۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴
کد خبر: 82485638
T T
۰ نفر
افزایش بهای نفت به دلیل خبر حمله موشكی آمریكا به سوریه

تهران-ایرنا- پایگاه خبری اویل پرایس آمریكا در تحلیلی به قلم «تام كول» تحلیلگر و معاون سردبیر اقتصادی این پایگاه خبری نوشت، پس از حمله موشكی آمریكا به سوریه در حالی كه خطر مستقیمی عرضه نفت را تهدید نمی كند، اما معامله گران بسیار تحریك پذیر و نگران هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از اویل پرایس، بهای نفت های خام برنت دریای شمال و وست تگزاس اینترمدیت آمریكا به دلیل خبر حمله موشكی آمریكا به سوریه دیروز (جمعه) به بالاترین سطح در یك ماه اخیر رسید.
آمریكا در پاسخ به ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی، اواخر وقت پنج شنبه گذشته اقدام به حمله موشكی به پایگاه هوایی سوریه كرد.
این حملات به رغم اظهارنظرهای هفته گذشته دولت «دونالد ترامپ» در این باره كه حذف «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه یك اولویت نیست، انجام شد.
با وجود بدتر شدن رابطه آمریكا و روسیه، «ركس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریكا برای ملاقات با همتای روسی خود در هفته آینده میلادی برنامه ریزی كرده است.
سوریه نفت كمی تولید می كند كه بخشی از آن نیز در كنترل داعش است. با این حال به دلیل نزدیكی این كشور به عراق، افزایش تنش های نظامی می تواند با افزایش ریسك ژئوپلیتیكی ، موجب افزایش قیمت های نفت شود.
اگر حملات هوایی آمریكا محدود باشد، قیمت های نفت چندان تحت تاثیر قرار نمی گیرند اما در غیر این صورت تغییرات محسوس خواهند بود.
به گزارش ایرنا، منابع خبری غربی و عربی صبح دیروز (جمعه) گزارش كردند كه ناوهای آمریكا، مستقر در دریای مدیترانه با دهها فروند موشك به پایگاه هوایی «الشعیرات» نزدیك استان حمص سوریه حمله كردند.
قیمت نفت خام برنت دریای شمال در معاملات آتی بازار لندن در پایان معاملات دیروز (جمعه) 35 سنت نسبت به روز پیش از آن بالا رفت و به 55 دلار و 24 سنت در هر بشكه رسید. بهای نفت برنت دیروز در این بازار به 56 دلار و هشت سنت رسید كه بیشترین قیمت از هفتم مارس (17 اسفند) بود. قیمت نفت برنت در هفته جاری میلادی 4.4 درصد بالا رفت.
بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریكا نیز در پایان معاملات دیروز بازار نایمكس این كشور 54 سنت نسبت به روز پیش از آن افزایش یافت و به 52 دلار و 24 سنت رسید. نفت دیروز در این بازار، قیمت 52 دلار و 94 سنت در هر بشكه را نیز تجربه كرد كه بیشترین قیمت در یك ماه گذشته بود. قیمت هفتگی نفت خام آمریكا نیز این هفته بیش از سه درصد بالا رفت.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1063*1579*مترجم:رفعت كرمی مهر**انتشار:مرضیه فاتحی
۰ نفر