۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰
کد خبر: 82556632
T T
۰ نفر
بلومبرگ: اولیور استون مستندی از زندگی پوتین ساخته است

تهران - ایرنا - تارنمای شبكه بلومبرگ خبر داد كه یكی از كارگردانان بنام آمریكایی مستندی از زندگی پوتین ساخته كه وی از توانایی جسمانی خود تا سپر موشكی آمریكا به اظهار نظر می پردازد.

این تارنمای آمریكایی روزسه شنبه نوشت: اولیوراستون كارگردان بنام آمریكایی مصاحبه ای چهار قسمتی از زندگی و شخصیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ساخته است كه از 12 تا 15 ژوئن (22 تا 25 خرداد) از شبكه آمریكایی شوتایم پخش می شود.
استون كه ساخت فیلم های جی اف كی و وال استریت را در كارنامه خود دارد از ژوئیه 2015 تا فوریه 2017 (تیر 1394 تا بهمن 1396) بارها با پوتین دیدار و گفت و گو كرد تا بینندگان مستند خود را با زندگی یكی از قدرتمندترین و مرموزترین رهبران دنیا آشنا كند.
این مستند در 4 قسمت دو ساعته تهیه شده و شبكه بلومبرگ كه توانسته به نخستین قسمت دست یابد، آن را فاقد اطلاعات جدیدی از مامور سابق كا گ ب كه 17 سال است بر روسیه حكمرانی می كند، خواند.
به نوشته بلومبرگ، پوتین در این مستند استون را سوار ماشین خود كرده و در خیابان های شلوغ مسكو رانندگی می كند.
وی همزمان با نمایش بخش های مختلف كاخ كرملین به استون، گفت كه در دوران ریاست جمهوری خود حتی یك روز هم مرخصی نگرفته چون مرد است. وی افزود: من زن نیستم و به همین دلیل روز بدی در زندگی خود ندارم. قصد توهین به هیچ كس را ندارم. دوره های طبیعی خاصی وجود دارد.
پوتین دراین مصاحبه در ارتباط با كارمند فراری آژانس امنیت ملی آمریكا كه در مسكو به سر می برد، گفت: در چین برای نخستین بار با آقای اسنودن ارتباط برقرار كردیم. وی در ادامه با اشاره به آنكه روسیه به اسنودن پیشنهاد پناهندگی داد، گفت: آن زمان به ما گفتند كه این فرد می خواهد علیه نقض حقوق بشر مبارزه كند.
دربخش دیگری از این مستند پوتین دیده می شود كه به ورزش مورد علاقه خود یعنی هاكی روی یخ مشغول است و با دستگاه های بدنسازی كار می كند. وی به استون گفت كه هر روز وزنه زده و شنا می كند.
بلومبرگ در انتقاد از مستند استون نوشت كه این كارگردان آمریكایی كه سه بار برنده جایزه اسكار شده است از سبك گفت و گو برای تهیه جدیدترین اثر خود استفاده كرده كه این امر موجب شده تا صحت و سقم گفته های پوتین بررسی نشود و چهره های مخالف او مجالی برای اظهار نظر نداشته باشند.
پوتین در این مستند در ارتباط با برنامه سپر موشكی آمریكا گفت: امروزه دیگر سپر موشكی محافظ خاك آمریكا نیست. وی در این بخش از گفت و گو كه همزمان با روز استقلال آمریكا انجام شده بود به استون گفت كه در صورت بروز جنگ میان قدرتهای اتمی هیچ كس زنده نخواهد ماند.
اروپام**3092** مترجم: سیّد منصور جاوید- انتشار: محمد حسن دوستارگان
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