۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۲۹
کد خبر: 82488893
T T
۰ نفر
تكذیب خبر تعطیلی داروگر/ كارخانه در حال بهسازی و نوسازی تجهیزات است

تهران- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تكذیب خبر تعطیلی كارخانه تولیدی داروگر گفت: این كارخانه روال عادی تولید خود را طی می كند و در فرصت تعطیلی های فروردین ماه برنامه بهسازی و نوسازی خود را دنبال كرده است.

به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته اخباری درباره تعطیلی كارخانه داروگر در شبكه های اجتماعی منتشر شد و حتی برخی رسانه ها در گفت و گو با افرادی كه مدعی كار در این كارخانه بودند، نوشتند كارگران به مرخصی اجباری فرستاده شده اند و داروگر تعطیل است.
در برخی كانال های تلگرامی نیز تصاویری از ساختمان دفتر مركزی داروگر در تهران منتشر شد كه گویا در ساعت پایان كار اداری این ساختمان تهیه شده بود.
امروز (دوشنبه) پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نوشت: این رسانه ها می خواهند به افكار عمومی القا كنند كه داروگر با قدمتی چند ده ساله به دلیل مشكلات تولید تعطیل شده و كارگرانش بیكار شده اند و به قول این رسانه ها، سونامی تعطیلی كارخانه ها در كشور ادامه دارد!
در همین زمینه، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران گفت: داروگر برند بزرگ و معتبری است و هیچ مشكلی در عرصه تولید ندارد.
«محمدرضا مس فروش» افزود: پس از انتشار این خبر با وجود اینكه از نزدیك به همه مسائل كارخانه های استان اشراف داریم باز برای اطمینان، بررسی های كاملی درباره كارخانه تولیدی داروگر انجام شد؛ زیرا وظیفه قانونی ما حمایت از تولید و اشتغال در كشور است.
وی اضافه كرد: كارخانه بزرگ داروگر یكی از بهترین واحدهای تولیدی فعال كشور به شمار می رود كه در سال گذشته افزایش تولید داشته است و به هیچ عنوان تعدیل، كاهش یا اخراج نیرو ندارد.
به گفته این مسوول، داروگر روال عادی تولید خود را طی می كند و در فرصت تعطیلی های فروردین ماه برنامه بهسازی و نوسازی خود را سپری كرده تا بتواند با توان بیشتری در چرخه تولید محصولات مطلوب گام بردارد.
مدیرعامل مجتمع تولیدی داروگر نیز گفت: هدف از انتشار این خبرها ایجاد فضای یاس و تردید در جامعه و مغایر با فرامین رهبر معظم انقلاب در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» است.
بیژن اسماعیلی اضافه كرد: رفتار صحیح آن بود كه رسانه ها پیش از انتشار این خبر، درستی آن را از مدیران جویا می شدند.
وی افزود: این گونه برخوردهای رسانه ای با توجه به سختی ها و تنگناهای بخش تولید، اندك رمق باقیمانده در كالبد صنعت را نیز از بین می برد.
مدیرعامل هلدینگ داروگر ادامه داد: انتشار این خبر نه فقط جنبه حمایتی از كارگر را ندارد كه سبب بی اعتمادی عمومی در سرمایه گذاری صنعتی شده و مشكلات را بیشتر می كند.
وی پرسید: چگونه ممكن است مجموعه ای كه 60 درصد بازار شوینده، آرایشی و بهداشتی را تامین می كند تعطیل شود؟
اسماعیلی بهسازی و نوسازی تجهیزات (اورهال) را نیاز سالیانه همه كارخانه های صنعتی دانست و افزود: آیا ممكن است خط تولید پودر لباسشویی ما با تولید روزانه هزارها تن یا دستگاه شاپوی تخم مرغی ما با تولید روزانه بیش از یكصد تن، به تعمیر سالیانه نیازی نداشته باشد؟
اسماعیلی تاكید كرد «در تلاشیم با كاهش تعطیلی ها و افزایش بهره گیری از فرصت ها تولید را از سر گرفته و پرتوان تر از پیش در چرخه تولید فعالیت كنیم».

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2078*1961* تنظیم: محمدمهدی بهرامی* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر