۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82485770
T T
۰ نفر

مازندران میزبان مسابقات بین المللی و آسیایی تكواندو

۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82485770
مازندران میزبان مسابقات بین المللی و آسیایی تكواندو

ساری - ایرنا - هفتمین دوره مسابقات تكواندو جام باشگاههای آسیا و بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی تكواندو جام فجر در دهه سوم ماه فروردین در ساری برگزار می شود.

رئیس هیات تكواندو مازندران روز شنبه با اعلام آمادگی استان برای میزبانی از این مسابقات ، به خبرنگار ایرنا گفت : هفتمین دوره مسابقات تكواندو جام باشگاههای آسیا از روز پنجشنبه 24 فروردین‌ در ساری آغاز می شود و به مدت 2 روز ادامه می یابد.
فیض الله نفجم افزود : در این دوره تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی ،‌ شهرداری ورامین و شهدای مدافع حرم ساری و تیم های خارجی از كشور عمان ، پاكستان ، افغانستان و عراق حضور دارند.
وی ادامه داد : تیم های شركت كننده در 5 وزن 54-، 63-، 72-، 82- و 82+ با هم رقابت می كنند.
نفجم گفت كه بر اساس برنامه اعلامی از سوی كمیته مسابقات ،‌ روز چهارشنبه 23 فروردین ‌ماه ورود، ثبت نام، جلسه داوران، قرعه كشی و وزن‌كشی همه وزن ها انجام خواهد شد و پیكارها هم از روز پنجشنبه 24 فروردین در سالن ورزشی سیدرسول حسینی ساری آغاز می‌شود.
در ششمین دوره این مسابقات تیم شهرداری ورامین با كسب 5 مدال طلا، 3 نقره و 50 امتیاز قهرمان شده بود و تیم قزاقستان و تیم النصر امارات هم به ترتیب مقام دوم و سوم را كسب كرده بودند.
** حضور 22 تیم اروپایی و آسیایی در جام فجر
رئیس هیات تكواندو مازندران همچنین با اشاره به اینكه بعد از پایان مسابقات تكواندو جام باشگاههای آسیا ، ساری برای نخستین بار مسابقات بین المللی جام فجر را میزبانی می كند ، گفت : بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی تكواندوی جام فجر در بخش مردان و هفتمین دوره این مسابقات در بخش زنان از 27 فروردین ماه به مدت دو روز در سالن سید رسول حسینی شهر ساری برگزار می‌شود.
وی اضافه كرد : برای حضور در این مسابقات تاكنون 22 تیم از كشورهای عراق (3 تیم)، هند (2 تیم)، روسیه (2 تیم)، تركمنستان، یونان، ‌ارمنستان، آذربایجان، پاكستان، افغانستان، عمان، لوگزامبورگ، بلژیك، بلاروس، اوكراین، تاجیكستان، تركیه، بلغارستان و افغانستان اعلام آمادگی كرده اند.
نفجم گفت : رقابت های بین المللی جام فجر در هشت وزن قانونی برگزار می شود.
در دوره گذشته مسابقات بین المللی تكواندوی جام فجر كه با حضور كشورهای ایران، ارمنستان، برزیل، هند، عراق، لیبی، روسیه، آذربایجان، سنگال، تركیه و افغانستان و در 4 وزن المپیكی برگزار شد، تیم ایران با 3 مدال طلا، 2 نقره، 4 برنز و 42 امتیاز قهرمان شد و تیم های افغانستان و روسیه در رده های دوم وسوم قرار گرفتند.
در بخش تیمی این رقابت‌ها نیز، تیم شهدای ساری (ایران) با كسب 2 مدال طلا، یك نقره و یك برنز و 34 امتیاز قهرمان شد، تیم شهرداری و شورای شهر كرج (ایران) با یك طلا، یك نقره و 2 برنز و 26 امتیاز بر سكوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم افغانستان الف با یك مدال نقره و یك برنز و 12 امتیاز عنوان سوم را به دست آورد.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
۰ نفر