۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82562219
T T
۰ نفر

كاشت نانوابزار در ميان ستون فقرات

۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82562219
كاشت نانوابزار در ميان ستون فقرات

تهران- ايرنا- يك جراح اورتوپد موفق به كاشت نانومحصولي به نام nanoLOCK در بدن بيمار شد؛ اين نانو محصول يك پروتز كاشتني در ستون فقرات است.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از ستاد ويژه توسعه فناوري نانو معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، يك جراح در كاليفرنيا اقدام به استفاده از پروتزي در بدن بيمار كرد كه در آن از فناوري‌ نانو استفاده شده‌است. اين پروتز براي رفع درد پشت در بدن بيمار قرار داده شد.
اين جراح از محصولي به نام نانولاك nanoLOCK استفاده كرده است. نانولاك اولين ابزار پروتز مبتني بر فناوري‌ نانو بوده كه داراي تأييديه سازمان غذا و داروي آمريكاست. اين ابزار پروتز متصل شونده به ستون فقرات است؛ جراحي جوش ستون فقرات براي اتصال مهره‌ها انجام مي‌شود كه با اين كار حركت ميان مهره‌ها حذف شده و درد تسكين پيدا مي‌كند. در طول اين جراحي، يك مهره برداشته مي‌شود، همان مهره‌اي كه روي عصب فشار وارد مي‌كند و فاصله‌اي ميان دو استخوان به وجود مي‌آيد كه اين فاصله با استفاده از اين پروتز پر مي‌شود.
اين اورتوپد با استفاده از نانولاك، فاصله مورد نظر را پر كرد. اين ايمپلنت از جنس تيتانيوم است و روي سطح آن برجستگي‌هايي وجود دارد كه هم باعث نگه‌ داشتن بهتر پروتز شده و هم امكان رشد استخوان را فراهم مي‌كند. اين ويژگي‌ها موجب مي‌شود تا فرد به سرعت بهبود يافته و بتواند فعاليت‌هاي خود را از سر بگيرد.
تايتان اسپاين شركت سازنده اين نانوابزار، در بخش توليد ادوات پزشكي فعاليت دارد كه ساخت ايمپلنت‌هاي قابل كاشت در ستون فقرات از جمله سرفصل‌هاي كاري اين شركت است. فناوري سطحي nanoLOCK، اولين ابزار قابل كاشت مبتني بر فناوري‌‌ نانو است كه موفق به دريافت تأييديه سازمان غذا و داروي آمريكا شده‌است.
علمي**9031**
دريافت كننده: عادل پازيار* انتشار: زهره محتشمي پور
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش