۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82540560
T T
۰ نفر
برانكو: از لخویا هیچ ترسی نداریم/ ابراز تاسف از نبود هواداران

تهران – ایرنا – سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اظهار خرسندی از حضور این تیم در مرحله یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ‌گفت:‌این افتخار بزرگی است و هیچ ترسی از بازی مقابل لخویا قطر نداریم .

به گزارش ایرنا، برانكو ایوانكوویچ روز دوشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیم های پرسپولیس تهران و لخویا قطر از مرحله یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا افزود: متاسفانه نمی توانیم از حضور تماشاچیان بهره ببریم و این بحران بزرگی برای تیم است زیرا مسابقات فوتبال با حضور هوادارانش هیجان پیدا می كند.
وی ادامه داد: متاسفانه 100 هزار هوادار ما شانس تماشا و لذت دیدن این بازی در ورزشگاه را ندارند و طبیعی است كه مسابقه در چنین فضایی خیلی سخت خواهد بود اما من مطمئن هستم كه بازیكنانم جای یار دوازدهم تیم یعنی هواداران را پر می كنند و امیدوارم هواداران ما نیز با دیدن بازی از تلویزیون لذت برد را بچشند.
برانكو در ادامه اظهار داشت: لخویا تیم بسیار خوبی است،قاطعانه قهرمان لیگ قطر شده و صعود قدرتمندانه ای به این مرحله داشته است.
وی افزود: احترام زیادی برای این تیم قایلم همچون سایر تیم های برتر آسیا ،‌زیرا لیگ قهرمانان یك پله بالاتر از لیگ داخلی است و بازیكنان ما نشان دادند از هیچ تیمی نمی ترسند، مطمئن باشید هیچ تیمی هم بهتر از تیم ما نیست.
برانكو گفت:‌ به بازیكنانم اعتماد كامل دارم اگر چه بازی سختی مقابل لخویا داریم اما كوچكترین ترسی از این تیم نداریم زیرا ترس موجب كاهش اعتماد به نفس ما می شود .
وی در پاسخ به اینكه نبود هواداران چقدر بر عملكرد تیمش تاثیر خواهد داشت، خاطر نشان كرد: ‌ به طور قطع تاثیر زیادی دارد زیرا همانطور كه همه دیدند هواداران تاثیر زیادی بر عملكرد و موفقیت تیم داشتند حتی زمانی كه ما خیلی خوب ظاهر نشدیم ، نبود آنان فقدان بزرگی برای تیم است اما كار دیگری نمی شود كرد.
دیدار تیم های پرسپولیس تهران و لخویا قطر در مرحله یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فردا(دوم خرداد ماه ) ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. این دیدار بدون هواداران پرسپولیس انجام خواهد شد.
برانكو در واكنش به سخنان علی رضا منصوریان در نشست خبری قبل از بازی مقابل العین و اظهار ناراحتی از اینكه تیم دوم كشور بدون تماشاگر بازی می كند،افزود: ‌واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم شاید وی در این خصوص كه هوادار نداریم و بدون تماشاچی بازی می كنیم ناراحت شده و شب نتوانسته بخوبی بخوابد. اما من برای او و تیمش كه بهترین تیم دوم جدول هستند بهترین آرزوها را داریم .
وی ادامه داد: با توجه به اینكه استقلال و پرسپولیس معرف فوتبال ایران هستند ‌آرزو می كنم امروز آنان و ما فردا نتیجه خوبی بگیریم و ‌امروز تیم من و بازیكنانم استقلال را تشویق خواهیم كرد .
سرمربی پرسپولیس درپاسخ به اینكه گفته شده شما به كادر فنی العین مشاوره داده اید و احتمال دارد كه منصوریان از این مساله ناراحت باشد ، گفت:‌ اول اینكه سرمربی تیم العین كرووات است و هموطن من، نكته دوم اینكه این مربیان پیش تر بازیكنان من بودند اما با وجود این دو نكته من هیچ اطلاعاتی به آنان نداده ام و اصلا آنان را ملاقات نكرده ام و اساسا رابطه خوبی با مامیچ و برادرش ندارم .
