۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82522554
T T
۰ نفر

عذرخواهی بازمانده حادثه آزادشهر از روحانی

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82522554
عذرخواهی بازمانده حادثه آزادشهر از روحانی

آزادشهر - ایرنا - برادر یكی از جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر در جریان سركشی استاندار گلستان از خانواده آنان خطاب به استاندار گفت: مراتب عذرخواهی خانواده های داغدیده را نسبت به حركت ناشایست برخی افراد به رئیس جمهوری محترم ابلاغ نمایید.

به گزارش سه شنبه خبرنگار ایرنا، برادر مهندس مهدی مشهدی از جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در جریان سركشی استاندار گلستان از خانواده آنان، اظهار داشت: كارگران معدن و خانواده های آنان از اقشار شریف و زحمتكش و نیز مهمان نواز هستند و هرگز به خود اجازه توهین یا هتك حرمت به رئیس جمهوری را نمی دهند.
وی با بیان اینكه حضور چند ساعته دكتر روحانی در جمع كارگران و خانواده های جانباخته در حادثه معدن آزادشهر سبب قوت قلب آنان شد، افزود: حركت ناشایست افراد معدود به هیچ وجه مورد تایید كارگران زحمتكش و خانواده های جانباختگان نیست.
مشهدی اضافه كرد: گوش دادن به حرف ها و مشكلات كارگران و خانواده های آنان از سوی بالاترین مقام اجرایی كشور و دستوراتی كه دكتر روحانی برای بررسی دلایل حادثه و پیگیری حق و حقوق كارگران و جانباختگان دادند، واقعا سبب قوت قلب ما شد.
وی تصریح كرد: برادر مرحوم ما در حادثه معدن زغال سنگ برای كمك به همكاران خود وارد معدن شد و پس از اینكه چندین نفر از كارگران را خارج كرد در مرتبه آخر دچار گازگرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
مشهدی یادآور شد: اقدام برادر ما ایثارگرانه بود و به آن افتخار می كنیم و از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم پیگیری های لازم را برای قرار دادن جانباختگان این حادثه در ردیف شهدای خدمت انجام دهند.
به گزارش ایرنا، استاندار گلستان نیز در این دیدار گفت: حضور بنده و تعدای از مدیران كل استان برای سركشی از خانواده جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر كه بسیار غم انگیز بود، علاوه بر وظیفه اخلاقی و انسانی، اجرای دستور و ابلاغ پیام تسلیت و ابراز همدری شخص رئیس جمهوری محترم است.
حسن صادقلو گفت: حركتی كه در زمان سفر رئیس جمهور از سوی عده ای خاص انجام شد، رفتار آنچنان بدی در حد آنچه كه بازتاب یافت نبود ولی متاسفانه رسانه های مخالف و منتقد و برخی افراد سودجو آنرا بزرگنمایی كردند.
وی افزود: رفتار توام با متانت رئیس جمهور در این حركت و گوش دادن به سخنان كارگران و خانواده های جانباختگان ظرفیتی بزرگ و نشان از شخصیت والای دكتر روحانی دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی یكشنبه 17 اردیبهشت در سفری چند ساعته به شهرستان آزادشهر رفت و از نزدیك باخانواده های جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت این شهرستان دیدار و گفت و گو كرد.
دكتر روحانی همچنین با حضور در محل معدن از نزدیك با نیروهای امداد و نجات و كارگران این معدن نیز دیدار و گفت و گو كرد و در سخنانی بر لزوم برخورد قاطع قوه قضائیه با خاطیان حادثه انفجار معدن آزادشهر تاكید و دستورات لازم برای بررسی مسائل و مشكلات كارگران و خانواده های جانباختگان را صادر كرد.
به گزارش ایرنا، درحادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر كه مقارن ظهر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، علاوه بر مصدوم شدن 73 نفر از كارگران این معدن، تاكنون 42 نفر نیز جان خود را از دست دادند ضمن اینكه تلاش برای یافتن یك یا دو كارگر دیگر همچنان ازسوی نیروهای امدادی ادامه دارد.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/6203

*خبرنگار : علی لكزانوری **انتشار: كرمانی
۰ نفر