۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۵۰
کد خبر: 82520006
T T
۰ نفر
كارت مجوز سكونت در پایتخت؛ تلاش شورای شهر برای محدود كردن مهاجرت به تهران

تهران - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت دستیابی به راهكاری برای چابك سازی و تسهیل گردش امور شهروندان، از تلاش اعضای شورا برای محدود كردن مهاجرت به پایتخت با ارائه پیشنهاد صدور كارت مجوز سكونت در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا رضا تقی پور روز یكشنبه در نشست خبری تشریح مصوبات سیصد و چهل و پنجمین جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته هنوز این پیشنهاد در شورا مورد بررسی و یا تصویب اعضا قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اینكه جلسه امروز شورا با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد اظهار كرد: دراین جلسه رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گزارشی در خصوص مسایل و مشكلات شهری در پایتخت ارائه كرد كه مطالب مطرح شده دراین گزارش می توان در قالب یك بحث و طرح مدیریتی از جمله اعطای كارت مجوز سكونت مورد پیگیری قرار گیرد.
وی گفت: اكنون در بسیاری از كشورها، قبل از اینكه یك شهروند در شهری ساكن شود با مراجعه به پلیس مجوز سكونت دریافت می كند.
تقی پور افزود: برغم اینكه كانون های جمعیتی محدوده جنوب تهران و افزایش جمعیت پایتخت موضوع مهمی است، اما تاكنون راه حل مناسبی برای این موضوع اندیشیده نشده است.
تقی پور با بیان اینكه گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران بر اساس آمار و سرشماری نفوس و مسكن سال 95 ارایه شد، اظهار كرد: می توان با پیشنهاد قوانین و مقررات لازم، موضوع مهاجرت و جمعیت پذیری شهر تهران را كنترل و مدیریت كرد.
به گفته وی، در دهه های 60 و 70 محدودیت هایی برای شماره گذاری خودروهای پلاك شهرستان، اجاره اماكن و سكونت در تهران وجود داشت اما اكنون هیچ قید و بندی دراین زمینه وجود ندارد.

* تعطیلی دو هفته ای شورای اسلامی شهر تهران
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص دیگر مصوبات جلسه امروز شورا گفت كه جلسات شورای شهر به دلیل برگزاری انتخابات و تبلیغات نامزدها برای مدت دو هفته تعطیل شد.
به گفته تقی پور، برهمین اساس جلسات علنی و غیرعلنی روزهای سه شنبه 19، یكشنبه 24 و سه شنبه 26 اردیبهشت ماه جاری شورای اسلامی شهر تهران برگزار نخواهد شد.
خبرنگار:معصومه آقا امینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7244**1625
۰ نفر