۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82460184
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: واریز30 درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی گامی مهم است

كرج - ایرنا - نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد كه 30 درصد از درآمدهای نفتی به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود كه این گامی مهم است.

به گزارش ایرنا، محمود بهمنی در شورای اداری استان البرز كه پیش از ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینكه در خصوص بودجه بر اساس درآمدها هزینه برآورد می شود، افزود: نفت بشكه ای 55 دلار تخمین زده شده و میانگین تحقق 50 تا 55 در سال 96 است.
بهمنی گفت: نفت ثروت و دارایی كشور است و نباید مورد مصرف در بودجه باشد بنابراین باید از درآمدهای نفتی فاصله بگیریم و هزینه ها از درآمدهای دیگری باشد.
این نماینده مجلس افزود: اختصاص اعتبار برای آموزش پرورش جزو هزینه ها نیست، بلكه سرمایه گذاری محسوب می شود كه باید این روند اصلاح شود.
وی اضافه كرد: بر اساس مصوبات برنامه ششم توسعه حقوق ها تا 2 میلیون تومان افزایش پیدا كرد كه از این طریق درصدد كاهش فاصله شكاف طبقاتی هستیم.
بهمنی گفت: برای كاهش شكاف طبقاتی 20 درصد به حقوق افراد تحت پوشش بهزیستی و كمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اضافه شد.
نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد عنوان كرد: برای آموزش و پرورش تصمیمات خوبی گرفته شد و حقوق و مزایای كاركنان آن با بازنشستگان كشوری و لشكری همسان شد.
وی افزود: در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است و بر این باور هستیم در سال های گذشته به استان ظلم شده به این دلیل كه در بودجه های مصوب آنچه كه سهم استان بوده هزینه نشده است.
بهمنی خاطر نشان كرد: در یك سال گذشته مجوز انتقال آب طالقان دریافت شد و تمامی مسئولان در این زمینه اهتمام جدی داشتند، همچنین برای جاده طالقان نیز پس از 11 سال تامین بودجه صورت گرفت.
وی گفت: برای گازرسانی به طالقان بودجه تامین شد كه در 6 ماهه اول سال آینده اقدامات لازم در این رابطه انجام می شود.
1535/6155خبرنگار:حكیمه كشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
۰ نفر