۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82449974
T T
۰ نفر
صدراعظم آلمان در سفر به قاهره با رئیس جمهوری مصر دیدار كرد

تهران - ایرنا - آنگلا مركل صدراعظم آلمان در سفر به مصر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این كشور دیدار و در باره ترغیب قاهره به پیوستن به طرح مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی گفت و گو كرد.

پایگاه خبری مصری بوابه الفجر روز پنجشنبه گزارش داد، مركل قرار است در سفر دو روزه به مصر با دیگر مقامات مصری نیز دیدار و گفت و گو كند.
ناظران سیاسی می گویند مركل در این سفر به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا امتیازهایی را به مصر پیشنهاد می دهد.
در همین حال روزنامه فاینشال تایمز نوشت: مشكل مهاجرت های غیر قانونی در صدر موضوعات انتخابات پارلمانی آلمان است كه قرار است در اگوست آینده برگزار شود.
مركل با تصمیمی كه در خصوص استقبال از مهاجران در سال 2015 اتخاذ كرد با خشم از سوی جامعه آلمان مواجه شد. تصمیم مركل منجر به ورود یك میلیون و 300 هزار پناهنده به این كشور گردید.
فاینشال تایمز نوشت این دومین سفر مركل به یك كشور آفریقایی در 6 ماه گذشته بعد از 5 سال وقفه است .
انتظار می رود صدراعظم آلمان بتواند مصر و تونس را به ایجاد پایگاه هایی در شمال آفریقا به منظور حمایت از اتحادیه اروپا برای اسكان پناهندگان متقاعد كند .
دو كشور قبلا در قبال این پیشنهاد مقاومت كرده بودند.
برپایه این گزارش مركل همراه با هیات هایی از تجار شامل ده شركت به مصر سفر كرده است.
مقام آلمانی معتقد است كه جذب سرمایه گذاری اروپایی در منطقه خاور میانه ابتكاری سیاسی برای كمك به توقف مهاجرت های غیر قانونی از این منطقه است.
در ادامه این گزارش آمده است، به هر حال این سفر مسیرها را برای تلاش به منظور متقاعد كردن مصر به امضای توافق نامه ای مانند آنچه كه تركیه با اتحادیه اروپا برای غلبه بر مهاجرت های غیر قانونی به امضا رسانده باز می كند.
انتظار می رود سامح شكری وزیر خارجه مصر نیز برای گفت و گو در باره توافق نامه به منظور اعطای مجوز به شهروندان مصری برای تسهیل در ورود و خروج به كشورهای اتحادیه اروپا به بروكسل سفر كند.
از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل از مركل خواسته در باره پرونده حقوق بشر نیز با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر گفت و گو كند.
خاورم**1408** 1908
مترجم: اكرم كرمی ** انتشار دهنده : افشار دارابی

سرخط اخبار جهان