۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82465509
T T
۰ نفر
توافق ایران و تركمنستان برای لایروبی رودخانه مرزی اترك

گنبدكاووس - ایرنا - مرزبان جمهوری اسلامی ایران در منطقه اترك از توافق با طرف تركمنی برای انجام عملیات مشترك لایروبی رودخانه مرزی اترك در محدوده استان گلستان خبر داد.

سرهنگ علی احمدزاده فرمانده هنگ مرزی اترك استان گلستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این توافق در دیدار روز گذشته با مرزبان جمهوری تركمنستان در منطقه اترك كه درخاك ایران برگزار شد، با امضای صورتجلسه ای در این باره حاصل شد.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبات صورتجلسه امضا شده كه با حضور كارشناسان فنی ( افسران ژئودز) و امور آب انجام شد، طرفین توافق كردند كه اتصال، اندازه گیری و تعیین موقعیت شبكه ژئودزی مرزی مشترك و انجام عملیات نقشه برداری مشترك در چهار مرحله و در هر مرحله نقشه برداری 10 كیلومتر از رودخانه مرزی اترك در مدت 10 روز انجام شود.
به گفته مرزبان جمهوری اسلامی ایران در منطقه اترك، عملیات نقشه برداری از 15 فروردین 96 آغاز و پس از پایان هر مرحله، عملیات لایروبی مشترك با نظارت كارشناسان فنی انجام می شود.
سرهنگ احمدزاده یادآور شد: در این نشست طرف ایرانی با درخواست طرف تركمن مبنی بر جمع آوری موقتی رسوبات بستر رودخانه اترك در سمت تركمنستان به صورت سطحی در محدوده مشخص، مشروط به تغییر نكردن بستر رودخانه موافقت كرد.
هنگ مرزی اترك در استان گلستان مسئولیت حراست از مرزهای خاكی جمهوی اسلامی ایران با تركمنستان به طول 348 كیلومتر را در محدوده شهرستان های گمیشان، آق قلا، گنبدكاووس و مراوه تپه كه بخش هایی از آن را رودخانه مرزی اترك تشكیل می دهد، بر عهده دارد و مرزبانی درجه یك محسوب می شود.
1860
انتشار دهنده : تاج محمد شیری
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد