۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۳۰
کد خبر: 82483529
T T
۰ نفر
احمدي نژاد: درصورت رد صلاحيت بقايي در انتخابات راهكارهايي دارم

تهران-ايرنا- رييس جمهوري سابق با بيان اينكه از حميد بقايي در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري حمايت مي كنم، گفت: دليلي براي رد صلاحيت وي وجود ندارد اما اگر رد صلاحيت شود راهكارهايي براي اين موضوع دارم كه فعلا آن را بيان نمي كنم.

به گزاراش خبرنگار سياسي ايرنا، محمود احمدي نژاد روز چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي افزود: برنامه اي براي نامزد شدن در انتخابات رياست جمهوري ندارم و از بقايي به عنوان نامزد اصلح حمايت مي كنم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا به نظر او بقايي راي دارد؟ اظهارداشت:' آيا اين سوال درستي است؟ تصميم گيري با ملت است، البته من فكر مي ‌كنم راي بالايي در انتظار آقاي بقايي باشد.'
رييس دولت نهم و دهم همچنين در خصوص توافق هسته اي جمهوري اسلامي ايران با گروه 1+5 گفت: توافق يك سند حقوقي است كه نهادهاي مختلف آن را تاييد و رهبر معظم انقلاب پايبندي شان را به آن اعلام كردند. مشكل اطلاعاتي است كه درباره آن به مردم داده‌اند، هر دو طرف اطلاع‌ رساني درستي درباره آن نداشتند و ادعاهايي درباره نتايج اين سند بيان كردند كه واقعيت نداشت.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا با وجود اينكه در ديوان محاسبات 12 هزار ميليارد تومان تخلف براي وي ثبت شده و بالا بودن تورم در زمان دولت وي، مردم مجددا اقبالي به او نشان مي دهند، گفت: بالاترين تورم سال 91 بوده است كه سه جهش خارج از اراده دولت در قيمت ارز اتفاق افتاد و كمك خارجي ها و داخلي ها در آن مشهود بود.
احمدي نژاد افزود: در آن سال كه بيشترين فشارها بود، حتي كساني كه مامور بودند بازار ارز را كنترل كنند، خودشان سكه و دلار مي خريدند. برخي نهادها در تهران 500 هزار سكه مي خريدند تا بازار ارز را همانطور ملتهب نگه دارند و بعدا به جاي اينكه به پيمانكارانشان پول دهند، سكه و ارز مي دادند و همه اين موضوعات مستند است.
وي ادامه داد: تورم در بالاترين نقطه 30.5 درصد بود و تورم ۴۸ درصد درست نيست، ادعاهايي كه در مورد دولت قبل مطرح كردند كنتور هم ندارد، ما هم پاسخ نداديم چون برخورد را قبول نداريم.
رييس دولت نهم و دهم گفت: آيا شما تهمت هايي كه مي زنيد، اثبات كرده ايد؟ نكند با خودتان فكر مي كنيد كه اگر اين شكايات را به قوه قضاييه ببريد، طرف ما را مي گيرد؟ معلوم است كه شكايتي عليه ما شود، قوه قضاييه حتما طرف ما را نمي گيرد. نمونه اش هم در همين جلسه پيش روي من نشسته است.
احمدي نژاد افزود: آقاي بقايي هفت ماه و نيم زندان بود كه پنج ماه در يك اتاق كوچك در انفرادي وزارت اطلاعات نگهداري شد و نور و آفتاب را نديد اما چه چيزي به دست آورد؟ بزرگترين تهمت هاي تاريخ را به ما زدند و كساني را مامور كردند كه تمام اسناد هشت ساله دولت ما را زير رو كردند و نهايتا به اين رسيدند كه هيچ چيز پيدا نمي كنند و خودشان هم عصباني شده بودند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: نمي خواهم بگويم چه كسي فرمان حمله و ايجاد بحران را در دولت دهم داد،همان كسي كه مرد، البته رژيم صهيونيستي را مي گويم كه اين رژيم صهيونيستي فرمان حمله را داد و در ايران هم كسي آن را در سال 1388 فرماندهي كرد.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا ممكن است در راستاي انقلابي گري در انتخابات سال آينده با اصولگرايان ائتلاف كنيد؟ اظهارداشت: فكر نمي كنم هدف بقايي از حضور در انتخابات، صرفا رسيدن به كرسي رياست جمهوري باشد، ما بايد تلاش كنيم جامعه را اصلاح كنيم، هدف ائتلاف رسيدن به قدرت است كه ما ائتلاف را به رسميت نمي‌ شناسيم.
وي ادامه داد: اصل اصلاحات را قبول داريم اما فكر نمي ‌كنيم وجه اشتراك ما بيشتر از ديگري باشد، اين مردم هستند كه بايد انتخاب كنند، تلاش نمي‌ كنيم دايره انتخاب را محدود كنيم.
رييس دولت نهم و دهم در پاسخ به اين سوال مبني بر اينكه چرا در دولت خود از متهمان جنايت كهريزك دفاع كرديد؟ گفت: به نظرم شما مواضع من را دنبال نمي ‌كنيد، در ماه رمضان ۸۸ به موضوع كهريزك پرداختم و گفتم آن جنايت و فساد است و بايد به آن رسيدگي شود اما موضوع كهريزك چه ربطي به دولت دارد؟ ناجا و سازمان زندان‌ها زير نظر دولت است؟ وقتي سعيد مرتضوي مسوول تامين اجتماعي شد، اين مسايل مطرح نشده بود و تا الان در اين باره محكوم نشده است.
احمدي نژاد افزود: بحث مطرح من در مجلس اين بود كه قوه مقننه در امور قوه مجريه دخالت مي‌ كند و اختياراتش را محدود كرده است.
رييس دولت نهم و دهم در پاسخ به انتقاد خبرنگار روزنامه نوآوران در ارتباط با حضور عده اي كه جزو اصحاب رسانه نبودند و در ميان سخنراني احمدي نژاد كف مي زدند و او را تشويق كردند، گفت:‌ ما همه بايد به هم احترام بگذاريم، چرا مي گوييد در نشست هاي خبري كسي براي كسي كف نمي زند؟ ما در نيويورك سخنراني مي كرديم و كف مي زدند.
احمدي نژاد افزود: 'در حال حاضر جمع شده ايم تا به تفاهم برسيم و براي دعوا نيامده ايم، من كسي بودم كه بيشترين مواجهه را در دنيا با رسانه ها داشتم و هيچ دو نفري را در دنيا پيدا نمي كنيد كه مثل هم باشند به جز من، بقايي و مشايي.'
وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا معترضان سال 88 را خس و خاشاك خوانديد؟ گفت: من نگفتم مردم خس و خاشاك هستند، من گفتم كساني كه خيابان‌ ها را بهم ريختند و مغازه ها را آتش ‌زدند و مردم را آزار دادند، خس و خاشاك هستند.
خبرنگار خبرگزاري آنا در بخشي از اين نشست خبري از احمدي نژاد انتقاد كرد و گفت بهترين دوران جواني ام در دوران رياست جمهوري شما بود كه سياه شد كه احمدي نژاد پاسخ داد: شجاعت شما ستودني است اما من به ياد ندارم در دوران من، شما مشكلي داشتيد، پيامي هم به من نداديد، در حال حاضر اگر مشكلي داريد، با تمام توان حاضرم آن را حل كنم.
رييس دولت هاي نهم و دهم در ادامه در پاسخ به سوالي درباره علت تناقض گويي هايش در زمان هاي مختلف گفت: من تنها كسي هستم كه هيچ كس نمي تواند از من تناقضي را پيدا كند.
شبد*9254*9122*خبرنگار: سجاد خسروانيان* انتشار دهنده: مهدي نعمتي

سرخط اخبار سیاست