سرمربی تیم پرسپولیس درخصوص تقابل خط حمله تیم لخویا و بهترین خط دفاع ایران (پرسپولیس ) گفت:‌ یوسف العربی بهترین گلزن لیگ قطر شده است،اما شنیده ام وی مصدوم است و به بازی فردا نمی رسد.
برانكو با بیان اینكه لخویا قهرمانی های زیادی داشته و در پنج سال اخیر یكی از بهترین تیم ها بوده است ،‌افزود:‌طبیعی است كه بازی سختی در برابر نماینده قطر خواهیم داشت و این تیم ضمن داشتن بهترین بازیكن دفاعی ، از بازیكن كره ای بهره می برد كه بهترین فوتبالیست كشورش شده است.
وی با بیان اینكه نمی خواهم در مورد كیفیت تیم لخویا صحبت كنم ،‌ گفت:‌ همانطور كه گفتم مقابل این تیم بازی سختی داریم و باید بسیار هدفمند بازی كنیم زیرا این تیم نسبت به الهلال و الریان قوی تر است و همین كار را سخت تر می كند.
برانكو ادامه داد: ما باید در بازی رفت مقابل این تیم گلزنی كنیم و با برد از زمین خارج شویم و بازی برگشت هم باید آماده تر باشیم و به پیروزی فكر كنیم .
سرمربی پرسپولیس تصریح كرد:‌ در هر حال لخویا بازیكنان بسیار خوب دیگری دارد و تیمی است كه خیلی خوب كار می كند اما همه این ها در حالی است كه من هم به تیم خود و عملكرد آنان اعتماد كامل دارم .
این سرمربی كرووات ادامه داد: وقتی بحث دفاع می شود تنها نباید خط دفاعی دیده شود ،‌اولین خط دفاعی ما مهدی طارمی و مهاجمی است كه كنار وی بازی می كند، امیدواریم بازی زیبایی از هر دو تیم شاهد باشیم و بتوانیم به وظایفی كه داریم عمل كنیم و گل هم نخوریم .
برانكو در خصوص تقابل مهدی طارمی و خط دفاعی لخویا گفت: اگر شما می بینید كه طارمی در این كنفرانس خبری حضور دارد برای این است كه این بازیكن در حال حاضر بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا است و او دوست دارد مقابل بهترین خط دفاعی بازی كند و گل بزند.
وی اضافه كرد:‌ ما مقابل تیم هایی بازی كرده ایم كه بهترین های آسیا بودند الهلال قهرمان عربستان ، الریان قهرمان سال گذشته لیگ قطر و الوحده در جام حذفی امارات قهرمانی را كسب كرده است.
برانكو گفت:‌با كیفیتی كه در بازی های گذشته از خودمان نشان دادیم به همه ثابت كردیم كه در بالاترین سطح هستیم .
سرمربی پرسپولیس بار دیگر اظهار داشت :‌متاسفم كه هواداران ما حضور ندارند و ناراحتم كه نمی توانند از این بازی خوب لذت ببرند.
پس از پایان نشست خبری ، جلسه هماهنگی دیدار پرسپولیس و لخویا با حضور ناظران وماموران امنیتی كنفدراسیون فوتبال آسیا و نمایندگان دو باشگاه در سازمان لیگ برگزار شد.
محمد تركاشوند معاون اقتصادی ،محمود خوردبین سرپرست تیم ، امیرحسین حسینی مسئول امور بین الملل و پندار خمارلو مسئول روابط عمومی و مدیر رسانه ای باشگاه پرسپولیس در این جلسه حضور داشتند.
در ادامه این جلسه هماهنگی تركاشوند شایعه حضور نداشتن طاهری در باشگاه را رد كرد و گفت: سرپرست باشگاه چند روزی به دلیل مشكلات شخصی در محل كار خود حضور نداشته و از امروز وی در باشگاه حضور دارد و همه اخبار درخصوص تغییر مدیریت باشگاه از اساس نادرست است .
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828** 1701
خبرنگار : خدیجه روزبهانی* انتشار: حمید قدیمی
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش