۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82495766
T T
۰ نفر

راه اندازی شبكه فعالان حوزه تجاری پهپاد در ایران

۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82495766
راه اندازی شبكه فعالان حوزه تجاری پهپاد در ایران

تهران- ایرنا- معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام كرد: شبكه فعالان حوزه تجاری پهپاد با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی و با هدف توسعه كاربردهای تجاری این فناوری در سال جاری در كشور ایجاد می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی این معاونت اعلام كرد كه با توجه به توسعه روزافزون فناوری ها و كاربردهای تجاری پهپادها در دنیا و ایران، پرداختن و حمایت از این حوزه به عنوان یك حوزه با قابلیت توسعه هرچه بیشتر در بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
این ستاد بر اساس سند جامع هوافضای كشور در راستای توسعه هرچه بیشتر این حوزه، برنامه های خود را شامل سه محور حمایت از پروژه های استراتژیك این حوزه در برخی از كلاس ها همچون MALE و توسعه فناوری های مربوط به زیرسیستم ها و سیستم های آنها، تقویت جامعه علمی كشور از طریق برگزاری مسابقات و ایجاد شبكه پهپاد كشور را بر فعالان بخش خصوصی و دانشگاهی و سرمایه گذاران در این بخش و اتصال آنها به این شبكه متمركز كرده است.
ستاد هوایی درنظردارد با ایجاد این شبكه ضمن حمایت از ارائه خدمات و توسعه فناوری ها در این حوزه با حمایت از توسعه محصول در سه رده آموزشی، تفریحی و صادراتی به اقتصاد پایدار شركت های دانش‌بنیان در این حوزه كمك كند.
در همین راستا، چهارمین دوره مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین به همت پژوهشكده شهید رضایی شریف و با حمایت ستاد هوایی برگزار و نمایشگاهی از دستاوردهای این مسابقات، در روزهای 25، 26 و 27 فروردین در دانشگاه شریف برپا شد.
در حاشیه این نمایشگاه، همایشی با حضور تیم های شركت كننده و همچنین حامیان این مسابقات برگزار شد.
به گفته محمد‌باقر ملائك دبیر علمی این مسابقات، در مرحله اول 50 تیم به این دوره از مسابقات راه پیدا كردند كه از این تعداد 30 تیم وارد مرحله طراحی و ساخت شده‌ و در نهایت 18 تیم در این نمایشگاه حضور یافتند.
مرحله پایانی مسابقه، هفته اول تیرماه در فرودگاه كلاله برگزار خواهد شد و تیم ها با پهپادهای خود با انجام ماموریت های تعریف شده در زمینه جنگلبانی و امداد و نجات رقابت خواهند كرد.
علمی**1023**1834
تنظیم: ابوالقاسم تیموری ** انتشار: ناهید شفیعی
۰ نفر