۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82549334
T T
۰ نفر
استاندار گیلان: انتخابات در سلامت كامل برگزار شد / برخی هنوز پیام ملت را درك نكرده اند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان حضور كم نظیر مردم در انتخابات را مقتدرانه همراه با دانایی ذكر كرد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و بدون وقفه، انتخابات را در سلامت كامل برگزار كردیم.

محمدعلی نجفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مشاركت مردم استان در این دوره از انتخابات را در مقایسه با كشور بیشتر عنوان كرد و افزود: درصد مشاركت در گیلان ، نزدیك به 83 درصد است.
وی با اشاره به اینكه در روند برگزاری انتخابات نیروهای دست اندر كار خوب عمل كردند، افزود: با تلاش و كوشش ، هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق و بدون وقفه، انتخابات را در سلامت كامل برگزار كردیم.
استاندار گیلان خاطرنشان كرد: زیبایی انتخابات روز 29 اردیبهشت ماه امسال این بود كه مردم در فضایی آرام و با نشاط در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور یافتند و این موفقیت متعلق به مردم است.
نجفی گفت: مردم با حضور مقتدرانه با علم و دانایی و همچنین با اهداف مشخص، پیام همبستگی ملت ایران را به جهانیان اعلام كردند.
وی خاطرنشان كرد: بداخلاقی های اخیر به این معناست كه عده ای هنوز پیام روشن ملت ایران را درك نكرده اند و در انجام محاسبات خود در خصوص مطالبات جامعه، دچار خطاهای استراتژیك هستند.
وی با بیان اینكه در گیلان بیشتر از 69 درصد به حجت الاسلام روحانی رای داده اند، اضافه كرد : آرای بیشتر از سال 92 مردم گیلان به گفتمان دكتر روحانی و این علاقمندی آنها ، تكالیف ما را برای خدمت بیشتر می‌كند.
نجفی افزود: افزایش آرای حجت الاسلام روحانی در گیلان با وجود تلاش های بی وقفه عده ای به منظور نادیده انگاشتن دستاوردهای دولت بدست آمد و مردم به خوبی نشان دادند كه كدام روش را برای اداره‌ كشور می‌پسندد.
یك میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند كه از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر شامل رأی اولی ها می شد.
حجت الاسلام روحانی در گیلان، 69.3 درصد از آراء مردم استان را كسب كرد كه نسبت به سال 1392 ، 260 هزار نفر معادل 13 درصد بیشتر است؛ تعداد آراء مأخوذه‌ حجت الاسلام روحانی در گیلان ، یك میلیون و 43 هزار و 285 نفر بوده است. .
تعداد آرای مأخوذه‌ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز 442 هزار و 728 نفر معادل 29.2 درصد، سید مصطفی میرسلیم 17 هزار و 603 نفر معادل 1.1 درصد و سید مصطفی هاشمی طباء هفت هزار و 750 نفر معادل 0.5 درصد است.
یك میلیون و 889 هزارو 655 نفر واجدین شرایط رای دادن در استان بودند كه آرای ماخوذه از صندوق ها یك میلیون و 563 هزارو 732 رای بوده است.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشاردهنده: امیرحسین كبیری
7296/2007
۰ نفر