۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۰۵
کد خبر: 82487580
T T
۰ نفر

فرانسه نوه بنیانگذار اخوان المسلین را اخراج كرد

۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۰۵
کد خبر: 82487580
فرانسه نوه بنیانگذار اخوان المسلین را اخراج كرد

تهران- ایرنا- وزارت كشور فرانسه از اخراج 'هانی رمضان' نوه بنیانگذار اخوان المسلیمن مصر به اتهام 'تهدید جدی علیه نظم عمومی' خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، 'هانی رمضان' برادر 'طارق رمضان' و نوه 'حسن البنا' بنیانگذار اخوان المسلمین مصر روز گذشته (شنبه) در شهر كولمار واقع در شرق فرانسه زمانی كه در نشستی در حال سخنرانی بود، بازداشت شد. وی بعد از چند ساعت بازداشت موقت، با همراهی پلیس محافظ به مرز فرانسه- سوئیس منتقل و از خاك فرانسه اخراج شد.
وزارت كشور فرانسه با صدور بیانیه ای در این باره تاكید كرد كه تلاش مقامات این وزارتخانه و پلیس فرانسه برای مبارزه بی امان با افراط گرایی همچنان ادامه خواهد یافت.
وزارت كشور فرانسه در ماه های اخیر به اتهام تلاش هانی رمضان برای برهم زدن نظم عمومی كشور، چندین نشست عمومی وی را بر هم زده بود.
در بیانیه وزارت كشور فرانسه آمده است: این روحانی سوئیسی مصری‌تبار به دلیل اظهارات قبلی اش از فرانسه اخراج شد. سخنان وی تهدیدی جدی علیه نظم عمومی در نظر گرفته می‌شود و به همین علت وزیر كشور فرانسه دستور اخراج وی از فرانسه و انتقال او به سوئیس را صادر كرد.
نوه بنیانگذار اخوان المسلمین مصر سپتامبر 2002 با دفاع از اجرای قوانین شریعت و سنگسار زنان زناكار در مقاله ای در روزنامه لوموند، جنجال به پا كرده بود.
فرانسه از ژانویه 2015 پس از یك سری حملات افراطگرایان در سطح بالای امنیتی به سر می‌برد.
اروپام**9041**1908
مترجم: منوچهر جعفری** ناشر : افشار دارابی

سرخط اخبار جهان