۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۳۹
کد خبر: 82450222
T T
۰ نفر
السيسي: مصر  از ارتش سوريه براي آزاد سازي كشور حمايت مي كند

تهران – ايرنا – عبد الفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر روز پنجشنبه در ديدار با آنگلا مركل صدر اعظم آلمان كه براي ديدار با مقام هاي مصري به قاهره سفر كرده است، گفت: قاهره ضمن پايبندي به اصل عدم دخالت در امور داخلي سوريه از ارتش سوريه براي نابودي افراط گرايان و همچنين بازپس گيري اراضي اين كشورحمايت مي كند.

به گزارش شبكه خبري اسكاي نيوز، عبدالفتاح السيسي در كنفرانس خبري مشترك با صدر اعظم آلمان افزود: كشور هايي كه از تروريسم در منطقه حمايت مي كنند بايد از حمايت تروريست ها دست بردارند.
وي با تاكيد بر لزوم يكپارچگي اراضي سوري و تسريع در بازسازي اين كشور از كشورهاي حامي تروريسم خواست تا حمايت از تروريست ها را متوقف كنند.
آنگلا مركل صدر اعظم آلمان نيز گفت: بحران سوريه هرگز با راه حل نظامي پايان نمي يابد.
مركل تاكيد كرد كه آلمان از راه حل سياسي تحت نظارت سازمان ملل متحد براي پايان بخشيدن به بحران سوريه حمايت مي كند.
صدراعظم آلمان در سفر به مصر با عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري اين كشور همچنين در باره ترغيب قاهره به پيوستن به طرح مبارزه با مهاجرت هاي غير قانوني گفت و گو كرد.
به گزارش ايرنا و به نقل از روزنامه فاينشنال تايمز انتظار مي رود سامح شكري وزير خارجه مصر نيز براي گفت و گو درباره توافق نامه به منظور اعطاي مجوز به شهروندان مصري براي تسهيل در ورود و خروج به كشورهاي اتحاديه اروپا به بروكسل سفر كند.
از سوي ديگر سازمان عفو بين الملل از مركل خواسته درباره پرونده حقوق بشر نيز با عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر گفت و گو كند.
شبك**9365**1708**1917**مترجم: رضا ميرزائي*تنظيم: عليرضا ارشادي**انتشار دهنده: سيد محمد باقر نوربخش
۰ نفر