۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۵۳
کد خبر: 82519097
T T
۰ نفر
رئیسی: صنایعی كه محیط زیست را به خطر بیندازند محكوم به تعطیلی هستند

اراك - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: صیانت از محیط زیست یكی از اصول قانون اساسی است و هر صنعتی كه محیط زیست را به مخاطره بیندازد، محكوم به تعطیلی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در جمع مردم اراك افزود: آلودگی هوا و محیط زیست در نتیجه فعالیت برخی از صنایع یكی از مشكلات اصلی امروز كشور است كه دولت ها تاكنون هیچ قدم موثری در راستای حفظ این مهم برنداشته اند.
وی ادامه داد: اگر بتوان صنایع موجود را با تغییرات مدون در تولید و به روز رسانی تجهیزات حفظ كرد، كار بزرگ و شایسته انجام شده است اما در غیر این صورت، محیط زیست بر صنایع ارجحیت داشته و صنعتی كه محیط زیست را به مخاطره بیندازد محكوم به تعطیلی است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان كرد: چندین سال است كه مردم استان مركزی به خصوص شهر اراك از مشكل آلودگی هوا رنج می برند اما صدای این مردم به گوش هیچ كس نمی رسد و مسئولان این استان همچنان درگیر جلسات و صدور صورت جلسه هستند.
وی اظهار كرد: مسئولان این استان یا باید این مشكل را در اسرع وقت حل كنند و یا صادقانه به مردم بگویند كه قادر به حل این مشكل نیسیتم و میدان را برای افراد توانمندی كه قادر به حل این مشكلات هستند باز كنند.
حجت الاسلام رئیسی گفت: شهروندان استان مركزی و كلانشهر اراك از مشكل آلودگی هوا در رنج هستند، بسیاری از مردم این استان درگیر بیماری های مختلف شده اند و امروز باید از نشست ها فاصله گرفت چرا كه نوبت اقدام و عمل برای حل مشكلات است و توقف در تصمیم گیری به هیچ عنوان جایز نیست.
وی تعطیلی كارگاه ها و كارخانه های نقاط مختلف كشور به خصوص استان مركزی را یكی دیگر از مشكلات كشور دانست و ادامه داد: با بررسی دقیقی كه از میزان منابع ملی انجام شده معتقدیم كه مشكلات صنایع كشور به راحتی قابل حل است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تعطیلی صنایع نه تنها راه را برای جذب نیروی كار جدید بسته است بلكه بسیاری از واحدهای تولید با اخراج نیروهای خود هر روز به بیكاران كشور اضافه می كنند و امروز پسران بیكار در كنار پدرانی كه در نتیجه تعطیلی كارخانه های بیكار شده اند، در خانه نشسته اند.
وی با بیان اینكه باید با اقدام سریع و انقلابی مشكلات صنایع كشور را حل كرد، توضیح داد: ما معتقدیم كه با بهره گیری از ظرفیت 50 درصدی صنعت گراها، بهره گیری از اعتبارات ملی و استفاده از ظرفیت جوانان می توان در هر سال 25 درصد از 17 هزار واحد صنعتی مشكل دار كشور را به مدار تولید بازگرداند.
حجت الاسلام رئیسی بیان كرد: كشور ایران از ثروت و نعمت های خدادادی بسیاری برخوردار است كه اگر نیمی از این ثروت و درآمد كشور در راستای احیای كارخانه های صنعتی به كار گرفته می شد، صنایع كشور با مشكل ركود مواجه نبودند.
وی ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده، بسیاری از كارخانه های صنعتی استان مركزی در سال های گذشته به تعطیلی كشیده شده اند و باید از مسئولان این استان پرسید با وجود نقدینگی بسیار بالای كشور و این استان، چرا تا كنون اقدامی برای حل مشكلات این صنایع انجام نداده اند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه كرد: دولت كار و كرامت معتقد است باید مردم و به خصوص جوانان را باور داشت و راه حل مشكلات را در داخل كشور جستجو كرد.
وی بیان كرد: این كه گره مشكلات به دست جوانان و ملت مومن ایران اسلامی باز می شود باید برای مسئولان به یك باور تبدیل شود و كسانی كه ارتباط با بیگانه را حلال مشكلات می دانند به توانمندی های داخل و ملت ایران اسلامی باور ندارند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: بهره گیری از ظرفیت های داخلی و گشودن درها و مسئولیت سپاری به جوانان، محور برنامه های دولت كار و كرامت است كه از بدو فعالیت این مهم عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: بسیاری از افراد جامعه تنها با یارانه زندگی خود را سپری می كنند در صورتی كه می توان از منابع كشور اعتباراتی را برای حمایت و توانمندی این قشر از جامعه تخصیص داد كه این مهم نیز یكی از برنامه های دولت كار و كرامت خواهد بود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: زندگی بسیاری از افراد كم برخوردار در نقاط مختلف كشور به خصوص خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفته است و باید باور كرد كه با 45 هزار تومان نمی توان یكی زندگی حتی معمولی را در یك ماه تجربه كرد.
وی بیان كرد: ما به عنوان دولت و خادم مردم نمی توانیم نسبت به این افراد بی تفاوت باشیم بنابراین حل مشكلات خانواده های محروم و كم برخوردار یكی از تكالیف اصلی دولت كار و كرامت محسوب می شود.
