۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82450577
T T
۰ نفر
مقام آذری:بیش از900 شهروند جمهوری آذربایجان در درگیریهای سوریه و عراق شركت داشتند

باكو – ایرنا – رییس سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان گفت كه بیش از 900 شهروند آذربایجانی در كنار گروههای تروریستی در درگیری های در سوریه و عراق مشاركت داشتند .

به گزارش ایرنا ، مدد قلی اف روز جمعه در كنفرانس ' نقش جوانان در مقابله با تروریسم و افراط گرایی' افزود: اكثریت این 900 شهروند آذربایجانی در گیری های نظامی در سوریه و عر اق كشته شدند .
قلی اف توضیح داد:در سالهای اخیر 84 نفر از شهرندان جمهوری آذربایجان به خاطر فعالیت های تروریستی در سوریه و عراق بازداشت و محاكمه و 54 تن دیگر نیز سلب تابعیت جمهوری آذربایجان شدند.
وی تروریسم و افراطگرایی را تهدید جدی برای امنیت در جهان خواند و گفت: جمهوری آذربایجان مبارزه با تروریسم و افراطگرایی را مهم می داند و سهم خود را در این زمینه ادا می كند .
رییس سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان ادامه داد: رویدادهای جاری در نزدیكی این كشور از جمله در خاور میانه و آسیای مركزی جهان را با خطرات تروریسم و افرا طگرایی روبرو كرده است و در حال حاضر داعش و سایر گروههای تروریستی تهدیدی برای امنیت برخی كشورها ایجاد می كنند .
همچنین سواد محمود اف یكی از مقام های سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان نیز در این كنفرانس افزود: در شش ماه اخیر 9 عنصر افراطی در جریان عملیات ویژه این نهاد امنیتی در شهرهای باكو ، سومقایت و قوسار این كشور كشته و چهار نفر دیگر نیز بازداشت شده اند .
وی افزود: تعدادی از شهروندان جمهوری آذربایجان از سال 2012 میلادی به بهانه كسب كار راهی تركیه شده و از آنجا بطور غیر قانونی وارد خاك سوریه شده و به گروههای تروریستی پیوستند .
محمود اف ادامه داد: اكثریت این افراد در سوریه و عراق به عضویت گروه تروریستی داعش در آمدند .
خاورم ** 337**1010
انتشار دهنده:حسن معظمی

سرخط اخبار جهان