۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82488576
T T
۰ نفر
دو مقام پنجمي حاصل تلاش تيم كشتي كرمانشاه در جام دانكلوف بلغارستان

كرمانشاه- ايرنا- تيم كشتي استان كرمانشاه كه به نمايندگي از كشورمان در مسابقات بين المللي جام دانكلوف بلغارستان شركت كرده بود كشتي گيران اين تيم در پايان رقابت ها تنها به كسب دو مقام پنجمي بسنده كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام دانكلوف روزهاي 19 و 20 فروردين ماه در شهر روسه بلغارستان با حضور 24 تيم از 19 كشور جهان برگزار شد.
در روز دوم اين رقابت ها و در وزن 61 كيلوگرم بهزاد بهروزي راد مقابل جمار اوتار سلطانوف قهرمان المپيك شكست خورد اما با توجه به راهيابي اين كشتي گير به ديدار فينال بهروزي راد با پيروزي در ديدارهاي شانس مجدد راهي ديدار رده بندي شد و با شكست مقابل حريف خود در اين ديدار به عنوان پنجم رسيد.
در وزن 86 كيلوگرم مسعود حيدريان و ارشك محبي با شكست مقابل كشتي گيران قزاقستاني از دور رقابت ها كنار رفتند.
در وزن 125 كيلوگرم سيد يونس جعفري حريف هندي را از پيش رو برداشت اما در دور بعد مقابل حريف خود مغلوب شد و راهي ديدار شانس مجدد شد، جعفري با پيروزي در اين مرحله به ديدار رده بندي راه يافت كه با شكست در برابر حريف خود به عنوان پنجم بسنده كرد.
در روز نخست اين رقابت ها نيز در وزن 57 كيلوگرم، خيراله قهرماني در كشتي مقابل حريف مغولستاني شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن 74 كيلوگرم، رضا افضلي در كشتي مقابل حريف تركمنستاني دچار مصدوميت شد و به مبارزه ادامه نداد.
در وزن 97 كيلوگرم نيز روزبه محبي مقابل حريفي از كشور روسيه شكست خورد و با توجه به حضور نيافتن اين حريف در ديدار فينال، از مسابقات حذف شد.

** سطح مسابقات امسال بلغارستان با سال گذشته قابل مقايسه نبود
رئيس هيات كشتي استان كرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به ارزيابي عملكرد تيم منتخب استان در رقابت هاي بين المللي جام دانكلوف بلغارستان پرداخت و گفت: سطح كيفي رقابت هاي امسال به هيچ وجه با سال گذشته قابل مقايسه نيست.
محمدحسين محبي با بيان اينكه در رقابت هاي امسال جام دانكلوف بلغارستان شاهد حضور قهرمان المپيك 2016 ريو در وزن 61 كيلوگرم بوديم، گفت: اكثر كشورهاي مدعي با كشتي گيران بسيار خوبي در رقابت ها حضور پيدا كرده بودند.
وي گفت: روسيه، بلغارستان و تركيه با كشتي گيران بسيار خوبي در اين رقابت ها حضور يافتند و سطح مسابقات بسيار بالا بود از سوي ديگر تيم كشتي كرمانشاه اكثر نفرات آن ها را كشتي گيراني جوان و كم تجربه تشكيل مي داد.
رئيس هيات كشتي كرمانشاه خاطرنشان كرد: با اين حال كشتي گيران ما اغلب در مقابل حريفاني نتيجه را واگذار كردند كه روي يكي از سكوهاي قهرماني ايستادند كه نمونه هاي آن بهروزي راد در 61 كيلو، محبي در 97 كيلو و جعفري در 125 كيلوگرم بود.
محبي خاطرنشان كرد: هرچند بايد اين را هم گفت كه در مجموع انتظار بيشتري از كشتي گيران خودمان داشتيم ولي اگر سطح مسابقات هماندد سال قبل بود مطمئنا بچه ها با كسب سه تا چهار مدال به كشور بازمي گشتند.
وي در پايان ضمن قدرداني از فدراسيون كشتي به خاطر اعتماد به تيم كرمانشاه براي اعزام به مسابقات جام دانكلوف بلغارستان، گفت: حضور در چنين رقابت هايي باعث افزايش روحيه كشتي گيران كرمانشاهي و بيشتر كردن تجربه آن ها مي شود و به طور قطع اين تجربه در آينده به دردشان مي خورد.
هدايت تيم كشتي آزاد كرمانشاه در رقابت هاي جام دانكلوف بلغارستان بر عهده يزدان فرضايي و فرزاد غيبي قرار داشت.
گزارش رويدادهاي خبري به همراه گزارش تصويري آن ها و اخبار متنوع ديگر، هر روز بر روي سايت ايرنا استان كرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و كانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها