۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۳:۰۸
کد خبر: 82531329
T T
۰ نفر
فایننشال تایمز: ترامپ تحریم های ایران را همچنان معلق نگه می دارد

تهران – ایرنا – تارنمای خبری نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام كرد كه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا در روز های آینده تعلیق تحریم های ایران را به طور رسمی تمدید می كند.

به گزارش ایرنا، این رسانه به نقل از سه منبع آگاه افزود:ترامپ با وجود مخالفت با توافق هسته ای، تحریم های هسته ای را همچنان معلق نگه خواهد داشت. فایننشال تایمز می افزاید كه تهران از قبل در جریان این موضوع قرار گرفته است.
روزنامه نوشت: این درشرایطی است كه «ركس تیلرسون» وزیر امور خارجه این كشور ماه گذشته در نامه ای به «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان، پایبندی ایران به توافق هسته ای را مورد تایید قرار داده بود.
در این نامه همچنین تاكید شده بود كه هیاتی به سرپرستی شورای امنیت ملی آمریكا طی 90 روز به بررسی و ارزیابی برجام خواهد پرداخت و تصمیم خواهد گرفت كه آیا تداوم تعلیق تحریم ها در راستای منافع امنیت ملی آمریكا قرار دارد یا نه؟.
یك مقام وزارت خارجه آمریكا در همین رابطه به فایننشال تایمز گفت : تا زمانی كه بررسی ها تكمیل شود، واشنگتن به توافق پایبند خواهد ماند.
این رسانه به نقل از یك دیپلمات غربی كه به نام او اشاره نشده، می نویسد:ما به آمریكا گفته بودیم كه نمی خواهیم پیامی ضد ایرانی ارسال كنیم.وی گفت كه طرف های امضا كننده توافق هسته ای در ماه های گذشته قصد دارند كه این توافق را حفظ كرده و آمریكا را بدان متعهد نگه دارند.
«وندی شرمن» مذاكره كننده ارشد آمریكا در مذاكرات هسته ای با ایران در همین رابطه به این رسانه گفت : جهان با توافق هسته ای مكان امن تری است و این توافق در راستای منافع آمریكا است. برجام باید تا زمانی كه همه طرف ها به تعهدات خود پایبند باشند، حفظ شود.
شبس ** 9386 **3404** مترجم : مهران معینی جم**انتشاردهنده: محسن اسماعیلی

سرخط اخبار جهان