دبيرخانه توسعه همكاري گردشگري بين سه استان قم، اصفهان و مركزي تشكيل شود

قم - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان گفت: دبيرخانه توسعه همكاري ظرفيت هاي گردشگري بين سه استان قم، اصفهان و مركزي براي مديريت در برنامه ها تشكيل شود.

به گزارش ايرنا، فريدون الهياري جمعه شب در همايش توسعه گردشگري بين سه استان اصفهان، قم و مركزي افزود: تشكيل اين دبيرخانه مي تواند در توسعه زيرساخت هاي گردشگري و اجراي برنامه هاي هماهنگ و همسو در سه استان نقش مهمي ايفا كند، از اين رو بايد از ظرفيت بخش خصوصي استفاده كنيم.
وي افزود: استان هاي اصفهان، قم و مركزي داري ظرفيت هاي عظيمي در گردشگري هستند كه با اشتراك هاي فرهنگي، تاريخي و مذهبي مي توانند با همكاري يكديگر گام هاي بزرگي در صنعت گردشگري بردارند.
وي ادامه داد: اين سه استان با ايجاد برندهاي گردشگري مي توانند جايگاه ويژه اي در صنعت گردشگري كشور و در سطح بين المللي داشته باشند، امروز در دنيا برندسازي مورد توجه قرار گرفته است از اين رو بايد خطوطي را مشخص كنيم و برندهايي با ويژگي سه استان بسازيم و در سطح بين المللي مطرح كنيم.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان با اشاره به اين كه سياست گذاري هاي ملي در صنعت گردشگري ارائه مي شود گفت: همكاري هاي فرااستاني مي تواند در توسعه گردشگري نقش مهمي ايفا كند.
وي بيان داشت: در خصوص همكاري هاي فرااستاني جلسه هايي برگزار شده است كه اميدواريم اين جلسه ها استمرار پيدا كند و بتوانيم در اين زمينه ها با برنامه ريزي هاي مدون به دستاوردهاي مهمي دست يابيم.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي نيز در اين جلسه با اشاره به توسعه همگرايي و انسجام براي توسعه گردشگري در سه استان قم، اصفهان و مركزي گفت: در همه استان ها شاخصه هاي ارزشمندي در زمينه هاي تاريخي، فرهنگي و گردشگري وجود دارد كه نقاط قوت گردشگري هر استان را بايد به صورت ويژه براي توسعه همكاري ها مورد بررسي قرار داد.
سيد محمد حسيني افزود: بناهاي تاريخي در اصفهان مي تواند محور گردشگري باشد و در استان قم گردشگري زيارتي مي تواند مورد توجه قرار گيرد و بر روي آن برنامه ريزي كرد.
وي ادامه داد: اگر به داشته هاي گردشگري در اين استان ها توجه شود اين سه استان در راستاي گردشگري مي توانند به جايگاه ويژه اي در كشور دست پيدا كنند و برنامه ها آن در سطح كشوري اجرا شود.
وي گفت: استان مركزي داراي ويژگي ها طبيعي و تاريخي گردشگري است كه برخي از آثار در نوع خود بي نظير است.
در پايان اين جلسه با حضور مديران ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سه استان اصفهان، قم و مركزي و استاندار قم تفاهمنامه همكاري به امضا رسيد.
8138/ 1175 گزارش: فرزانه پيري ** انتشار: رضا عليمحمدي

سرخط اخبار استان‌ها