مدیرعامل ایرنا: توسعه گردشگری رفتار تبیینی می خواهد نه تبلیغی

تهران - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در دیدار با معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توسعه گردشگری رابطه مستقیم با تولید اطلاعات برای برقراری ارتباط موثر با همه ارکان مرتبط دارد و لازمه آن رفتار تبیینی است نه تبلیغی.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی با مدیرعامل این سازمان دیدار کرد.
محمد خدادی در این دیدار گفت: اکنون قرائت واحدی از گردشگری وجود ندارد. برای توسعه گردشگری باید قرائت واحدی بین همه ایجاد شود تا به اجماع ملی برسیم،
یعنی انتخاب گردشگر خارجی، داخلی و مسوولان یکسان و همسو باشد تا زنجیره این صنعت به درستی به یکدیگر وصل شود.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی عمدتا در تولید اطلاعات ناتوان هستند. اسم ها مهم تر قلمداد می شوند و تولید محتوا نادیده گرفته می شود. لذا همه در واژه توسعه گردشگری مشکل ندارند اما در عمل با موانع بی شماری روبرو هستیم.
مدیرعامل ایرنا یادآور شد: از آنجا که اغلب دستگاه ها به تناسب طرف های مختلف خود، تولید محتوا نمی کنند و ارائه اطلاعات یکسان به همگان دارند دچار اختلال در اطلاعات و همراه کردن همگان دارند.

** گردشگر خارجی باید برای آمدن به ایران اقناع شود
خدادی گفت: باید در زمینه گردشگری طوری اطلاع رسانی کنیم که یک گردشگر خارجی اقناع شود به ایران بیاید یا سرمایه گذار بر اساس چه منافعی باید در ایران سرمایه گذاری کند؛ اینکه فقط مصاحبه مطبوعاتی و گزارش ارائه کنیم دیگر در دنیای امروز کارساز نیست.

** باید قرائت واحد در گردشگری ایجاد کنیم
وی با اشاره به اهمیت گردشگری گفت: در گردشگری باید قرائت و سپس اجماع ملی ایجاد کنیم و به جای رفتن سراغ مردم، ابتدا ذهن تصمیم سازان، تصمیم گیرها یا تاثیرگذاران بر تصمیم ها را به یک قرائت واحد نزدیک کرد. هرجا قرائت واحد در کشور داشتیم مشارکت خوبی بین همگان واقع شده است و اگر مثلا مامور فرودگاه هم اگر احساس کند در این قرائت سهمی دارد و توریسم را به چشم توسعه و امنیت کشور ببیند همراهی عالی با این موضوع خواهد کرد.

** باید روی سیاست های بلندمدت کار کنیم
زهرا احمدی پور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار گفت: توانسته ایم به صورت نسبی تصویر خوبی از گردشگری ایجاد کنیم؛ اما در حال کارکردن روی سیاست های کلی هستیم و با مسئولان در این باره رایزنی داریم تا به جای اینکه گردشگری را یک تهدید ببینند آن را تنها راه رسیدن به توسعه و اشتغال پایدار و انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی ما ببینند.
وی ادامه داد: رییس جمهوری گردشگری را از همه مسئولان استانی مطالبه می کند. دولت گذشته مسبب ایجاد فاصله بین بخش خصوصی فعال در گردشگری و دلسردی شده است. باید امیدواری را به آنها برگرداندیم و با فعالان گفت وگوی خوبی برقرار کردیم.
احمدی پور افزود: رییس جمهوری توقعات را به حق از گردشگری بالا برده است؛ اما باید برای دستیابی به اهداف بلند در این باره همه دستگاه ها دست به دست هم دهند».
معاون رییس جمهوری ادامه داد: امروز دیگر کسی منکر نیست که تعداد گردشگران خارجی در رستوران، کوچه و فرودگاه و ... رو به افزایش است؛ اما برای پایداری و استمرار این توفیقات باید برنامه ریزی بلندمدت داشت.
وی گفت: توسعه گردشگری فقط کار ما نیست بلکه 18 دستگاهی که طبق دستورالعمل جامع گردشگری موظف به ارائه سرویس و خدمات نسبت به توسعه گردشگری هستند باید مسئولانه برخورد کنند و وظایف محوله خود را به نحو قابل قبول انجام دهند.
در این نشست درمورد همکاری های اطلاع رسانی بین ایرنا و معاون رییس جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بحث و تبادل نظر شد.
همچنین همکاری دفاتر داخلی، خارجی، ستادی، موسسه مطبوعاتی ایران، دانشکده خبر، و سایر زیرمجموعه های ایرنا در تولید اطلاعات با معرفی فعالیت های گردشگری در مرکز و استانها مورد تاکید قرار گرفت.
فراهنگ ** 3079 ** خبرنگار: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

باشگاه مخاطبان ایرنا

برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال