۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82450555
T T
۰ نفر
ماكرون برنامه سوسيال-ليبرال براي انتخابات رياست جمهوري فرانسه ارايه كرد

تهران- ايرنا- «امانوئل ماكرون» نامزد مستقل انتخابات رياست جمهوري فرانسه و يكي از سه شانس نخست كسب اين كرسي؛ برنامه «سوسيال-ليبرال» براي كارزار انتخاباتي خود را ارايه كرد.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، ماكرون كه پيشتر متهم به ارايه برنامه اي مبهم در كارزار انتخاباتي شده بود، كارت هاي خود را بر روي يك برنامه سوسيال-ليبرال با محوريت «آزادي» و «حفاظت» بنيان نهاد.
پايان دادن به شرايط بازنشستگي ويژه، «قانون بزرگ» اخلاقگرايي در زندگي اجتماعي و بهبود وضعيت اشتغال از شعارهاي انتخاباتي مطرح شده در اين برنامه به شمار مي رود.
وي كه با اقبال راي دهندگان فرانسوي مواجه شده و در نظرسنجي ها جايگاه خوبي كسب كرده، در يك نشست مطبوعاتي برنامه انتخاباتي خود را در قالب يك سند 30 صفحه اي رونمايي كرد.
بر اساس اين گزارش، ماكرون در نشست خبري ياد شده تاكيد كرد كه «من نامزد طبقات متوسط ​​و كارگر هستم».
اشاره وي به اتهام هاي مطرح شده از طرف رقيب انتخاباتي وي «مارين لوپن» نامزد حزب راست افراطي است كه وي را نامزد «نخبگان و جهاني شدن» معرفي كرده بود.
لوپن پيشتر مدعي شده بود كه ماكرون نامزد مورد نظر بانكداران است و از طبقه مرفه حمايت مي كند.
ماكرون وعده داده است كه در صورت پيروزي در انتخابات پيش روي رياست جمهوري فرانسه، نوسازي مدرسه، جامعه كار، مدرن كردن اقتصاد، امنيت، راهبردهاي بين المللي و اخلاق گرايي در زندگي اجتماعي را به عنوان اولويت هاي ششگانه خود دنبال كند.
سند ارائه شده ماكرون قرار است كه در هشت ميليون نسخه منتشر و رونمايي شود.
خبرگزاري فرانسه اعلام كرد: بر اساس نتايج نظرسنجي موسسه «ايفوب-فيدوسيال»، امانوئل ماكرون در دور نخست انتخابات فرانسه مي تواند 24 درصد آرا را از آن خود كند؛ آماري كه در مدت يك هفته 1.5 درصد رشد را نشان مي دهد.
اين در حالي است كه «مارين لوپن» نامزد حزب راست افراطي جبهه ملي در جايگاه نخست نظرسنجي ها قرار دارد و فاصله ماكرون از «فرانسوا فيون» جمهوريخواه در حال افزايش است.
پارلمان اروپا بتازگي مصونيت قضايي لوپن را به دليل انتشار تصاوير خشونت آميز گروه تروريستي داعش روي حساب كاربري توييتر لغو كرد؛ موضوعي كه مي تواند موجب واكنش افكار عمومي و تغيير در نتايج نظرسجي هاي جديدتر شود.
در طرف ديگر ماجرا، فرانسوا فيون كه پيشتر شانس نخست كسب كرسي رياست جمهوري فرانسه را داشت، با مطرح شدن اتهام هايي مبني بر ايجاد مشاغل ساختگي براي همسر و پسرانش در پارلمان فرانسه، به شدت با انتقاد جامعه و افكار عمومي مواجه شد و در نظرسنجي ها سقوط كرد.
رئيس جمهوري فرانسه هر پنج سال و با راي مستقيم مردم انتخاب مي شود و انتخابات پيش روي اين كشور بر پايه زمان بندي مشخص شده توسط وزارت كشور، در روزهاي 23 آوريل و 7 مه 2017 (سوم و هفدهم ارديبهشت 96) برگزار مي شود.
اروپام***2090** 1583
مترجم: سعيد زارع كندجاني * انتشار دهنده: محمدرضا عرفانيان
جهت اطلاع از آخرين اخبار جهان در كانال ايرنا بين الملل، به لينك زير مراجعه كنيد:
IRNAInternational@
https://telegram.me/joinchat/DSEp_0AtzWwBxLcJd5MPjg
۰ نفر

سرخط اخبار جهان