۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82522496
T T
۰ نفر

روسیه برای بهبودی روابط با آمریكا شرط گذاشت

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82522496
روسیه برای بهبودی روابط با آمریكا شرط گذاشت

مسكو - ایرنا - در آستانه دیدار سرگئی لاوروف و ركس تیلرسون وزیران امور خارجه روسیه و آمریكا، مسكو برای بهبودی روابط با واشنگتن پس از سه سال تیرگی مناسبات دو جانبه، شرایطی را تعیین كرد.

به گزارش ایرنا، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از امروز (سه شنبه) در سفر به آمریكا در باره مهم ترین مسائل بین المللی و نخست بحران سوریه با تیلرسون همتای خود مذاكره كند.
در آستانه این دیدار، سرگئی ریابكوف معاون وزیر خارجه روسیه در مذاكره با توماس شنون دستیار وزیر خارجه آمریكا در واشنگتن، گفت: برای بهبودی و عادی سازی روابط باید عوامل انزجاربرانگیزی مانند توقیف املاك دیپلماتیك روسیه در آمریكا كه در دوره حكومت باراك اوباما به وجود امده است، برطرف شود.
وزارت خارجه روسیه امروز در صفحه فیس بوك خود نوشت: ریابكوف در دیدار با شنون تاكید كرد كه برای بهبودی روابط چند عامل ایجاد شده در دوره دولت قبلی آمریكا باید از بین برود.
اواخر ماه دسامبر سال گذشته آمریكا 35 نفر از كاركنان مراكز دیپلماتیك روسیه در واشنگتن و سانفرانسیسكو را در پاسخ به آنچه كه دخالت روس ها در انتخابات آمریكا خواند اخراج كرد و دو ساختمان متعلق به روسیه دارای مصونیت دیپلماتیك را توقیف كرد.
این اقدامات روابط روسیه و آمریكا را تیره تر كرد، اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از دادن پاسخ به آن خودداری و اعلام كرد با توجه به عملكرد دولت ترامپ در این مورد داوری خواهد كرد.
به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز چهارشنبه در واشنگتن با تیلرسون وزیر خارجه آمریكا دیدار می كند و در دستور كار مذاكرات دو طرف مهم ترین مسائل بین المللی به ویژه بحران سوریه، مساله اوكراین و برخی موضوع های دوجانبه قرار دارد.
سپس لاوروف روز پنجشنبه در اجلاس شورای قطب شمال كه در سطح وزیران در فربنكس آمریكا برگزار می شود، شركت خواهد كرد.
آخرین دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریكا 22 فروردین ماه در مسكو انجام گرفت.
مجموعه تحریم های اقتصادی ضدروسی غرب با برنامه ریزی واشنگتن در چارچوب پرونده اوكراین از سال 2014 همراه گسترش نفوذ نظامی آمریكا و پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) نزدیك مرزهای روسیه، خودداری از همكاری در حل بحران سوریه و قطع نكردن حمایت از گروههای ضدسوری از اصلی ترین اختلاف های دو كشور بشمار می رود.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان