۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82519424
T T
۰ نفر
فاطمه هاشمی: روحانی آزادی را به عنوان ركن اساسی به جامعه بازگرداند

ایلام - ایرنا - رئیس انجمن بیماران خاص و فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آزادی به عنوان یكی از عناصر پایه ای و مهم دولت روحانی در چهار سال گذشته بوده كه آن را به جامعه بازگرداند.

به گزارش ایرنا، فاطمه هاشمی شنبه شب در آیین راه اندازی ستاد فرهنگیان حامی روحانی در حسینیه حائری شهر ایلام اظهار كرد: گروه های مرجع و متنفذ از جمله فرهنگیان در این 10 روزی كه تا انتخابات مانده مردم را به حضور گسترده و حداكثری در انتخایات تشویق كنند زیرا رای آنان تاثیر شگرفی در این عرصه دارد و نباید بگذاریم كه سال 88 تكرار شود.
گزیده سخنان فاطمه هاشمی در پی می آید:
* همه می دانیم كه فرهنگیان، مربی و معلم جامعه هستند و با توجه به دید و آگاهی كه دارند قشری فرهیخته و روشنفكر و از همه بارزتر آزادی خواه هستند، فرهنگیان هیچ وقت زیر بار زور و ستم نمی روند و این تفكر را به دانش آموزان هم انتقال می دهند، هر چه فرهنگیان آزاد باشند تعلیم و تربیت نیز درست خواهد بود.
* امروز باز بودن فضای مجازی كه باعث شده كوچك ترین حركت ها چه خوب و چه بد در اختیار میلیون ها نفر قرار گیرد و نسبت به آن آگاهی پیدا كنند نشانه اعتقاد و عزمی است كه روحانی به آزادی دارد.
* دو چیز بعد از رحلت پدر، تسكینی بود برای ما و خانواده؛ نخست قدردانی و حضور پرشور مردم سراسر كشور در تشییع جنازه و آیین هایی كه برای بزرگداشت ایشان برگزار كردند و تسكین مهمتر از اینها برای ما حضور پرشور مردم در انتخابات پیش روست، آیت الله هاشمی همیشه برای حضور حماسی مردم ارزش قایل بودند.
* در سال 92 كه گزارش هایی مبنی بر جو بی انگیزگی در مردم برای حضور در انتخابات به ایشان رسید پدر در آخرین لحظات با وجودی كه تخریب ها، آزار و اذیت و افتراها و فشارها افزایش پیدا كرده بود، گفتند برای اینكه حماسه سیاسی خلق شود و مردم به صحنه بیایند آبروی خود را می گذارم و وارد عرصه می شوم، در یك روز پنجشنبه ساعت پنج عصر با یك بسم الله تصمیم خود را گرفتند، مردم با حماسه ای كه این بار در 29 اردیبهشت خلق می كنند روح ایشان را شاد خواهند كرد.
* مردم امروز با عزمی كه دارند راه انقلاب اسلامی را ادامه می دهند؛ آیت الله هاشمی اعتقاد داشت كه حضور گسترده مردم در عرصه های گوناگون تاییدی بر مقبولیت انقلاب اسلامی و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی است.
* اثر و نفوذ كلامی كه فرهنگیان بر فرزندان این مرز و بوم دارند تاثیر مستقیم و شگرفی نیز بر خانواده های آنان دارد، كلام و نظر جوانان ما امروز در خانواده ها تاثیر بسزایی دارد بنابراین از این نفوذ و تاثیر باید برای تشویق دانش آموزان و خانواده های آنان به شركت در انتخابات استفاده كنید.
* موضوع دیگر و مهمتر كه باز به نفوذ كلام فرهنگیان بر می گردد حمایت از آقای روحانی است و اینكه توضیح دهند به چه دلیل باید به آقای روحانی رای داد، نخستین دلیل این است كه آزادی در دوره ایشان گسترش پیدا كرد و ضمانت اجرایی است كه آقای روحانی برای آزادی دارد.
* اگر در كشوری دیكتاتوری ایجاد شود، مردم آتش زیر خاكستر خواهند شد ولی اگر آزادی باشد این خود سوپاپ اطمینانی برای حفظ كشور، حكومت و انقلاب خواهد بود؛ آقای روحانی این را برای مردم ایجاد كرد، ذره ذره آغاز شد و اكنون ما هم در رسانه ها، تریبون ها و هم در فضای مجازی حرف خود را می زنیم؛ البته در این زمینه موانعی وجود دارد كه با حضور مردم در عرصه رفع خواهد شد.
* برجام قطعنامه ها و تحریم های ظالمانه ضد جمهوری اسلامی ایران و اجماع جهانی علیه كشور را در هم شكست؛ برداشتن این تحریم ها و قطعنامه ها خود معبری است برای پیشرفت و توسعه كشور در حوزه های گوناگون، برجام كاری كرد كه نه تنها تحریم های اقتصادی بلكه تحریم هایی مانند هواپیما كه مربوط به اول انقلاب بود، رفع شود.
* فضای سیاست خارجی پس از برجام بسیار پررونق شده، قضیه تحریم و مشكلات بانك ها حل شده است و البته مشكلاتی وجود دارد كه به داخل كشور برمی گردد نه تحریم ها ولی در مجموع 70 درصد این مسایل رفع شده است.
* باید توجه داشت زمانی كه برجام و گفت و گوها در این زمینه انجام شد یك كشور در مقابل 6 كشور مذاكره كرد و مهم حقانیت جمهوری اسلامی ایران بود كه در برابر این قدرت ها حرف خود را زد و حقانیت خود را به جهانیان ثابت كرد.
* موفقیت دیگر دولت روحانی مقوله افزایش تولید و صادرات نفت است، متاسفانه در دولت گذشته هم تولید نفت كاهش یافت و هم صادارت آن و بدتر از آن این بود كه دولت گذشته به افزایش سهمیه كشورهای دیگر رای داده بود اما همه دیدیم كه در دولت تدبیر و امید هم تولید و هم صادرات نفت كشور افزایش یافت و مهمتر از اینها بازارهای قبل از تحریم بود كه دوباره آنها را در دولت یازدهم بدست آوردیم، گفتن این ها ساده است اما در عمل رسیدن به این موفقیت ها خیلی دشوار بود.
* این موفقیت ها نشانه آن است كه دولت روحانی در سیاست خارجی و عرصه روابط بین الملل با رایزنی و به مدد رویكردهای عقلایی توانسته حقوق ملت ایران را استیفا كند.
* امیدواریم كه روحانی در آخرین مناظره برنامه های خود را برای آینده و پیشرفت كشور توصیح دهد، تبلیغات زیادی می شود كه وضعیت اقتصادی كشور خوب نیست كه همه سیاه نمایی و غیرواقعی است، در دولت گذشته بیش از 80 درصد از شهرك های صنعتی كشور تعطیل شدند كه بازگرداندن آنها به چرخه تولید مشكل بزرگی بود اما دولت روحانی با یك رویكرد اصولی در این چهار توانست تعداد قابل ملاحظه ای از آنها را به مدار كار و تولید برگرداند.
* با تلاش و پشتكار آقای روحانی و دولت در این چهار سال زیرساخت های توسعه ای كشور فراهم و ایجاد شده كه انتظار داریم برای تحقق و به بار نشستن آنها مردم با حضور گسترده و پرشور در انتخابات و رای به روحانی شاهد ادامه موفقیت ها و توسعه و آبادانی كشور باشیم.
* یقین بدانید اگر روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت پیروز شود، چهار سال بعد از آن (سال 1400) اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بر اقتدار گرایان چیره خواهند شد و دولت باز در اختیار جریان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی خواهد بود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در كشور برگزار می شود.
خبرنگار: جلال اسكندری ** تنظیم كننده: مجید سلیمانی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6033/9102/6183
۰ نفر