۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82449953
T T
۰ نفر
گروه مسلح وابسته به اتحادیه میهنی كنترل مركز نفت كركوك را به دست گرفت

اربیل - ایرنا - یك گروە مسلح وابسته به مركز اتحادیه میهنی كردستان عراق در استان كركوك، صبح امروز (پنجشنبه) طی عملیاتی نظامی كنترل مركز صادرات شركت نفت شمال در این استان را به دست گرفت و صادرات نفت آن را متوقف كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع موثق، این گروە مسلح به تجهیزات زرهی پیشرفته، ایستگاە مركزی شركت نفت شمال را به كنترل كامل خود درآوردە و در آن مستقر شده است.
براساس اطلاعات به دست آمدە، این ایستگاە كه 'ای تی وان' نام دارد، مركز تحویل نفت جمع آوری شدە به اقلیم كردستان عراق برای صدور به بندر جیحان تركیه می باشد.
این نیروها متعلق به اتحادیه میهنی كردستان عراق و در زمرە نیروهای ویژە این حزب به شمار می آیند.
مسئولین حزب دمكرات كردستان عراق در واكنش به تحرك این نیروها اعلام كردند كه این تحركات بدون اطلاع و هماهنگی با آن ها و سایر احزاب كرد عراقی اجرا شده است.
شركت نفت شمال در كركوك كه از سوی وزارت نفت عراق مدیریت می شود، مسئول مستقیم استخراج و نگهداری از نفت 3میدان نفتی تحت كنترل دولت مركزی می باشد.
احمد عسكری رییس كمیته نفت و گاز استان كركوك این خبر را تایید اما، اطلاعات بیشتر در این خصوص ارایه نكرد.
در حالی كه همزمان با این تحرك نجم الدین كركوك استاندار كركوك در آمریكا به سر می برد،‌ از سوی دیگر هیرو ابراهیم احمد همسر جلال طالبانی شخص اول بعد از دبیركل این حزب، مدتی قبل از بغداد خواسته بود تا صادرات نفت كركوك توسط اقلیم كردستان عراق را متوقف كند.
خاورم**7074**1144
تنظیم كننده: مینا غفرانی آذر
۰ نفر

سرخط اخبار جهان