت ملت ایران است
معاون سیاسی وزیر كشور با صدور پیامی تصریح كرد: حمله موشكی به پایگاه داعش رونمایی از قدرت انقلاب اسلامی و صلابت ملت ایران است.
«علی اصغر احمدی» با انتشار پیامی اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشكی به پایگاه داعش در سوریه را رونمایی از قدرت انقلاب اسلامی وصلابت ملت ایران دانست و افزود: این اقدام پیام واضح و روشن به تروریست ها و حامیانشان است كه بدانند با تمام وجود از هویت انقلابی وتمامیت ارضی ایران دفاع خواهیم كرد.
در پیام معاون سیاسی وزیر كشور آمده است: «این اقدام بیانگر عزم همه مسولان ودلسوزان نظام است كه در اصول انقلابی و امنیت ملی یكدل و یكصدا هستند و در اجرای تدابیر رهبر فرزانه وفرماندهی معظم كل قوا برابر تمامی توطئه ها خواهند ایستاد.


خبر تكمیل می شود
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:امیركاردان راد

سرخط اخبار سیاست