۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82495709
T T
۰ نفر
دعوت از 50 قطعه ساز برتر ایرانی برای حضور در همایش بین المللی رنو

تهران- ایرنا- گروه خودروسازی رنو از 50 قطعه ساز برتر ایرانی برای حضور در همایش بین المللی قطعه سازان رنو-نیسان كه قرار است هفته آینده در الجزایر برگزار شود دعوت كرده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شركت رنو، این همایش فرصتی طلایی برای قطعه سازان ایرانی برای امكان سنجی صادرات و مذاكره با قطعه سازان جهانی رنو-نیسان برای سرمایه گذاری مشترك است.
در این همایش كه با حضور بیش از یك هزار تامین كننده داخلی و خارجی از منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند، در شهر صنعتی اوران الجزایر برگزار می شود، وزیر صنایع الجزایر و همچنین مدیران ارشد واحد خرید رنو-نیسان نیز حضور دارند.
اریك لگراند، معاون خرید رنو در ایران در این باره گفت: قطعه سازان ایرانی نسبت به سایر كشورها تجربه بیشتری در تولید قطعات پلتفرم ایكس 90 دارند و از این فرصت می توانند برای امكان سنجی صادرات استفاده كنند. این همایش همچنین می تواند باب همكاری تامین كنندگان ایرانی با قطعه سازان بین المللی را برای تولید قطعات پلتفرمهای دیگر باز كند.
برگزاری این همایش، در راستای استراتژی جهانی رنو برای توانمندسازی تامین كنندگان است. سال گذشته نیز رنو با برگزاری همایش مشابهی در مركز توسعه و تحقیقات خود در پاریس، فرصت آشنایی و مذاكره قطعه سازان ایرانی با تامین كنندگان جهانی را فراهم كرده بود.
دعوتنامه رسمی این همایش برای حدود 50 گروه قطعه سازی برتر ایرانی از جمله شركتهای كروز، عظام و جمع ساز ارسال شده و علاقمندان می توانند با استفاده از لینك ثبت نام برای شركت در این همایش اعلام حضور كنند.
به گزارش ایرنا، با گذشت یك سال از اجرای برجام، فعالیت های اقتصادی كشور در برخی زمینه ها از جمله صادرات نفت، خرید هواپیمای نو و همكاری های خودرویی با خارجی ها پیشرفت خوبی داشته است.
در این مدت، برخی خودروسازان داخلی مذاكرات خود با همكاران خارجی را كلید زدند؛ برخی به مرحله امضای تفاهمنامه و قرارداد رسیدند؛ حتی برخی شركت ها به تفاهم تولید خودروی مشترك دست یافتند.
در این شرایط رنو آستین ها را بالا زد و برای عقب نماندن از رقیب دیرینه خود یعنی پژو، مذاكره با خودروسازان ایرانی را آغاز كرد.
همكاری رنو در ایران پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ سابقه رنو در ایران به همكاری با هر دو خودروساز بزرگ ایران برمی گردد؛ زمانی كه سكوی خودروی ال 90 (پلتفرم) برای تولید در اختیار هر دو شركت سایپا و ایران خودرو قرار گرفت.
این شركت از طرفی با پارس خودرو (شركت زیرمجموعه سایپا) از گذشته همكاری داشته و علاوه بر تولید خودروهای مگان، اكنون پارس تندر، كولیوس و ساندرو را در تولید مشترك خود دارند و از طرفی چند محصول خود از جمله تندر 90 و تندر پیكاپ را با ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می كند.
مدیران عامل هر دو خودروسازی بزرگ ایران، در آن زمان خود را شریك قدیمی رنو و محق برای ادامه همكاری می دانستند؛ این روند ادامه یافت اما رنو با هیچ كدام از دو شركت قرارداد امضا نكرد و سرانجام امضای قرارداد با شركت ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) را پذیرفت.
دور جدید همكاری های خودرویی ایران و فرانسه با امضای توافق نامه ایدرو و رنودر دومین روز از نمایشگاه خودرو پاریس، بین «منصور معظمی» رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و «تیری بلوره» قائم مقام مدیر عامل رنو و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و «كارلوس گون» مدیرعامل رنو آغاز شد.
البته رنو علاوه بر اینكه در دوران تحریم مانند رقیبش پژو، ایران را ترك نكرد، و محصولاتی دیگری همچون تندر 90، پارس تندر و ساندرو هاچ بك و استپ وی را به بازار ایران آورد.
دور تازه همكاری خودرویی رنو در ایران، یك مركز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یك كارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال را شامل می شود.
براساس توافقنامه رنو و ایدرو، دو خودرو «سیمبل و داستر جدید» نخستین تولیدات این همكاری خواهد بود كه از سال 2018 آغاز خواهد شد.
براساس این توافقنامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراكز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت و همچنین همكاری های كنونی رنو با 2 شریك خود سایپا و ایران خودرو در قالب «همكاری مشترك رنوپارس» ادامه خواهد داشت.
اقتصام**9189*1579* خبرنگار: اسماعیل داودی*انتشار : مرضیه فاتحی
۰ نفر