دبیر کنفرانس ملی تحقیقات بازی های دیجتیال:

کنفرانس ملی تحقیقات بازی های دیجیتال نقطه تلاقی بازی و دانش است

تهران - ایرنا - دبیر نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی های دیجیتال گفت: این کنفرانس می تواند نقطه تلاقی بازی و دانش در حوزه بازی های رایانه ای باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید محمدعلی سید حسینی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: این کنفرانس در راستای رونق بخشی به بخش پژوهش بازی های رایانه ای و حمایت از پروژه های دانشگاهی، رسانه، تالیف و ترجمه کتاب و همچنین توسعه ادبیات نظری است.
وی با اشاره به فعالیت مرکز پژوهشی دایرک بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای ادامه داد: این مرکز دو هدف برای خود داشت که یکی رونق بخشی در فضای پژوهشی پیرامون بازی‌ های دیجیتال و دیگری تهیه آمار و اطلاعات مرتبط با این حوزه، که مرکز دایرک در این مسیر محصولاتی مانند آمار و داده‌ های خارجی و پیمایش‌ های داخلی و نیز حمایت از پژوهش ‌های دانشگاهی و تألیف کتاب داشته است.
سید حسینی ادامه داد: از ابتدای فعالیت بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای تا به امروز، سه پیمایش در سطح کشور انجام شده که امروز می‌توان داده ‌های آماری این گزارش‌ ها را با یکدیگر مقایسه کرد.
وی گفت: براساس داده‌ های این گزارش ‌ها که در سال 89، 92 و 94 تهیه و منتشر شده است، تعداد گیمرهای ایرانی از 16 میلیون به 23 میلیون نفر رسیده و بازیکنان آنلاین از 14 درصد در سال 89 به 39 درصد در سال 94 رسیده‌ اند.
سید حسینی افزود: همچنین ثبت شرکت های بازی ساز و بازی های موبایلی گسترش یافته و با توجه به این سیر صعودی و رشد پژوهش های صورت گرفته پیرامون بازی های رایانه ای در کشور، تصمیم به برگزاری کنفرانس گرفتیم تا از طریق شبکه سازی بتوانیم این ظرفیت ها را رشد داده و استفاده را از آنهاا داشته باشیم.
وی گفت: این کنفرانس با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای به صورت سالانه برگزار می شود و در این مسیر شورای سیاستگذاری کنفرانس با حضور نمایندگانی از دانشگا های مطرح کشور تشکیل شده است.
سید حسینی با اشاره به اینکه این کنفرانس آذر ماه برگزار می شود، گفت: دوم آذر ماه کنفرانس به میزبانی دانشگاه علم صنعت برگزار می شود.
دبیر علمی نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال با بیان اینکه گیم را می توان هنر هشتم نامید، اظهار داشت: صنعت گیم را با مواردی مانند سرگرمی، صنعت، هنر، آموزش و رسانه می تواند هنر هشتم معرفی کرد که ابعاد اقتصادی فرهنگ را داشته باشد.
بهروز مینایی افزود: این کنفرانس در 9 محور اصلی شامل هوش مصنوعی، بازی‌های دیجیتال، جنبه‌های فنی و الگوریتم بازی‌های دیجیتال، گرافیک رایانه ‌ای بازی ‌های دیجیتال، پردازش بازی ‌های دیجیتال، بازی ‌های جدی و بازی ‌واره‌ها، ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌ های دیجیتال، تعامل پذیری در بازی ‌های دیجیتال، هنر و طراحی بازی ‌های دیجیتال و اقتصاد، ‌مدیریت و کسب و کار بازی ‌های دیجیتال برگزار می شود.
وی گفت: امیدوارم که این رویداد بتواند بخشی از خلاء علمی و رسانه ای در حوزه بازی های رایانه ای را دنبال کند
دبیر اجرایی این رویداد نیز با تشریح کارگاه های جنبی و اصلی کنفرانس گفت: برای این رویداد شورای سیاستگذاری متشکل از نمایندگان 14 دانشگاه، هفت جلسه تشکیل داده و همه جزییات را مورد بررسی قرار داده گخ در قیاس با سایر کنفرانس‌ های مشابه در کشور، یک اتفاق قابل توجه است.
محمد حسین رضوانی گفت: این شورا وظیفه‌ ای فراکنفرانسی دارد و پس از این رویداد هم در راستای ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت بازی‌ ها فعالیت خود را ادامه خواهد داد.
آخرین مهلت ارسال مقالات و آثار به نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال 20 شهریور ماه، 15 مهر ماه اعلام نتایج داوری مقالات، اول آبان ماه آخرین مهلت ثبت نام نهایی و ارسال نهایی مقالات و دوم آذر ماه زمان برگزاری این کنفرانس اعلام شده است.
فراهنگ ** 9338 ** خبرنگار: صدیقه بهارلو * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال