۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۱
کد خبر: 82554820
T T
۰ نفر
واكنش قطربه قطع روابط سیاسی از سوی عربستان و مصر و بحرین و امارات

تهران – ایرنا – دوحه در واكنش به تصمیم كشورهای عربستان، امارات،بحرین و مصر مبنی بر قطع روابط سیاسی با قطر از آن به عنوان یك 'تصمیم بی دلیل مبتنی بر ادعاهای بی پایه و اساس' نام برد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، وزارت خارجه این كشور با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب از اتخاذ چنین تصمیمی ابراز تاسف كرد.
وزارت خارجه قطر افزود: چنین اقداماتی بر روند زندگی عادی شهروندان و اتباع خارجی هیچ تاثیری نخواهد گذاشت. قطر سعی خواهد كرد تا هر گونه اقدامی جهت تاثیرگذاری منفی بر جامعه و اقتصاد قطر را ناكام بگذارد.
بیانیه خاطرنشان كرد: كشور قطر در معرض یك حمله تحریك آمیز مبتنی بر اتهامات بی پایه و اساس كاملا دروغین و جعلی قرار گرفته است كه نشان می دهد عوامل این حمله در صدد آسیب رساندن به كشور قطر هستند.
وزارت خارجه قطر توضیح داد: قطر عضو فعال شورای همكاری خلیج (فارس) است و به معاهده آن پایبند بوده وحاكمیت ملی سایر كشورها را محترم می شمارد و در امور داخلی آنان دخالت نمی كند و همچنین به وظیفه خود در نبرد با تروریسم و تندروی عمل می كند.
بیانیه افزود:' بدیهی است حمله رسانه ای جهت متقاعد كردن افكار عمومی در منطقه به ویژه كشورهای حوزه خلیج (فارس) ناكام مانده است و همین امر عامل ادامه تنش از سوی طرف مقابل است.
بیانیه ادامه داد:یافتن دلایل ساختگی برای اتخاذ اقدامات علیه یك كشور برادر در شورای همكاری بیانگر نبود دلایل مشروع و قانونی برای اتخاذ چنین اقداماتی است كه با هماهنگی مصر صورت گرفت و هدف از آن روشن است و می خواهند بر قطر اعمال قیمومیت كنند كه این امر به نوبه خود نقض تمامیت ارضی كشور قطر محسوب می شود كه كاملا مردود است.
عربستان،مصر،امارات و بحرین امروز در یك اقدام مشترك با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی روابط سیاسی خود را با قطر قطع كردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این كشور بستند.
خاورم ** 1487** 1590
۰ نفر

سرخط اخبار جهان