۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۱۷
کد خبر: 82560463
T T
۰ نفر

تقدیر قطر از ایران

۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۱۷
کد خبر: 82560463
تقدیر قطر از ایران

مسكو - ایرنا - حمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر كه در پایتخت روسیه حضور دارد، از اعلام آمادگی ایران برای كمك به حل تنش عربی قدردانی كرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیك روز شنبه نوشت: قطر از ایران به خاطر پیشنهاد كمك در زمینه حل مشكلات دیپلماتیك با دولت های عرب قدردانی كرد.
وی پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: «می خواهم از نهادهای پارسی كه آمادگی خود را برای كمك به حل اقدامات غیرقانونی اتخاذ شده علیه ما اعلام كرده اند، قدردانی كنم».
ایران بارها اعلام كرده است كه تنها راه حل اختلاف ها، مذاكره و تعامل مثبت بین كشورهای عربی منطقه است.
از سوی دیگر، پس از وضع تحریم های گسترده ضدقطری و قطع هر گونه رابطه اقتصادی و تجاری توسط عربستان و چند كشور دیگر عربی متحد سعودی ها از روز دوشنبه، برنامه هایی برای تامین نیازهای قطر توسط صادر كنندگان ایرانی در نظر گرفته شده است.
وزیر خارجه قطر همچنین در مسكو گفت: دوحه خواهان حل و فصل همه اختلاف ها در سطح منطقه خاورمیانه از راه مذاكره و گفت وگو است.
وزیر خارجه قطر افزود كه تلاش می كنیم از راه گفت وگو و در چارچوب شورای همكاری خلیج فارس اختلافات را حل كنیم.
وی همچنین افزود: دوحه به تداوم مذاكرات سازنده در مسائل مختلف با مسكو امیدوار است.
حمد بن عبدالرحمن آل ثانی از روسیه نیز برای كمك به حل و فصل بحران سیاسی بین قطر و برخی كشورهای عربی قدردانی كرد.
لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به خبرنگاران گفت كه اطمینان دارم تهدید اصلی علیه كشورهای منطقه خلیج فارس تروریسم است و تلاش ها باید برای مقابله با این تهدید متمركز شود.
عربستان سعودی دوشنبه هفته گذشته به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و دولت سابق و فراری یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر كشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیك خود را با دوحه قطع كردند.
عربستان سعودی، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند.
اروپام 1516** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان