۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82450375
T T
۰ نفر
مردم كانادا طرفدار تحریم اسرائیل برای دفاع از حقوق فلسطینی ها هستند

تهران- ایرنا- یافته های تازه ترین نظرسنجی از مردم كانادا نشان می دهد، اكثر آنها تحریم رژیم صهیونیستی را اقدامی معقول و درست برای دفاع از حقوق فلسطینی ها می دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مردم نهاد 'كانادا برای عدالت و صلح خاورمیانه'، بر اساس نتایج این نظرسنجی كه بین 25 ژانویه تا 2 فوریه از مردم كانادا انجام شد، اكثریت قاطع مردم این كشور معتقدند، تحریم ها راهی معقول برای انزوای كشورهای ناقض حقوق بین الملل و حقوق بشر است.
اكثریت قاطع شركت كنندگان در این نظرسنجی همچنین ضمن موافقت با محكومیت شهرك سازی رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت سازمان ملل، اعمال تحریم علیه اسرائیل را اقدامی معقول دانستند.
اكثریت قاطع پرسش شوندگان در این نظرسنجی ضمن محكومیت نقض حقوق بین الملل از سوی اسرائیل، گفتند، درخواست فلسطین برای تحریم اسرایی ل، درخواستی منطقی است.
بیشتر كانادایی ها هم گفتند كه با تصمیم فوریه 2016 دولت برای محكوم كردن افراد و گروه های مروج درخواست فلسطینی ها برای تحریم اسرائیل مخالفند.
جنبش جهانی تحریم اسرائیل طی سال ‌های اخیر و به ویژه بعد از حملات 51 روزه اسرائیل به غزه، با فعالیت‌ های مداوم و آگاهی ‌بخش خود در كشورهای مختلف دنیا توانسته است بسیاری از مردم را از خرید كالاهای اسرائیلی منصرف و شركت‌ها و مؤسسات زیادی را وادار به قطع همكاری با رژیم صهیونیستی كند.
خاورم**1088
مترجم:صفا فقیه * انتشار دهنده: محمدرضا عرفانیان

سرخط اخبار جهان