دشمن توان بازدارندگی ما را با تمام وجود لمس كرده است/ شناور تندرو معجزه نیروی دریایی سپاه

تهران - ایرنا - رئیس ستاد كل نیروهای مسلح گفت: دشمن با تمام وجود توان بازدارندگی ما را لمس كرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سپاه، سرلشكر پاسدار محمد باقری در 'پنجمین همایش ملی شناورهای تندرو'، شناور تندرو را معجزه نیروی دریایی سپاه و یك فرهنگ دانست و افزود: اشراف اطلاعاتی و قابلیت های منحصر به فرد و كشف ناپذیر توانمندی های دفاع دریایی ما ، دشمنان را همچنان منفعل و سرگردان نگه خواهد داشت.
وی در آیین گشایش این همایش كه با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین، صاحب نظران و فعالان این عرصه در دانشگاه صنعتی مالك اشتر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و نیز شهدای علم و فناوری و عرصه دریا، برخورداری ازمزیت ها و ویژگیهای ژئوپلتیك و ژئواستراتژیك را از نقاط قوت كشورمان عنوان و تصریح كرد: در این بین موضوع دریا جایگاه ویژه‌ای داشته و ایران اسلامی از سواحل طولانی در شمال و بویژه جنوب كشور كه حوزه ای تعیین كننده در هرم قدرت منطقه و جهان است بهره مند است.
وی با بیان اهمیت منطقه خلیج فارس افزود: این منطقه علاوه بر اهمیت ذاتی ساحل و دریا، دربرگیرنده بزرگترین منابع فسیلی جهان در نفت و گاز بوده و قلب تپنده اقتصاد و انرژی جهانی در خلیج فارس و سرزمینهای پیرامونی آن است.
سرلشكر باقری با بیان اینكه بیش از 90 درصد مبادلات تجاری جهان از مسیرهای دریایی انجام می شود، گفت: امروز تنگه هرمز گلوگاه صادرات منابع انرژی فسیلی و واردات كالا برای كشورهای پیرامونی این حوزه بوده و بهره مندی از چنین موقعیت با ارزش موهبتی است كه خداوند متعال در اختیار ملت ایران قرار داده است.
وی با اشاره به تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی و پیشینه خصومت ورزی امریكا و قدرت های استكباری و سلطه گر علیه نظام و ملت ایران، تصریح كرد: ما از ابتدای پیروزی انقلاب همواره با دشمنی و تهدید امریكا مواجه بوده ایم و دولت های مختلفی كه در این كشور سركار آمده اند با الفاظ نسبتاً متفاوت اما مضمون یكسان جمهوری اسلامی ایران را تهدید می كنند كه این تهدیدات به طور عمده دریا پایه هستند.
رئیس ستاد كل نیروهای مسلح خاطر نشان كرد: دریا پایه بودن تهدید مسأله مهمی است كه می تواند بر نحوه نگرش ما به صحنه دریا به شدت تأثیر گذار باشد و دشمنان ما كه قدرتی با حجم بزرگ را در دریا شكل داده اند برغم تلاشها و اقدامات گسترده ای كه برای ایجاد امنیت آن بكار می گیرند، اما به وضوح می دانند كه در میدان نبرد واقعی ،آسیب پذیر بوده و متحمل خسارات و تلفات سنگینی خواهند شد.
وی با بیان اینكه طی سالیان متمادی هیچگاه از خباثت و توطئه های دشمنان بر علیه ما كاسته نشده ، بلكه افزایش نیز یافته است، بر نقش و جایگاه بی بدیل نیروی دریایی در برابر تهدیدات دریا پایه تاكید و خاطرنشان كرد: آنچه دشمنان را به این نتیجه می رساند كه هزینه نبرد دریایی با جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از فایده آن است ، در واقع همین توان بازدارندگی كشور است كه با تمام وجود آن را لمس كرده اند.
سرلشكر باقری شناورهای تندرو را معجزه نیروی دریایی سپاه و به مثابه یك فرهنگ توصیف كرد و گفت : این شناور تنها یك تجهیزات نیست بلكه یك فرهنگ است و رزمنده ای كه بر آن سوار می شود با اعتقاد و ایمان به خدا و برخورداری از روحیه شهادت طلبی الهام گرفته از فرهنگ عاشورا، چشم بر جلوه های دنیوی بسته و پای در میان جهاد با جبهه كفر می گذارد و در این راه حاضر به گذشتن از تمامی هستی خود است.
عضو شورای عالی امنیت ملی با تأكید بر اینكه در نبرد فناورانه با دشمن به سر می بریم، گفت: در شرایطی كه دشمن با صرف هزینه های كلان وصید و بكارگیری شماری از مغزهای متفكر و نخبگان سراسر دنیا، سعی بر اعمال زور و سلطه گری در منطقه را دارد، جوانان دانشمند، اندیشمند و انقلابی ایران اسلامی خالصانه پای به میدان گذاشته اند تا سربلندی و عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورند و احساس در خط مقدم جبهه بودن در این عرصه مسأله اصلی ما است.
رئیس ستاد كل نیروهای مسلح چابكی و سرعت، ثبات و آرامش، رادارگریزی و سهولت در كاربرد و قدرت مانور را از ویژگیهای شناورهای تندرو برشمرد و اظهار كرد: توانمندی و قابلیتهای عملیاتی تجهیزات از جمله شناورها می بایست متناسب با دانش روز و تهدیدات دشمن پیشرفت كرده و به روز باشد كه بحمدالله مجاهدت های صورت گرفته نشان می دهد تاكنون اینگونه بوده است.
وی استفاده از توان و دانش بومی كشوردر تقویت و پیش روندگی این مسیر مبارك و اقتدار آفرین را امری مستمر و اجتناب ناپذیر قلمداد و تصریح كرد: در شرایطی كه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ما، تحریم های ظالمانه ای را بر علیه ملت ایران اعمال می كنند،توجه به باورو انگیزه پژوهشگران جوان و استفاده از ظرفیت دانشگاهها و شركتهای دانش بنیان می تواند قطع وابستگی حداقلی به خارج در این زمینه را سبب شده و بسترهای تولید محصولاتی ارزان و با قابلیتهای بالا را فراهم تر سازد.
سرلشكر باقری تاكید كرد :به فضل الهی، اشراف اطلاعاتی و قابلیت های منحصر به فرد و كشف ناپذیر توانمندی های دفاع دریایی ما ، دشمنان را همچنان منفعل و سرگردان نگه خواهد داشت.
اجتمام*1933*1579
تنظیم: بهروز سلطانیان * انتشار:مرضیه فاتحی

سرخط اخبار سیاست