۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82519714
T T
۰ نفر
60 هزار بازرس انتخابات با هر اقدام غیرقانونی برخورد می كنند

مشهد - ایرنا - رئیس هیات مركزی بازرسی انتخابات گفت: 60 هزار نفر كه كار بازرسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را برعهده دارند با هر اقدام خارج از چارچوب قانون برخورد جدی می كنند.

وجه الله خدمتگزار روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در مشهد با بیان اینكه وزارت كشور مسئول حسن اجرای انتخابات است، افزود: برای برگزاری انتخابات بر مدار قانون، در كنار همه عوامل، بازرسان نیز به صورت ثابت و سیار در شعب اخذ رای حضور می یابند.
وی اظهار كرد: برای هر شعبه اخذ رای یك بازرس تعیین شده و به ازای هر 15 شعبه یك سربازرس و تعدادی بازرس ویژه خواهیم داشت كه در مجموع 60 هزار بازرس در این دوره بر فرآیند انتخابات از تبلیغات تا اخذ رای نظارت دارند.
وی با بیان اینكه هیات های بازرسی در 31 استان كشور فعال شده اند گفت: این بازرسان آموزش های مربوطه را نیز در چند مرحله فراگرفته اند.
خدمتگزار افزود: آرای مردم حق الناس است و ما به عنوان امانتدار این آرا به بهترین نحو به وظایف خود در این زمینه عمل می كنیم.
وی اظهار كرد: در این راستا هر اقدام و رفتار خارج از چارچوب قانون با جدیت بررسی، گزارش و با آن برخورد می شود.
وی گفت: ستاد انتخابات وزارت كشور فعالیت های مجاز و غیر مجاز در فضای مجازی و واقعی را طبق قانون مشخص و اطلاع رسانی كرده و با هر كس كه خارج از این چارچوب اقدام كند برخورد می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه جاری همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در كشور برگزار می شود.
1906 / 6053 /6183
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست