۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۴۵
کد خبر: 82526757
T T
۰ نفر

هشدار ترامپ به مدیر بركنار شده اف بی‌آی

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۴۵
کد خبر: 82526757
هشدار ترامپ به مدیر بركنار شده اف بی‌آی

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا روز جمعه به «جیمز كومی» مدیر بركنار شده اف بی آی هشدار داد كه جزئیات مذاكراتشان را در اختیار رسانه‌ها قرار ندهد.

به گزارش ایرنا، ترامپ در حساب خود توییت كرد: جیمز كومی بهتر است امیدوار باشد كه قبل از افشاگری برای مطبوعات، نوارهایی از مكالمات ما وجود نداشته باشد.
برخی گزارش‌ها حاكی است كه مدیران فعلی و پیشین اف بی آی با ترامپ در شرح جلسه ملاقات‌اش با كومی در اوایل سال جاری، اختلاف نظر داشتند.
ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه ای به شبكه تلویزیونی ان بی سی گفت كه كومی از وی برای شركت در ضیافت شام درخواست كرد تا در جریان آن خواستار حفظ مقام ریاست خود در اف بی‌آی شود.
ترامپ همچنین یادآور شد كه كومی به وی سه مرتبه گفته است كه در معرض تحقیقات اف بی‌آی قرار ندارد.
این در حالی است كه مقام‌های اف بی آی خلاف صحبت‌های ترامپ، سخن می‌گویند و جلسه شام را درخواست كاخ سفید بیان می كنند.
همچنین به گفته یك مقام ارشد سابق اف بی آی، كومی هرگز به رئیس جمهوری نگفته است كه در معرض تحقیقات قرار ندارد.
ترامپ همچنین امروز (جمعه) در توییت دیگری اتهام تبانی بین كمپین ریاست جمهوری وی و روسیه را رد و تكرار كرد كه این داستان سرایی، كار دمكرات‌ها است.
ترامپ توییت كرد: باز هم، این داستان كه بین روس‌ها و كمپین ترامپ تبانی برقرار شده، ساخته و پرداخته دمكرات‌ها است تا شكست خود در انتخابات را توجیه كنند.
در همین حال، رئیس جمهوری آمریكا در توییت دیگری باز هم عبارت 'رسانه های جعلی' را به كار برد. وی به طور معمول رسانه‌های خبری مسئول پوشش اخبار دولت خود را جعلی می نامد.
وی همچنین روز جمعه توییتی نیز در مورد چین منتشر كرد و نوشت، چین سرانجام مرزهایش را به روی گوشت گاو آمریكا باز می كند.
به موجب توافق تجاری میان آمریكا و چین، پای گوشت دام و طیور چین نیز به سوپرماركت‌های آمریكایی باز می‌شود.
مقام‌های دولت ترامپ این توافق را به عنوان پیشرفتی قابل توجه در جهت تقویت صادرات آمریكا و بستن شكاف تجاری آمریكا با دومین اقتصاد بزرگ جهان، مورد تمجید قرار داده اند.
ترامپ توییت كرد: چین موافقت كرد كه به آمریكا امكان داده شود گوشت گاو عرضه كند و دیگر تولیدات اصلی بار دیگر سر از چین درآورد. این، اخبار واقعی است!
اروپام**9109*شبس*1613*مترجم: نیره مجیدی راد*انتشاردهنده: عبدالله غفاری
۰ نفر