۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۳۸
کد خبر: 82507809
T T
۰ نفر
برنامه هاي هيات فرهنگي ايتاليا مهمان ويژه نمايشگاه كتاب تهران

تهران-ايرنا- رايزن فرهنگي ايتاليا در تهران گفت: هياتي 32 نفره متشكل از اهالي نشر و فرهنگ ايتاليا در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران شركت مي كنند.

به گزارش گروه اخبار فرهنگي ايرنا از ستاد امور رسانه‌اي و خبري سي‌اُمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، كارلو چرتي رايزن فرهنگي ايتاليا در ايران گفت: در ميان چهره‌هاي ايتاليايي شركت كننده در نمايشگاه تهران مي‌توان به والري ماگرلي شاعر و مترجم و منتقد ادبي،‌ ماركو كارلو پاستونزي كلينا جيا مازوكو و ميشلا مورجيا، ‌مارسلو نارديس ، اوگو اورنزو نوولي، الساندرو باربرو، ميشلا مورجيا، ميشل سرا ارانتي، اوگو لورنزو نوولي،بئاتريس ماريا ماسيني و جياني بيانديلو به عنوان نويسنده اشاره كرد.
وي ادامه داد: آلفري لورنزون رئيس اتحاديه ناشران ايتاليا و برخي از اعضاي اتحاديه به همراه رسانا رومو مديركل كتابخانه‌ها و مؤسسات وزارت فرهنگ ايتاليا و نيز نمايندگان مؤسسات نشر موندادوري، سابينا، پونته و گوئرا از ايتاليا نيز در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران حضور خواهند داشت. گوئيدو لوئيجي آنتونيو اسكارابوتولو تصويرگر ايتاليايي در ميهمان نمايشگاه كتاب تهران خواهد بود.
رايزن فرهنگي ايتاليا در تهران به برگزاري نمايشگاهي از كتاب‌هاي كتابخانه آنجليكاي رُم در موزه كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: اين نمايشگاه با عنوان«كتاب هاي جاده ابريشم: از رم به تهران» برگزار مي شود. كتابخانه آنجليكاي رُم از قديمي ترين كتابخانه هاي رم است كه بيش از 500 سال قدمت دارد.
وي يادآور شد انتشار دو كتابشناسي از «آثار ايراني در ايتاليا» و «آثار ادبي ايتاليايي در ايران» توسط موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي ايران از ديگر اقدامات پژوهشي همزمان با نمايشگاه سي ام خواهد بود.
رايزن فرهنگي ايتاليا در تهران ادامه داد: ادامه برنامه هاي فرهنگي ايتاليا14 ارديبهشت ماه در باغ نگارستان با همكاري دانشگاه تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دايره المعارف ايتاليا و وزارت امور خارجه ايتاليا دومين دور گفتگوي فرهنگي بين ايران و اروپا برگزار مي شود.
براساس اين گزارش ، غرفه‌ ايتاليا كه امسال به عنوان مهمان ويژه در نمايشگاه حضور دارد روز چهارشنبه، 13 ارديبهشت 1396 توسط مقامات ايتاليايي به همراه جمعي از اصحاب فرهنگ ايراني افتتاح مي‌شود و در روز پنج‌شنبه - 14 ارديبهشت- هيات فرهنگي ايتاليا با موضوع «درخشش قرون‌وسطي: داستان يك‌سو تفاهم بزرگ» با سخنراني الساندرو باربرو نشستي را در نمايشگاه كتاب برگزار مي‌كند .در ادامه نيز ملانيا ماتزوكو و آيدين آغداشلو به كارشناسي خانم فليچتا فرارو نشستي با موضوع «موزه‌ي ايتاليا: شاهكارهاي هنري و داستان آن‌ها» را برگزار خواهند كرد.
غرفه ايتاليا در روز جمعه 16 ارديبهشت كه روز ايتالياست ميزبان نشستي با عنوان «روشنايي لطيف: شعر ايتاليا در قرون 13 و 14 ميلادي» با حضور والريو مارجلي و ايمان منسوب بصيري خواهد بود و در روز شنبه، 16 ارديبهشت والريو ماسيمو مانفردي و كارلو چرتي در نشستي با عنوان«رقص باشكوه ميان اسطوره و حقيقت» با موضوع بررسي حقيقت تاريخ رم شركت خواهند كرد و در ادامه نيز نشستي با عنوان «زيبايي ساده‌ي پينوكيو: افسانه‌اي بدون مرز» با سخنراني گوئيدو اسكرابوتولو برگزار مي‌شود.
برنامه‌هاي ميهمان ويژه نمايشگاه كتاب تهران در روز يكشنبه 17 ارديبهشت با نشست بررسي ادبيات كلاسيك قرن بيستم ايتاليا و محبوبيت آن در ايران با نگاهي ويژه به آثار ايتالو كالوينو و با سخنراني ماركو بلپوليتي و آنتونيا شركا ادامه خواهد يافت.
همچنين ، غرفه ايتاليا در روز دوشنبه 18 ارديبهشت ميزبان نشستي با موضوع كتاب‌هاي علمي و تخيلي براي نوجوانان و با سخنراني لوكا نوولي خواهد بود و در روز سه شنبه 19 ارديبهشت نيز بئاتريچه مازيني و هدا حدادي در كنار فلچيتا فرارو به بحث پيرامون حضور كودكان در نمايشگاه بين‌المللي كتاب خواهند پرداخت.
براساس اين گزارش: در روز چهارشنبه، 20 ارديبهشت سخنراني ميكلا مورجا و محمد طلوعي با موضوع معضل نوآوري و پژوهش هاي علمي ايتاليا و ايران ادامه دهنده ي ويژه برنامه هاي مهمان ويژه خواهد بود.
اين كارشناسان چالش‌هاي جوامع را در رويايي با نوآوري مورد نقد قرار خواهند داد. چرتي اذعان داشت در روز پاياني حضور اين هيات در نمايشگاه كتاب ، ماركو پاستونزي با موضوع ورزش به ‌مثابه افسانه‌اي حماسي به سخنراني خواهد پرداخت.
سي‎اُمين نمايشگاه كتاب تهران با شعار «يك كتاب بيشتر بخوانيم» از تاريخ 13 تا 23 ارديبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.
فراهنگ**1540**1336 دريافت: حميد بحرينيان* انتشار:مهرنوش خانزائي

سرخط اخبار فرهنگ