۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹
کد خبر: 82562116
T T
۰ نفر

آيا حوادث تهران محصول مشترك «تكفير» و «نفاق» بود؟

۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹
کد خبر: 82562116
آيا حوادث تهران محصول مشترك «تكفير» و «نفاق» بود؟

تهران-ايرنا- مشرق نيوز در گزارشي آورده است:تروريست ها كاملا از وضعيت امنيتي ضعيف ترين حلقه حفاظت مجلس، گيت ملاقات مردمي، آگاه بودند. يعني يك تيم شناسايي اين كار را به خوبي برايشان انجام داده بود. شبكه جاسوسي نفاق هيچ گاه كاملا از بين نرفت

سرويس سياست مشرق در گزارش خود آورده است: با فاصله گرفتن از رويدادهاي تروريستي تلخ ۱۷ خرداد در مجلس شوراي اسلامي و حرم حضرت امام، حال كم كم مي توان در فضاي فارغ از هيجانات و احساسات طبيعي حاصل از چنين وقايعي، به تحليل جنبه هاي مختلف آن پرداخت.

في الواقع، به لحاظ عملياتي و اجرايي، حمله تروريست هاي وهابي به مجلس و حرم مطهر، چندان پيچيده، با كيفيت و هوشمندانه نبود، و گرچه به شهادت ۱۷ تن از هموطنان ما منجر گرديد، ولي آن ها به لطف حق و با اقدام متقابل به موقع نيروهاي امنيتي موفق به وارد كردن يك ضربه سنگين و ويرانگر از نوع جنايات منافقين در دهه ۶۰ نشدند.

با اين حال به لحاظ ابعاد ذهني و رواني، شايد چگونگي ورود تروريست ها به ساختمان يك نهاد مهم حاكميتي كشور، حضور چند ساعته و همچنين وجود احتمال دستيابي آن ها به صحن علني(كه با سرعت عمل قابل تقدير محافظان مجلس در بستن در فلزي جدا كننده صحن امكانش از تروريست ها گرفته شده) و البته به همراه داشتن اين حجم از مهمات و چند مورد ديگر، همه مسائل قابل بحثي هستند كه لاجرم بايد مورد بررسي اهل فن و صاحب نظران قرار بگيرد.

در همين رابطه دست كم سه نكته را مي توان برشمرد:

۱-تاكنون داعش عقبه، شبكه پشتيباني و لجيستيك قوي در تهران نداشته است و اين به واسطه بافت فرهنگي تهران است كه چندان مستعد افراطي گري مذهبي از نوع تكفيري نيست، تمركز نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي، و دوري مسافت زميني از عقبه تروريست ها در خاك عراق بوده است. ليكن اين بار، به نظر مي رسد شبكه تامين و لجيستيك داعش در تهران خوب موفق عمل كرد كه توانست اين حجم از اسلحه و مهمات را در اختيار عناصر عملياتي قرار دهد.

۲- عناصر عمل كننده داعش، دست كم در مجلس شوراي اسلامي، ظاهرا به خوبي از اوضاع حفاظتي و استعداد نيروهاي حفاظت در گيت ورودي اطلاع داشتند. به اصطلاح امنيتي، آن ها از قبل نسبت به ضعيف ترين حلقه از حلقه هاي امنيتي حفاظت مجلس، يعني گيت ورودي ملاقات مردمي آگاه بودند، و اين يعني يك تيم شناسايي اين كار را به خوبي برايشان انجام داد.

۳-استفاده از زن در تيم عملياتي كه تا پيش از اين، دست كم امر مرسومي در اقدامات تروريستي داعش نبوده است. طبق گزارش هاي منتشر شده، هم در تيم تروريستي حمله كننده به حرم امام يك زن تروريست بازداشت شده، و هم اين كه در بررسي فيلم منتشر شده از سوي داعش در فضاي مجازي، شائبه حضور يك زن در اين تيم قوت گرفته است(به نظر مي رسد كه فيلم منتشر شده از طرف داعش از درون مجلس، با يك دست زنانه فيلمبردار شده است كه البته امري قطعي نيست). علاوه بر اين، براي اولين بار شنيده شد كه زن داعشي دستگير شده در حرم حضرت امام با خود «سيانور» به همراه داشته، كه باز اين هم جزو شيوه هاي معمول داعش نبوده است.

يكي از گمانه هاي كه مي توان در اين زمينه مطرح كرد، بحث همكاري و مشاركت گروهك منافقين با داعش در دو عمليات تروريستي روز چهارشنبه است. اين گمانه را بيشتر بررسي مي كنيم.

فرضيه در اين تحليل چنين است: 'منافقين و داعش، با چراغ سبز دولت ترامپ و هماهنگي و هدايت عربستان سعودي در جهت ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران هستند.'

* سيري در اخبار

۲۷ ژوئن ۲۰۱۴، ويلپنت در حومه پاريس

گردهمايي سالانه سازمان تروريستي و وطن فروش منافقين خلق در حومه پاريس در سال ۲۰۱۴ مقارن با ظهورو ناگهاني داعش و پيشروي هاي ضربتي و برق آساي آن در خاك عراق بود. مريم رجوي، رييس فرقه رجوي، در اين گردهمايي، در حضور ده ها تن از چهره هاي سياسي، نظامي، امنيتي كشورهاي عضو ناتو(كه با صرف پول هاي هنگفت راضي به شركت در اين خيمه شب بازي ها مي شوند)، ضمن تاختن شديد به «نوري المالكي»، نخست وزير وقت عراق، از «پيشروي هاي» انجام گرفته توسط آن چه كه او «خيزش مردمي عراق »مي خواند، ابراز خوشحالي عميق كرد. لازم به گفتن نيست كه منظور سركرده منافقين چيزي جز «داعش» نبود.

گفتني است كه خط «قيام مردمي» خواندن اعمال جنايتكارانه داعش در عراق و سوريه، خطي بود كه از زمان پيشروي هاي اوليه داعش تا زمان تشكيل ائتلاف مثلا ضدترور توسط آمريكا عليه داعش، توسط تلويزيون و پايگاه اينترنتي منافقين دنبال مي شد و سران اين فرقه، داعش را يك اپوزيسيون دولت شيعه عراق مي خواندند كه از 'ظلم و جور' حكومت بغداد به تنگ آمده و به دنبال احق حق خود هستند!'

مضاف بر اين كه، ادبيات سازمان منافقين تا همين امروز عليه دولت قانوني عراق، جمهوري اسلامي ايران، محور مقاومت و شيعيان به قدري خصمانه، كينه توزانه و نفرت آلوده است كه تفاوت ماهوي چنداني با ادبيات ضد ايراني و ضدشيعه داعش در فضاي رسانه اي و شبكه هاي اجتماعي مربوط به آن ندارد.

۹ جولاي ۲۰۱۶:

تركي الفيصل ميهمان فرقه رجوي در پاريس

تركي الفيصل، مسوول پيشين دستگاه اطلاعاتي سعودي كه از نفوذ بالايي در ساختار سياسي پادشاهي سعودي برخوردار است، در گردهمايي مضحك منافقين در حومه پاريس حاضر شد. حضور چهره اي امنيتي چون تركي بن فيصل نمي توانست بدون هماهنگي و چراغ سبز رياض باشد. به واقع فيصل با حضور در اين مراسم و اعلام تلويحي خبر به درك واصل شدن «مسعود رجوي»، ظاهرا مي خواست اين پيام را صادر كند كه دوران مسعود رسما تمام و دوران مريم رسما آغاز شده، و كارفرماي جديد فرقه وطن فروشي و خيانت هم كسي نيست جز آل سعود.

۲ روز بعد از اين رويداد، «باربارا اسلاوين»، عضو ارشد انديشكده آتلانتيك نوشت:

' تركي فيصل در جواب طرفداران مجاهدين كه فرياد مي زدند خواهان سرنگوني جمهوري اسلامي هستند، گفت ' بله، من هم مي خواهم كه اين رژيم سقوط كند......ناظران مدت هاست كه به دنبال حل اين معما هستند كه سازمان(منافقين) چگونه مي تواند دستمزدهاي ۲۵۰۰۰ دلاري مهماناني چون نيوت گينگريچ، بيل ريچاردسن، هوارد دين و رودي جولياني و ديگران را بپردازد، آن هم با توجه به پايگاه كوچكي كه آن ها ميان ايراني هاي خارج از كشور دارند. اين كاملا محتمل به نظر مي رسد كه سعودي چند سالي است كه از سازمان مجاهيدن خلق حمايت مالي مي كند. حضور روز شنبه تركي فيصل، صرفا سوابق پنهان همكاري(رياض با سازمان) را آشكار كرد.'

سه روز بعد از اين اقدام خصمانه آشكار از سوي سعودي ها، دكتر محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، در يادداشتي به سوابق رابطه سعودي با منافقين اشاره كرد:

' تركي الفيصل شاهزاده سعودي و رئيس اسبق دستگاه اطلاعاتي عربستان در كنفرانس منافقين در پاريس حضور يافت و از آنها خواست كه ترورها را در ايران شروع كنند حمايت رسمي عربستان از منافقين نشان داد كه تمامي ترورهايي كه اين گروهك طي سالهاي اخير انجام داده با حمايت عربستان بوده است.....چند ماه پيش مقامات عربستان همين جلسات را با دموكرات و كومله و پژاك در اربيل عراق گذاشتند و تاكنون چند ترور در منطقه كردستان عراق صورت گرفته است.'
تركي الفيصل در گردهمايي منافقين در حومه پاريس، جولاي ۲۰۱۶

و حسين اميرعبداللهيان، معاون پيشين وزارت خارجه و مشاور كنوني وزير هم در واكنش به حضور بن فيصل در جمع منافقين گفت: ' ما نبايد ترديد كنيم كه ارتباطات گسترده اي ميان دستگاه اطلاعاتي سعودي و منافقين وجود دارد، به ويژه در يك سال اخير.'

۲۷ فروردين ۹۶(۱۸ آپريل ۲۰۱۷)

سناتور جمهوري خواه، «جان مك كين»، رييس كميته نيروهاي مسلح سناي آمريكا، در جريان ديدار خود از كشورهاي بالكان، در تيرانا، پايتخت جمهوري آلباني، با سركرده فرقه رجوي، مريم، ديدار كرد. او در اين ديدار خطاب به رجوي و ساير رهبران فرقه گفت:
' شكي نيست كساني كه در اين اتاق هستند، نه تنها خودشان رنج زيادي برده اند، كه عزيزان خود را هم از دست داده اند!.....شما ايستاديد، جنگيديد و خود را براي آزادي، براي حق آزاد زندگي كردن، حق تعيين سرنوشت، قرباني كرديد!!'

وي همچنين در ادامه ياوه گويي هاي خود بر لزوم سقوط بشار اسد و جلوگيري از آنچه وي نقش مخرب ايران در سوريه و عراق خواند تاكيد كرد.

۱۲ ارديبهشت ۹۶(۲ مي ۲۰۱۷)

محمد بن سلمان، نايب وليعهد و وزير دفاع سعودي هيچ نقظۀ مشتركي ميان ايران و عربستان نيست گفت:' چگونه مي توان با آنان به تفاهم رسيد؟

'منطق ايران زمينه سازي براي ظهور مهدي است كه آن هم از طريق سيطره بر جهان اسلام محقق مي شود.'

جانشين ولي عهد و وزير دفاع عربستان افزود: «هدف اصلي نظام ايران رسيدن به قبلۀ مسلمانان است. ما منتظر نمي مانيم كه عربستان ميدان جنگ شود، بلكه ايران را ميدان جنگ خواهيم كرد.'

او، همچنين، مدعي شد: 'فكر افراط گراي ايران مانع گفتگو با تهران است.'

۳۰ ارديبهشت ۹۶

ترامپ يكشنبه (۳۰ ارديبهشت) در نشستي با حضور سران چند كشور اسلامي در رياض گفت: ' مي‌خواهم درباره ايران صحبت كنم كه مسئول بي‌ثباتي در منطقه بوده است. ايران به تروريست‌ها آموزش مي‌دهد. براي دهه‌ها ايران آتش جنگ‌هاي فرقه‌اي را شعله‌ور كرده است. اين كشور خواستار نابودي اسرائيل است. ايران خاورميانه را بي‌ثبات كرده است. در سوريه شاهد آن هستيم. همه بايد كمك كنند تا ايران منزوي شود.'

اين اظهارات رييس جمهور آمريكا، كه در پي عقد قرارداد تسليحاتي ۱۱۰ ميليارد دلاري با رياض انجام گرفت، از سوي تحليل گران به عنوان چراغ سبز ترامپ به عربستان براي استفاده از همه ابزارهاي ضد ايراني تفسير شد.

۱۷ خرداد ۹۶

تنها ساعاتي پيش از حملات تروريستي عناصر وهابي-تكفيري در تهران، عادل الجبير، وزير خارجه سعودي در پاريس گفت: ' ايران بايد به خاطر دفاع از القاعده و تروريسم جهاني تنبيه شود، و اين كشور اگر مي‌خواهد به «دولتي نرمال» تبديل شود بايد به قوانين بين‌المللي احترام بگذارد.'

چرا داعش و سازمان منافقين برادرند؟

همين طور كه سير اين گزيده خبرها نشان مي دهد، در توالي ديدار مقامات سعودي با سران منافقين، ديدار سران آمريكايي با سركرده منافقين، ديدار رييس جمهور آمريكا با سلمان بن عبدالعزيز، تهديدات محمد بن سلمان و عادل الجبير، حضور مشاوران تندروي دانلد ترامپ از قبيل جان بولتون، نيوت گينگريچ و رودي جولياني در رويدادهاي تبليغاتي سازمان منافقين، حمايت هاي آشكار و پنهاني كه ايالات متحده از داعش انجام داده است و البته پيوندهاي عميق عقيدتي، سياسي و مالي رياض با خلافت داعش، مي توان اين احتمال بسيار پررنگ را مطرح كرد كه عربستان سعودي، كه به خيال خام خود ماموريت منزوي كردن و ضربه زدن به ايران را از جانب ترامپ دريافت كرده، از تك تك ابزارهاي ضد ايراني براي اين ماموريت بهره مي گيرد.

كما اين كه، آن طور كه از دكتر محسن رضايي نقل شد، دستگاه هاي اطلاعاتي سعودي جلساتي را با تقريبا همه گروه هاي مسلح تروريستي ضد ايران از جمله پژاك، كومله، دمكرات، منافقين، جند الشيطان و جيش الظلم....برگزار كرده و مي كند.

شباهت هاي فكري، عقيدتي و رفتاري سازمان منافقين با گروه داعش آن اندازه هست كه همكاري آن ها را براي كارفرماي مشترك، رياض، مطلوب سازد. داعش و سازمان هر كدام يك «فرقه» هستند. در ساختار فرقه، تعقل جايي ندارد و اطاعت محض حرف اول را مي زند. دستور رهبر سازمان و خليفه خودخوانده داعش، براي اعضاي اين دو فرقه فراتر از دستور، كه نوعي كلام آسماني تلقي مي شود. عضو فرقه در كنار تعقل، از هر گونه احساس، عاطفه و حس همدردي تهي مي شود تا تبديل به موم در دستان رهبري فرقه باشد. دستمايه فكري هر دو فرقه قرائت هاي انحرافي، التقاطي و گمراه كننده از دين الهي است: يكي اسلام ماركسيسيتي(كه البته اكنون اسلام لنينسيتي كه طرفدار بازار آزاد شده!) و يكي وهابيت. در هر دو، روش آموزش عقيدتي نيروها سيستم «مغزشويي افراطي» است. در هر دو، عمليات تروريستي، كشتن و دريدن و آتش زدن و شكنجه در لواي «جهاد» يا «مبارزه» اصالت دارد. هر دو فرقه در ابداع شيوه هاي شكنجه و قساوت قلب در زجر دادن صاحب رزومه و تاريخچه هستند(عنليات مهندسي منافقين را مي توان سرمشق نوآمدگان داعشي دانست)...و يك شباهت مهم اين كه:

سازمان مجاهدين خلق ايران(منافقين) مبدع شيوه تروريستي «بمب گذاري انتحاري» است(منظور شهادت حضرت آيت الله صدوقي، سومين شهيد محراب در تير ۶۱ توسط عامل انتحاري منافقين است) و از اين لحاظ داعش پيرو راستين مكتب «نفاق» است.


«قربانعلي حسين نژاد»، مترجم ارشد پيشين بخش روابط بين الملل سازمان و عضو بريده از فرقه رجوي در اسفندماه سال ۹۳ در گفتگو با خبرگزاري فرانسه گفته بود:
' سران منافقين از گذشته تا كنون روابط خوب و مستحكمي با داعش داشته‌اند و شخص مريم رجوي حدود يك سال پيش با رييس يكي از گروه هاي هم پيمان با داعش در سوريه در پاريس ديدار كرد و طرفين اين مطلب را در سايت هاي خود رسانه‌اي و عكسها و سخنان رد و بدل شده ميان خود را منتشر كردند.' او افزود: ' «سران منافقين از همان ابتدا حمايت خود را از داعش اعلام كردند و به اشغال در آمدن موصل توسط داعش را انقلاب مردمي عشاير عراقي دانسته و ابراز اميدواري كردند داعش همه عراق و از جمله بغداد را تصرف كند. منافقين اميدوار بودند داعش بتواند كنترل همه مناطق عراق را در دست گيرد.'

آذرماه همان سال، ابوالفقار الشمري، رييس هيات سياسي جريان انتفاضه شعبانيه عراق گفته بود: 'اطلاعات موجود نشان مي‌دهد، گروهك تروريستي منافقين، اطلاعات و نقشه‌هاي مناطقي از عراق را در اختيار داعش قرار داده است و كاملا روشن است كه منافقين يكي از سرنخ هاي اصلي تروريسم در عراق هستند.'

حتي شماري از كارشناسان نظامي و امنيتي عراق معتقد بودند كه در پيشروي هاي برق آساي ابتدايي داعش، علاوه بر كمك اطلاعاتي، تروريست هاي تكفيري از خودروهاي زرهي سازمان استفاده مي كردند.

منافقين سال ها در دستگاه استخبارات(اطلاعات نظامي) ارتش بعث ، صحنه گردان اصلي بودند. بر اساس اسناد و مداركي كه بعد از سقوط صدام حسين افشاء شد، معلوم شد كه صدام در برخي امور اطلاعاتي بيش از افسران ارشد ارتش خود، به كادرهاي منافقين اعتماد داشت كه براي نابودي كشور خودشان با دشمن همكاري مي كردند.

بعد از سقوط رژيم بعث، سازمان تلاش كرد تا شبكه هاي خبرچيني و جاسوسي خود را كه در طول جنگ با ايران در امور اطلاعاتي و جاسوسي خبره و ماهر شده بودند، حفظ كند تا از اين طريق به جمهوري اسلامي ضربه بزند. در موضوع برنامه هسته اي ايران كه موجب تحريم ها و فشارهاي همه جانبه بين المللي بر كشورمان شد، اين منافقين بودند كه در ادامه خيانت ها و جنايت هاي دوره جنگ، اسرار امنيت ملي مملكت خود را به بيگانگان فروختند تا پيشاني خود را بيش از پيش به داغ ننگ وطن فروشي بيالايند.

سخن به اجمال اين كه، منافقين به نسبت داعش كه تمركز آن بر عناصر ساكن در حاشيه، شهرهاي مرزي و اقليت هاي قومي و مذهبي دور از مركز است، گستره عضوگيري آن بسيار وسيع تر است. مي توان گفت به دليل نوع شبكه سازي و ماهيت و سوابق خود، تمركز كاري منافقين از ابتدا بر شهرهاي بزرگ چون تهران بوده كه امكان گم شدن و جاسوسي در جمعيت كلانشهر را به آن ها مي دهد.

مي‌توان گفت كه منافقين بعد از خلع سلاح و خروج (دست كم ظاهرا) از فاز نظامي و مسلحانه تبديل به نيروهاي جاسوسي و مزدوران اطلاعاتي شده‌اند كه حاضرند خدمات وطن فروشي خود را به هركسي ارايه دهند كه ۱- به آن ها پول براي ادامه حيات انگل وار بدهد ۲- دشمن جمهوري اسلامي باشد.

بعد از صدام حسين، چند سالي آمريكايي ها كارفرماي منافقين در عراق شدند. اكنون هم البته آمريكا همچنان كارفرماي اصلي است، ولي چون مبناي كار دولت كاسب كار جديد آمريكا، تفويض اختيار به نيروهاي نيابتي با كم ترين هزينه از جيب خود است، عربستان سعودي به نيابت از آمريكا به كارفرماي جديد منافقين تبديل شده است.

هيچ بعيد نيست كه عربستان از شبكه جاسوسي و خبرچيني منافقين در ايران براي هماهنگي اطلاعاتي عناصر تروريستي وابسته به خود بهره برده باشد. حتي بعيد نيست كه در مرحله «هدف يابي» براي عمليات تروريستي، انتخاب حرم مطهر حضرت امام به عنوان يكي از اهداف، نتيجه القائات و خط دهي منافقين باشد. سازمان از بنيانگذار كبير انقلاب ايران نفرت و كينه اي زهرآگين دارد. بمب گذاري در حرم حضرت امام، بيش از آن كه يك ضربه امنيتي براي حاكميت جمهوري اسلامي باشد، يك ضربه «نمادين» است و اين بيشتر در منظومه فكري منافقين قابل تفسير است تا داعش.

علي اي حال، اكنون كه همه نيروهاي قديم يا نورسيده ضد ايران و انقلاب و مذهب ايران، ذيل دشداشه سعودي گرد هم آمده اند تا با پول سعودي و چراغ سبز آمريكا بار ديگر براي ضربه زدن به ميهن ما تلاش كنند، به جاست كه مردم و مسوولين ما هشيارتر از هميشه آماده مقابله با توطئه ها باشند و در چاله هرز جنگ رواني خنّاساني قرار نگيرند كه «تروريست ضد بشر» را «زنداني سياسي» جا مي زنند و پاسداران حريم امنيت ملت ايران را «جلاد» و «آدم كش» جلوه مي دهند. هشدار كه اين توطئه اي است براي كّند كردن تيغ بُرّنده مدافعان امنيت و همه سربازان گمنام و غيرگمنام امام زمان در وزارت اطلاعات، سپاه، بسيج، نيروي انتظامي، قوه قضاييه و همه نهادهاي مسوول ديگر، تا «چشم هاي بيدار» نظام را تضعيف كنند و دل هايشان را در انجام وظايف سسست و در نهايت تفكر ايشان را استحاله كنند. اميدي كه با عنايات حق تعالي دشمنان اين مملكت به گور خواهند برد.

مشرق/22 خرداد96
اول*انتشاردهنده:عليرضافرجي
۰ نفر