حجت الاسلام رئیسی اضافه كرد: قانون اساسی دولت ها را مكلف ساخته كه در هر دوره باید میزان بیكاری از كاهش چشمگیری داشته باشد و كاهش میزان بیكاری از 12 به هشت درصد در برنامه ششم توسعه عنوان شده است بنابراین چراغ راه برای دولت آینده مشخص است و باید همه برنامه ها بر این اساس تدوین شود.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروزه كمبود منابع مالی ندارد بلكه ضعف مدیریتی مهمترین مشكل كشور است چرا كه با وجود ثروت و ظرفیت های عظیم در بخش های مختلف هیچ اقدامی در راستای ارتقاء سطح معیشتی مردم و حل مشكل بیكاری انجام نشده است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تحویل مسكن مهر یكی از برنامه های امسال دولت یازدهم بود در صورتی كه باید از مسئولان پرسید آیا نمی شد این مسكن را در همان سال اول دولت به مردم تحویل داد و افرادی را كه با فروش فرش و وسایل خانگی خود اقدام به خرید مسكن كرده اند را چهار سال چشم انتظار نگذاشت.
وی بیان كرد: با وجود ازدواج سالانه 700 هزار زوج و وجود بافت های فرسوده در نقاط مختلف كشور می توان با راه اندازی ساخت و ساز و مسكن سازی ضمن ارائه خدمات مطلوب به زوج های جوان گامی اساسی در راستای اشتغالزایی برداشت كه این مهم نیز یكی از برنامه های دولت كار و كرامت است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: همچنین حل مشكل حاشیه نشینی از قبیل تثبیت مالكیت، ارائه خدمات مطلوب رفاهی، آموزشی و تفریحی و مرمت مسكن این قشر از جامعه یكی از برنامه های دولت كار و كرامت است.
وی گفت: فرهنگیان به عنوان برنامه ریزان آینده و مربیان آینده سازان كشور در شرایط مالی بسیار نامناسبی به سر می برند به طوری كه از صندوقی كه خودشان راه اندازی و سرمایه گذاری كرده اند نمی توانند هیچ منفعتی داشته باشند و دولت كار و كرامت، مشكلات این قشر از جامعه را حل خواهد كرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در چهار سال پایانی فعالیتم در سازمان بازرسی كشور، رهبر معظم انقلاب فرمانی در خصوص مبارزه با فساد مالی صادر كردند كه فعالیت همه وزارتخانه ها و سازمان های كشور مورد آسیب شناسی قرار گرفت اما تا كنون هیچ اقدامی در خصوص آسیب زدایی در نهادهای دولتی صورت نگرفته است.
وی گفت: در صورت اعتماد مردم به بنده، طرح راه اندازی سامانه جامع اطلاعات در بخش های نظام بانكی، فعالیت های بازرگانی، گمركات و نظارت را در برنامه های اصلی خود دارم كه در این صورت همه فعالیت های اقتصادی كشور برای مردم شفاف سازی و قابل مشاهده است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: افزایش درآمد دولت از محل مالیات یكی از افتخارهای دولت یازدهم است اما باید دید این میزان مالیات از افراد و كسبه خوش حساب دریافت شده و یا از كسانی كه كانتینری كالا قاچاق می كنند و یك ریال هم مالیات پرداخت نمی كنند.
وی حجاب و عفاف را در نتیجه احیای حیا در جامعه دانست و گفت: حفظ حجاب اسلامی یكی از الزامات در جامعه ایران اسلامی و از اصول قانون اساسی است اما این حفظ حجاب با چادر در هیچ كجای قانون عنوان نشده است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود جمهوری اسلامی ایران را قدرت مطلق منطقه دانست و گفت: بسیاری از سیاسیون غربی معتقدند كه هیچ قراردادی را نمی توان بدون در نظر گرفتن نقش موثر ایران در منطقه منعقد كرد كه این مهم در نتیجه سلحشوری و حضور جوانان غیور ایران اسلامی در صحنه است كه باید مسئولان باید قدردان این حضور باشند.
وی در ادامه سخنان خود برجام را به مثابه یك چك دانست و گفت: دولت فعلی توانایی تامین این چك را ندارد اما دولت كار و كرامت برای تامین این چك برنامه ریزی كرده است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: دولت فعلی در جریان تبلیغات انتخاباتی 2 راه بیشتر ندارد به طوری كه یا باید بگوید كارهایی انجام داده كه در نیمه راه است، كه مردم معتقدند این دولت به هیچ یك از وعده های خود عمل نكرده است و یا اینكه طرح رقیب هراسی را مطرح كند كه از این طریق بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.
حاضران در این آیین با شعارهای ای پسر فاطمه حمایتت می كنیم، مركزی یك كلام رئیسی والسلام، ابراهیم بت شكن بت فساد بشكن، صل علی محمد بوی بهشتی آمد و صل علی محمد یاور رهبر آمد نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را همراهی می كردند.
دیدار با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مركزی از دیگر برنامه های حجت الاسلام رئیسی در سفر یك روزه به اراك بود.
3017/3075/1860
خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست